saab soutelee\ajelehtii?
saab soutelee\ajelehtii?
eli tuli haettuu elämäni toka saapas tuosta sukulaiselta jolla se on ollut 10vuotta ja huollettu aina tarkasti myös sisältä auto kuin uusi... toki hiukan ruoste kukkaa löytyy ja ovien alareuna on jo aika paha.. itseeni ei haittaa
eli autosta uusin kuitenkin tuon Tripodin ja maljan mutta löytyi eräs toinenkin seikka eli vaeltelu
persuksen alla tuntuu kuin auto ihan omin päin lähtisi vaeltaan johonki omaan suuntaan eli jotenki vasemmalle ja oikeelle yhtä aikaa.. pientä korjaus liikettä pitää kokoajan tehä. toi vaeltaminen on silleen perskuleen inhottavan tuntusta... missä vika?
olisko takapään puslat? tai kai ne voi olla myös etupäänki puslat? tai molemmat? mitähän ne mahtaa maksaa ja onko paha vaihtaa?
eli autosta uusin kuitenkin tuon Tripodin ja maljan mutta löytyi eräs toinenkin seikka eli vaeltelu
persuksen alla tuntuu kuin auto ihan omin päin lähtisi vaeltaan johonki omaan suuntaan eli jotenki vasemmalle ja oikeelle yhtä aikaa.. pientä korjaus liikettä pitää kokoajan tehä. toi vaeltaminen on silleen perskuleen inhottavan tuntusta... missä vika?
olisko takapään puslat? tai kai ne voi olla myös etupäänki puslat? tai molemmat? mitähän ne mahtaa maksaa ja onko paha vaihtaa?
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
voi olla myös eturenkaitten aurauskulmat sekasin (yhdes autos sai aikaan epämäärästä vaeltelua) tai taka-akselin sivuttaistukitanko (olikohan panhard-tanko) irti/poikki/jne...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Oman kokemuksen perusteella ainakin ne takapään reaktiotankojen metallikuoriset puslat aiheuttaa tuollaista jos ovat todella väljät. Jos tekee kunnolla, hommaa nuo Saabilta.
Toinen syy voisi olla just nuo pyöränkulmat. Ainakin jos on haritusta, kuten mulla, niin auto kääntyy kyllä ahnaasti, mutta suoralla saa ohjata koko ajan. Ennen kuin säädättää nuo kuntoon, niin kannattaa tutkia, ettei ole väljää esim. raidetangon sisäpäissä (no ulommat päät tietysti eka).
Toinen syy voisi olla just nuo pyöränkulmat. Ainakin jos on haritusta, kuten mulla, niin auto kääntyy kyllä ahnaasti, mutta suoralla saa ohjata koko ajan. Ennen kuin säädättää nuo kuntoon, niin kannattaa tutkia, ettei ole väljää esim. raidetangon sisäpäissä (no ulommat päät tietysti eka).
okaalto kirjoitti:Oman kokemuksen perusteella ainakin ne takapään reaktiotankojen metallikuoriset puslat aiheuttaa tuollaista jos ovat todella väljät. Jos tekee kunnolla, hommaa nuo Saabilta.
Toinen syy voisi olla just nuo pyöränkulmat. Ainakin jos on haritusta, kuten mulla, niin auto kääntyy kyllä ahnaasti, mutta suoralla saa ohjata koko ajan. Ennen kuin säädättää nuo kuntoon, niin kannattaa tutkia, ettei ole väljää esim. raidetangon sisäpäissä (no ulommat päät tietysti eka).
joo tuli hyvii neuvoi kyllä... huomenna pitäs alka vikaa ettiin ja täytyy muutenki sitä hiuka ntutkailla.
kyllä auto menee suoraan ihan kun kaupungissakin ajelee mutta se soutaminen tulee esiin siinä 70km\h jälkeen jolloin se menee sit vasemmalta oikeelle... tuntuu kyllä että se peräpääkin siel johnkin muualle menee kuin suoraan.
mutta heitän kaikki ehdotukset paperille ja katon ne oikeen ajan kans tuolla korjaamolla.
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
moksu kirjoitti:Isäukon satkussa vaeltelua aiheutti aikoinaan renkaat.
Auto oli silloin uusi ja liike ei oikein uskonut asiaa.
Koikeiltiin erikokoisia renkaita , ja kolmansilla loppui vaeltelu.
koko piti kyseiseen satkuun olla 185/65-15
joo okei.. tossa on alla kyllä jotkut loppuun ajetut talvi kumit.
käyn huomenna heittääs alle kesä renkaat jos se auttas hiukan asiaa..
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Joka tapauksessa 4.pyöräsuuntaus ei olisi pahitteeksi niin tulee ainakin mielenrauha siihen, ettei kuluta renkaita ja onko takapää saanut joskus kolhuaDaword kirjoitti:moksu kirjoitti:Isäukon satkussa vaeltelua aiheutti aikoinaan renkaat.
Auto oli silloin uusi ja liike ei oikein uskonut asiaa.
