Terve
Nyt on 900 Aero saatu ajoon ja yksi kysymys:
vakionopeuden säädin ei toimi eli mikä olisi potentiaalinen syy. Autolla ei ole ajettu juurikaan 14 vuoteen.
Lisäksi pitääkö turbomittarin mennä täyskiihdytyksessä keltaisen ja punaisen väliin vai jääkö hieman yli puolenvälin keltaiselle alueelle ?
900 Turbo 16
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
900 Turbo 16
MB 220 cdi A vm 2013
Turbo/apc-mittarin kaiketi pitäisi kiikkua punarajalle asti. Jos otat mankkuvenasta pistokkeen irti niin silloin pitäisi mennä about puoleen väliin keltaista. Jos mankkuvena naputtaa (niin kuin mulla tekee aina alustapesun jälkeen) niin saattaa nostaa vähän yli puolen välin keltaisella alueella, normaalisti nousee vaan puoleen väliin.
Kesäkelillä ei paineet juuri punarajalle nouse muuta ku maantiellä missä konehuoneen lämpö pysyy matalempana. Näin siis tuossa 160hp kattimallissa. 175hp oli muistaakseni kovemmat ahtopaineet kuin tuossa.
EDIT: Hitunen...
Kesäkelillä ei paineet juuri punarajalle nouse muuta ku maantiellä missä konehuoneen lämpö pysyy matalempana. Näin siis tuossa 160hp kattimallissa. 175hp oli muistaakseni kovemmat ahtopaineet kuin tuossa.
EDIT: Hitunen...
Viimeksi muokannut dimebak, Su Huhti 08, 2007 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900 Turbo 16
Joku näistä: alipainepumppu (vasemman etulokarin sisällä), poljinkatkaisimet tai cruisen boksin juotokset...9-5 Nordic kirjoitti:Terve
Nyt on 900 Aero saatu ajoon ja yksi kysymys:
vakionopeuden säädin ei toimi eli mikä olisi potentiaalinen syy. Autolla ei ole ajettu juurikaan 14 vuoteen.
Pitäisi mennä keltaisen ja punaisen väliin. Kannattaa tarkistaa onko bypass-venttiili ehjä (jos sellainen on, M84 ei välttämättä ole).Lisäksi pitääkö turbomittarin mennä täyskiihdytyksessä keltaisen ja punaisen väliin vai jääkö hieman yli puolenvälin keltaiselle alueelle ?
Eski
Omassa Aerossa lähti cruise aivan yllättäen toimimaan täydellisen kytkinrempan jälkeen. Kytkinpoljin oli sen verran "löysä", että siinä oleva kytkin on koko ajan auki.
Täysipaineinen meni aivan hiukan punaiselle, talvella pikkupakkasilla hiukan enemmän. Tosin tällöin pito oli suurin este, mutta joskus oli kelejä jolloin tiet olivat kuivat ja ulkona n. -8°C..vekotin liikkui kohtuullisen sutjakkaasti
Täysipaineinen meni aivan hiukan punaiselle, talvella pikkupakkasilla hiukan enemmän. Tosin tällöin pito oli suurin este, mutta joskus oli kelejä jolloin tiet olivat kuivat ja ulkona n. -8°C..vekotin liikkui kohtuullisen sutjakkaasti

-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula