turbo asiaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

onko automaatti turbon laatikossa jotain eroa vaparin atomaatti laatikkoon?
onko turbiinissa eroa?
millä kaikilla enskoilla automaattia on ollut saatavana?

kysely koskee omaa turbo projektia :P
jäsen 2499
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

tietääkö kukaan?
jäsen 2499
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

No ainakin sen verran, että vaparissa on BW35 ja turbossa BW37.
Tuossa jotain eroja:

Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Käsittääkseni BW 37 tuli vaparissakin myöhemmin käyttöön, olisiko ollut jo 1982?

37-mallissa on kolmea erilaista momentinmuunninta käytössä. Myös vaihtamisnopeudet vaihtelevat. Karkeasti voisi sanoa, että Turbolle oli oma mallinsa, vapareille omansa, vaikka muitakin versioiden välisiä eroja on.

Enskoja on kaksi, 3-numerolla merkitään enskaa, jossa sisään 40, ulos 37 -> välitys 0,93. 4-enskassa sisään 41, ulos 36, välitys 0,88.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

kiitos tiedosta!

mahtaako -84 ruiskun automaatti toimia t8:sissa?
arvelut/veikkaukset kiinnostaa!
jäsen 2499
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

vakari kirjoitti:kiitos tiedosta!

mahtaako -84 ruiskun automaatti toimia t8:sissa?
arvelut/veikkaukset kiinnostaa!
Ainakin M84 näyttää imumoottorissakin olleen sama momentinmuunnin kuin Turbossa. Enska lienee eri kuin turbossa (näkee vaihteiston tyyppikoodista, onko tuossa tyyppikoodi GA33306 ja momentinmuuntimessa tunnistusnumero 3713?) Välityssuhteet tuossa lienevät lyhyemmät kuin turbossa, mutta se voi olla vain positiivinen juttu. En näe syytä, miksei toimisi, toimii toki vähän eri lailla kuin turbon laatikko.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tajuaako tuo vaparin laatikko lopettaa luistamisen kun tulee ahtoja?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Saatampa olla väärässä mutta millään borg warnerin saabissa olleilla malleilla ei ole harmainta aavistustaskaan olevista/tulevista ahdoista.

Tuosta selviää varmaan jotain http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54606
#1890
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

vakari kirjoitti:kiitos tiedosta!

mahtaako -84 ruiskun automaatti toimia t8:sissa?
arvelut/veikkaukset kiinnostaa!
Ukkolla on vaparin laatikko T8:ssa, on toiminut ihan hyvin ja on melkoisen paljon ärhäkkäämpi kuin turbon laatikolla. Ylimäärästä lämpöä tuo varmaan joutuu kestään mutta jos ei oo nilkka kokoajan suorana niin eiköhän tuollakin pärjää.
Tosin jos päivittäiseen ajoon kuuluu paljon motaria niin itse ehkä metsästäisin turbon laatikkoa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tetammi kirjoitti:Tosin jos päivittäiseen ajoon kuuluu paljon motaria niin itse ehkä metsästäisin turbon laatikkoa.
Näin on. Tuo turbon tomaattiloota kierrätää ihan tarpeeksi moottoritienopeuksissa, vaikka on mukamas pidempivälitteinen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin