90i16?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

90i16?

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Tuli sellainen idea että kävisiköhän 16 venttiilinen kansi ja LH-jetronic noppaan "heittämällä", onko kukaan tehnyt vastaavaa? toimisikohan?
Jos saisi vaikka motivoitua itsensä "pelastamaan" tuon nopan tekemällä siitä ikuisuus projektin. :?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

osa 16v kansista vaatii konepeltiin pienen kyhmyn.
noppaan taitaa käydä satkusta ruiskun tankkikin.
onhan siinä varmaan vähän tekemistä, mutta olisi vähän mukavammin liikkuva noppa :wink:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Moottorinvaihdossa tulee se ikävä 20prossan tehonkohotus eli i16 menis jo yli. Tietty jos tuon rakentaa esim. megasquirtilla ja penkittää niin vois saada muutoskatsastettua, koska oon ymmärtäny että menee silloin rakennettuna eikä suoraan koneenvaihtona.
Bonuksena vielä että megaan taitaa loppujen lopuksi tulla vähempi piuhaa mitä jos siirtää esim. katillisen tekniikan ruiskuineen jonkalainen esim. meikäläiseltä löytyisi ylimääräsenä.

Tässä jotain jutustelua aiheesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38588

Ite sovittamisessa voi lueskella noita 99 i16/T16 juttuja paitti että noppaan sopii suoraan satkun tankki.

Esim.arvin 99 i16
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38588
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Olisi tarkoitus todellakin "rakentaa" motti itse ysikympin alakerrasta ja 88vm katittoman satkun kalskeista, minkähänlaiset puristukset tuohon tulisi ja kestäisikö/toimisiko?
Tekniikka löytyy jo pihasta ja miltei nolla butjetilla mennään, kuningas ajatuksena on yhdistää peltosatkun tekniikkaa hyväkuntoiseen joskin arvottomaan noppaan, aikaansaaden jotain ennennäkemättömän härskiä ja pelkistettyä ehkä myös tieliikennekelpoista.
Mitkä mahdollisuudet näillä eväillä olisi saada kilpiin, minkälainen prosessi muutoskatsastaa yli 20% tehonylityksillä? tai saisiko tehon rajoitettua/piilotettua jotenkin? vai pitäisikö tyytyä 8tappiseen LH-jetronic patenttiin?.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Itse itselleni vastaten, puristukset säilyvät ilmeisesti samoina.
Kuten usein ennenkin byrokratia tappoi hyvän idean eli ei tule noppa liikenteeseen, taidan tuon kuitenkin toteuttaa omaksi ilokseni ja ajella sillä pihaa ympäri. :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jos muutoskatsastuksen edellytyksiä ei ole olemassa, mikset yksinkertaisesti veisi sitä silmät kirkkaina tavalliseen vuosikatsastukseen? Ihan kokeillaksesi, että kurkkaavatko ylipäänsä pellin alle (mitä siellä olisi nähtävää, valmistenumerohan on tavaratilassa välikannen alla?) ja jos kurkkaavat, pitävätkö näkyä vakiosta poikkeavana.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:osa 16v kansista vaatii konepeltiin pienen kyhmyn.
noppaan taitaa käydä satkusta ruiskun tankkikin.
onhan siinä varmaan vähän tekemistä, mutta olisi vähän mukavammin liikkuva noppa :wink:
Jos venttiilikoppa on 900:sta, niin ei tartte kyhmyä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Anthuan kirjoitti:Itse itselleni vastaten, puristukset säilyvät ilmeisesti samoina.
Kuten usein ennenkin byrokratia tappoi hyvän idean eli ei tule noppa liikenteeseen, taidan tuon kuitenkin toteuttaa omaksi ilokseni ja ajella sillä pihaa ympäri. :lol:
8-tappisen alakerta + 2.0 16-tappisen yläkerta saa aikaan korkeampipuristeisen koneen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Eli kaasutin ja ruisku vehkeissä eri männät?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Anthuan kirjoitti:Eli kaasutin ja ruisku vehkeissä eri männät?
Siis 16-tappinen vapari vastaan 8-tappinen vapari on eri männät.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Selvä, juuri tätä hain. :D
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Vastaa Viestiin