Kansipahvi taisi kimahtaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
C900
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 20:22
Paikkakunta: Rauma

Kansipahvi taisi kimahtaa

Viesti Kirjoittaja C900 »

Tulin hinurin kyydissä Raumalle, kun Saabi päästi jäähdytysnesteet jonnekin. Ennen lämpöjen nousua kone nyki vaimeasti ja sitten pienillä kierroksilla röpötti ja taisi käydä kolmella. Kun lämmöt alkoi nousta, toppasin tien sivuun ja lisäsin vettä paisunta-astiaan. Uusi käynnistys ja aikamoinen höyrypilvi tuli pakarista ja kone kävi röpöttäen. Selvät merkit ...?

Nyt olen kahden vaiheilla, korjautanko tuon vai en. Riippuu kustannusarviosta, jonka ehkä saan huomenna. Saabilla on ajettu n. 330tkm, mutta kilometrit eivät juuri menossa tunnu. Niitä tyypillisiä ruosteita ovien alareunoissa, takakontissa ja vetoakselitunneleissa ei ole. Sääli toisaalta olisi päästää se eläkkeelle, sillä sen huoltoihin ja korjauksiin on panostettu runsaasti. Viimeisen n.puolen vuoden sisällä olen vaihdattanut siihen etulyhdyt, tuulilasin, jarrupalat ja kilvet taakse, takimmaiset äänenvaimentajat, alapallonivelen jne. Syyläri on n. vuoden vanha. Katsastus on vasta tehty. Talvirenkaat ovat uudehkot jne.

Jos en korjauta Saabiani, niin mitäs tuolle sitten tekisi. Onko viallisella, mutta muuten kohtuukuntoisella markkinoita ?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eihän pahvinvaihto kalliiksi tule, kannen plaanaus ja koeponnistus 90e, pahvi n.20e (+tietty muut tilkkeet) ja siihen työ sekä nesteet päälle.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8117
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja vielä

Viesti Kirjoittaja mestari »

ehkä termaria ja pientä muuta sekaan ja onhan tosiaan viikonloppu sitä varte, että on aikaa raottaa vähän kantta ja heittää uusi pahvi tilalle
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jos kysymys on käyttöautosta, niin pidä se.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jos et saa itse tehtyä töitä, niin ei taida auton pito kannattaa. Kyselin viime syksynä hintaa oman 8v turbon kansirempalle liikkeessä, arvioivat hinnaksi 400-500 + osat.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ja yksi vaihtoehto on vaihtaa kerralla koko moottori-vaihteistopaketti.
Ainakaan ei kannata hätiköiden lytätä hyvää koria paaliin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
C900
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 20:22
Paikkakunta: Rauma

Hm...

Viesti Kirjoittaja C900 »

500e pahvin vaihdosta taitaa olla liikaa. Taitaa saabin elinkaari olla katkolla. Vahinko, muuten tuolla olisi varmaan ajanut vielä vuosia. Ei kukaan tarttis projektiautoa ?
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Re: Hm...

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Kokeile tehdä itse, tuskin se huonommaksi menee?
OG900i -88
VW 1300 -70
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kyllähän projektit kävisi, jos saisi autoja sitä ennen pois käsistä:D ja jos sattuisi olemaan 3d :twisted:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
C900
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 20:22
Paikkakunta: Rauma

4D

Viesti Kirjoittaja C900 »

Ei ole kuin 4d
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Anna tänne. ;) Mulle moinen ainakin olisi todellinen aarre..:D Minkävuotinen peli on kyseessä?
C900
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 20:22
Paikkakunta: Rauma

"Aarre"

Viesti Kirjoittaja C900 »

Vm.1992 väriltään kai "metallishamppanja"
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Merkittävin arvo on just niissä remonteissa mitä olet jo tuohon tehnyt/teettänyt. Kannattaa miettiä mistä löytää vastaavan ikäisen käytetyn auton tilalle, jonka kunnosta ja huoltotilanteesta on sama varmuus. Ja mitä maksaa, että pääsee samalle tasolle nykyisen kanssa? Tätä voi sitten verrata siihen mitä tuo yksittäinen kansiremppa maksaisi.

Ei silti, onhan joku 500eur iso raha, mutta pitäähän tuo nyt saada halvemmalla jostain? Itsetehtynä tietysti ei maksaisi kuin koneistamon ja tiivistesarjan.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Aarre"

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

C900 kirjoitti:Vm.1992 väriltään kai "metallishamppanja"
Onko 2.0 I 16 valve ??
beeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 12:00

Re: "Aarre"

Viesti Kirjoittaja beeba »

Jeppisjee, itselläni sattui sama vika jäähytinnesteet katoaa silmissä, kone prupruttaa ja auto sammuilee tyhjäkäynnillä. Tässä pitää painiskella, että hylkääkö auton vai mitä tekee, isoin osa tässä on rahalla, että kuinka paljon siihen menee?
sämpylä
Vastaa Viestiin