Koikeiltiin erikokoisia renkaita , ja kolmansilla loppui vaeltelu.
koko piti kyseiseen satkuun olla 185/65-15
joo okei.. tossa on alla kyllä jotkut loppuun ajetut talvi kumit.
käyn huomenna heittääs alle kesä renkaat jos se auttas hiukan asiaa..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16 kirjoitti:Joka tapauksessa 4.pyöräsuuntaus ei olisi pahitteeksi niin tulee ainakin mielenrauha siihen, ettei kuluta renkaita ja onko takapää saanut joskus kolhuaDaword kirjoitti:moksu kirjoitti:Isäukon satkussa vaeltelua aiheutti aikoinaan renkaat.
Auto oli silloin uusi ja liike ei oikein uskonut asiaa.
Koikeiltiin erikokoisia renkaita , ja kolmansilla loppui vaeltelu.
koko piti kyseiseen satkuun olla 185/65-15
joo okei.. tossa on alla kyllä jotkut loppuun ajetut talvi kumit.
käyn huomenna heittääs alle kesä renkaat jos se auttas hiukan asiaa..
no joo vois olla ihan hyvä idea tehä se 4 pyörä suuntaus jos ei mitään muuta autosta sitten löydy...
taitaa 50e kieppeillä suuntaus maksaa? +tietysti korjaus.
takapäähän ei oo tullu niittejä... tosin auto on ollut melkoisessa ajossa viimiset 5vuotta eli on ollu paljon hiekka tietä ja kuoppasta sellaista.
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
50€ ->Daword kirjoitti:Turbo16 kirjoitti:Joka tapauksessa 4.pyöräsuuntaus ei olisi pahitteeksi niin tulee ainakin mielenrauha siihen, ettei kuluta renkaita ja onko takapää saanut joskus kolhuaDaword kirjoitti:
joo okei.. tossa on alla kyllä jotkut loppuun ajetut talvi kumit.
käyn huomenna heittääs alle kesä renkaat jos se auttas hiukan asiaa..
no joo vois olla ihan hyvä idea tehä se 4 pyörä suuntaus jos ei mitään muuta autosta sitten löydy...
taitaa 50e kieppeillä suuntaus maksaa? +tietysti korjaus.
takapäähän ei oo tullu niittejä... tosin auto on ollut melkoisessa ajossa viimiset 5vuotta eli on ollu paljon hiekka tietä ja kuoppasta sellaista.
meillä on 69€.. ai niin ei saanut mainostaa
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Eli itselle on uuden puslat tulossa eteen ja taakse kesällä...Eli siis Saabiltako ostan? Onko esim. Motonetin tavarassa ihan suuri ero Saabin vastaaviin laadultaan?okaalto kirjoitti: Jos tekee kunnolla, hommaa nuo Saabilta.
Löytyykö mistään Saabiin käypäsiä jäykempiä puslia kohtuu hintaan?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
himmee kirjoitti:Ne kyllä tapaa maksaa maltaita saabilla. Esim. kallistuksenvakaajan päätypuslat 40€/kpl runkoineen lähtöhinta. Mieluummin laittaa sitten vaikka niitä pölypuslia.
Takaylätukivarren etummaista puslaa ei tarvikkeena ole hetkeen saanut.
huomaakos noista puslista helposti jos on väljät tai "rikki" ?
joo taida ntyytyy tarvike pusliin
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
kyllä niistä selvän välyksen huomaa, kun nostaa auton ilmaan jostain muusta kuin pyöränripustuksista ja heiluttelee renkaasta, jos on puslat entiset niin pitäis renkaan ja tuennan päästä elään sivu/pitkittäis suunnassaDaword kirjoitti:
huomaakos noista puslista helposti jos on väljät tai "rikki" ?
joo taida ntyytyy tarvike pusliin
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
jakaraik kirjoitti:kyllä niistä selvän välyksen huomaa, kun nostaa auton ilmaan jostain muusta kuin pyöränripustuksista ja heiluttelee renkaasta, jos on puslat entiset niin pitäis renkaan ja tuennan päästä elään sivu/pitkittäis suunnassaDaword kirjoitti:
huomaakos noista puslista helposti jos on väljät tai "rikki" ?
joo taida ntyytyy tarvike pusliin
joo selvä täytyypä huomenna koittaa...
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Empä ole vielä sellaista puslaa nähnyt, joka aivan heiluisi kolossaan, mutta kaipa ne 20 vuotta vanhat puslat rupeaa jo olemaan tiensä päässä.
Taitaa nuo kallistuksenvakaajien puslat väljistyä eniten. Satkussa niitä on onneksi vain edessä, jos vakaajat löytyy. Mitkä puslat siihen renkaat heilumiseen sitten eniten vaikuttaa? Ensimmäisenä tulisi mieleen se ylätukivarsi.
Taitaa nuo kallistuksenvakaajien puslat väljistyä eniten. Satkussa niitä on onneksi vain edessä, jos vakaajat löytyy. Mitkä puslat siihen renkaat heilumiseen sitten eniten vaikuttaa? Ensimmäisenä tulisi mieleen se ylätukivarsi.
VW transporter 2.5tdi vm.99