aurauskulmat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ratikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Loka 11, 2003 02:04
Paikkakunta: Helsinki

aurauskulmat

Viesti Kirjoittaja ratikka »

tuli heitettyä kesärenkaat alle ja samalla huomasin, että vasemman eturenkaan ulkopuoli on kulunut lähes nahkoille, joten uusien osto tuli eteen.

Olisiko tietoa, missä olisi uudellamaalla suht edullista liikettä, joka mittaisi og 900i aurauskulmat kuntoon? Katselin kyllä, että taitaa rengas kylläkin olla hieman taittunut alle, joten mikä kulma lie kaipaa säätöä?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Paikallisista liikkeistä en tiiä, mutta kannattaa tsekata konehuoneen puolelta ylätukivarren puslat.
Viime kesänä kävin finkulla potkijaisissa vaikka toi kumi oli ihan riekaleina ja ainakin milli lähti kuviosta.

Tuskimpa mikään liike kauheesti veloittaa itse säädöstä kuhan pultit aukee kunnolla.
tuosta on keskusteltu vähän aikaa sitten, että searchia kehiin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: aurauskulmat

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

ratikka kirjoitti:tuli heitettyä kesärenkaat alle ja samalla huomasin, että vasemman eturenkaan ulkopuoli on kulunut lähes nahkoille, joten uusien osto tuli eteen.

Olisiko tietoa, missä olisi uudellamaalla suht edullista liikettä, joka mittaisi og 900i aurauskulmat kuntoon? Katselin kyllä, että taitaa rengas kylläkin olla hieman taittunut alle, joten mikä kulma lie kaipaa säätöä?
Aurauskulmista: Tikkurilan Nesteen takana ( samassa rakennuksessa) löydät Värjölän, hän laittaa auraukset kohdalleen.

Renkaista: Aja Matin Renkaaseen, Tapanilaan. Kysy Lehtolan Matilta uusi edullinen tilalle. 8)
( en saa provikaa, vaikka mainostan. ) Saan hyvää palvelua ja halvalla renkaita. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kannattaa ensimmäisenä tarkastaa noi moottorin alapuoliset palkit mihin tulee alatukivarret kiinni... jos on lahot niin ensin ne vaihtoon ja sitten kulmat kohilleen... :D
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ne alapalkit pitää mennä todella seulaksi, että vaikuttais pätkääkään pyöräkulmiin. Todennäköisesti ripustus lähtis kokonaan irti, eikä vaan rengas menisi vinoon. Ne tukivarren kiinnityspisteet ovat vähän paksummasta raudasta väännetyt, kuin se 1mm pellistä tehty "lahoava" osa.

Veikkaanpa huonosti säädettyä aurausta syypääksi renkaiden kulumiseen (tai sitä ei ole säädetty ollenkaan raidetangonpäitä vahdettaessa).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Itellä jouduin vaihtamaan noi palkit kun alatukivarret painoi ne kasaan... eikä ne ny niin pahat vielä olleet...
Vastaa Viestiin