turbo asiaa
turbo asiaa
onko automaatti turbon laatikossa jotain eroa vaparin atomaatti laatikkoon?
onko turbiinissa eroa?
millä kaikilla enskoilla automaattia on ollut saatavana?
kysely koskee omaa turbo projektia
onko turbiinissa eroa?
millä kaikilla enskoilla automaattia on ollut saatavana?
kysely koskee omaa turbo projektia
jäsen 2499
Käsittääkseni BW 37 tuli vaparissakin myöhemmin käyttöön, olisiko ollut jo 1982?
37-mallissa on kolmea erilaista momentinmuunninta käytössä. Myös vaihtamisnopeudet vaihtelevat. Karkeasti voisi sanoa, että Turbolle oli oma mallinsa, vapareille omansa, vaikka muitakin versioiden välisiä eroja on.
Enskoja on kaksi, 3-numerolla merkitään enskaa, jossa sisään 40, ulos 37 -> välitys 0,93. 4-enskassa sisään 41, ulos 36, välitys 0,88.
37-mallissa on kolmea erilaista momentinmuunninta käytössä. Myös vaihtamisnopeudet vaihtelevat. Karkeasti voisi sanoa, että Turbolle oli oma mallinsa, vapareille omansa, vaikka muitakin versioiden välisiä eroja on.
Enskoja on kaksi, 3-numerolla merkitään enskaa, jossa sisään 40, ulos 37 -> välitys 0,93. 4-enskassa sisään 41, ulos 36, välitys 0,88.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Ainakin M84 näyttää imumoottorissakin olleen sama momentinmuunnin kuin Turbossa. Enska lienee eri kuin turbossa (näkee vaihteiston tyyppikoodista, onko tuossa tyyppikoodi GA33306 ja momentinmuuntimessa tunnistusnumero 3713?) Välityssuhteet tuossa lienevät lyhyemmät kuin turbossa, mutta se voi olla vain positiivinen juttu. En näe syytä, miksei toimisi, toimii toki vähän eri lailla kuin turbon laatikko.vakari kirjoitti:kiitos tiedosta!
mahtaako -84 ruiskun automaatti toimia t8:sissa?
arvelut/veikkaukset kiinnostaa!
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Saatampa olla väärässä mutta millään borg warnerin saabissa olleilla malleilla ei ole harmainta aavistustaskaan olevista/tulevista ahdoista.
Tuosta selviää varmaan jotain http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54606
Tuosta selviää varmaan jotain http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54606
#1890
Ukkolla on vaparin laatikko T8:ssa, on toiminut ihan hyvin ja on melkoisen paljon ärhäkkäämpi kuin turbon laatikolla. Ylimäärästä lämpöä tuo varmaan joutuu kestään mutta jos ei oo nilkka kokoajan suorana niin eiköhän tuollakin pärjää.vakari kirjoitti:kiitos tiedosta!
mahtaako -84 ruiskun automaatti toimia t8:sissa?
arvelut/veikkaukset kiinnostaa!
Tosin jos päivittäiseen ajoon kuuluu paljon motaria niin itse ehkä metsästäisin turbon laatikkoa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Näin on. Tuo turbon tomaattiloota kierrätää ihan tarpeeksi moottoritienopeuksissa, vaikka on mukamas pidempivälitteinen.tetammi kirjoitti:Tosin jos päivittäiseen ajoon kuuluu paljon motaria niin itse ehkä metsästäisin turbon laatikkoa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84