Kansipahvi taisi kimahtaa
Kansipahvi taisi kimahtaa
Tulin hinurin kyydissä Raumalle, kun Saabi päästi jäähdytysnesteet jonnekin. Ennen lämpöjen nousua kone nyki vaimeasti ja sitten pienillä kierroksilla röpötti ja taisi käydä kolmella. Kun lämmöt alkoi nousta, toppasin tien sivuun ja lisäsin vettä paisunta-astiaan. Uusi käynnistys ja aikamoinen höyrypilvi tuli pakarista ja kone kävi röpöttäen. Selvät merkit ...?
Nyt olen kahden vaiheilla, korjautanko tuon vai en. Riippuu kustannusarviosta, jonka ehkä saan huomenna. Saabilla on ajettu n. 330tkm, mutta kilometrit eivät juuri menossa tunnu. Niitä tyypillisiä ruosteita ovien alareunoissa, takakontissa ja vetoakselitunneleissa ei ole. Sääli toisaalta olisi päästää se eläkkeelle, sillä sen huoltoihin ja korjauksiin on panostettu runsaasti. Viimeisen n.puolen vuoden sisällä olen vaihdattanut siihen etulyhdyt, tuulilasin, jarrupalat ja kilvet taakse, takimmaiset äänenvaimentajat, alapallonivelen jne. Syyläri on n. vuoden vanha. Katsastus on vasta tehty. Talvirenkaat ovat uudehkot jne.
Jos en korjauta Saabiani, niin mitäs tuolle sitten tekisi. Onko viallisella, mutta muuten kohtuukuntoisella markkinoita ?
Nyt olen kahden vaiheilla, korjautanko tuon vai en. Riippuu kustannusarviosta, jonka ehkä saan huomenna. Saabilla on ajettu n. 330tkm, mutta kilometrit eivät juuri menossa tunnu. Niitä tyypillisiä ruosteita ovien alareunoissa, takakontissa ja vetoakselitunneleissa ei ole. Sääli toisaalta olisi päästää se eläkkeelle, sillä sen huoltoihin ja korjauksiin on panostettu runsaasti. Viimeisen n.puolen vuoden sisällä olen vaihdattanut siihen etulyhdyt, tuulilasin, jarrupalat ja kilvet taakse, takimmaiset äänenvaimentajat, alapallonivelen jne. Syyläri on n. vuoden vanha. Katsastus on vasta tehty. Talvirenkaat ovat uudehkot jne.
Jos en korjauta Saabiani, niin mitäs tuolle sitten tekisi. Onko viallisella, mutta muuten kohtuukuntoisella markkinoita ?
Merkittävin arvo on just niissä remonteissa mitä olet jo tuohon tehnyt/teettänyt. Kannattaa miettiä mistä löytää vastaavan ikäisen käytetyn auton tilalle, jonka kunnosta ja huoltotilanteesta on sama varmuus. Ja mitä maksaa, että pääsee samalle tasolle nykyisen kanssa? Tätä voi sitten verrata siihen mitä tuo yksittäinen kansiremppa maksaisi.
Ei silti, onhan joku 500eur iso raha, mutta pitäähän tuo nyt saada halvemmalla jostain? Itsetehtynä tietysti ei maksaisi kuin koneistamon ja tiivistesarjan.
Ei silti, onhan joku 500eur iso raha, mutta pitäähän tuo nyt saada halvemmalla jostain? Itsetehtynä tietysti ei maksaisi kuin koneistamon ja tiivistesarjan.
-
- "Hölösuu"
Re: "Aarre"
Onko 2.0 I 16 valve ??C900 kirjoitti:Vm.1992 väriltään kai "metallishamppanja"
Re: "Aarre"
Jeppisjee, itselläni sattui sama vika jäähytinnesteet katoaa silmissä, kone prupruttaa ja auto sammuilee tyhjäkäynnillä. Tässä pitää painiskella, että hylkääkö auton vai mitä tekee, isoin osa tässä on rahalla, että kuinka paljon siihen menee?
sämpylä