Satku nykii..
Satku nykii..
Mikäs nyt on kun turbo satkuni alkaa nykii heti kun kierroslukumittari on 3000.. :O Ei oo ennen nykiny kierrosluvusta riippuen..
Edit: nyt tyhjäkäyntikin hukassa.
Noniin muokataas tätä taas.. Nyt on sillälailla että tyhjäkäynti hukassa, joskus käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä, joskus sammuu heti. Autoa on vaikee saada liikkeelle, täytyy luistattaa kytkintä kunnolla ja antaa kierroksia, sitten kun pääsee liikkeelle niin hyvin kulkee niin kauan kun tekee täyskiihdytyksen eli lyö lusikan pohjaan, sitten alkaapi pistää vastaan nykimällä mutta kun siitä jatkaa rauhallisesti kiihdyttämällä niin kiihtyy taas hyvin. Jotenki se töppää siinä 3000 kierroksissa.. 1 ja 2 vaihteilla ei mielestäni oo mitn ongelmii kiihdyttäessä. Toivottavasti nyt joku sai selvää ja vois auttaa mua.
Edit: nyt tyhjäkäyntikin hukassa.
Noniin muokataas tätä taas.. Nyt on sillälailla että tyhjäkäynti hukassa, joskus käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä, joskus sammuu heti. Autoa on vaikee saada liikkeelle, täytyy luistattaa kytkintä kunnolla ja antaa kierroksia, sitten kun pääsee liikkeelle niin hyvin kulkee niin kauan kun tekee täyskiihdytyksen eli lyö lusikan pohjaan, sitten alkaapi pistää vastaan nykimällä mutta kun siitä jatkaa rauhallisesti kiihdyttämällä niin kiihtyy taas hyvin. Jotenki se töppää siinä 3000 kierroksissa.. 1 ja 2 vaihteilla ei mielestäni oo mitn ongelmii kiihdyttäessä. Toivottavasti nyt joku sai selvää ja vois auttaa mua.
Viimeksi muokannut 2495, Pe Touko 04, 2007 22:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Satku nykii..
empä osaa oikeen sanoo?2495 kirjoitti:Mikäs nyt on kun turbo satkuni alkaa nykii heti kun kierroslukumittari on 3000.. :O Ei oo ennen nykiny kierrosluvusta riippuen..
onko alipaine letku hyvin kiinni\ehjä? onko bensaa tankissa? :p
oliskohan tästä topikista hyötyy jossa oli sama aihe
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54328
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Ehdotan aluksi uusittavaksi tulpat ku ne ei paljoa maksa, sen jälkeen virranjakaja uus tai sytyksenennakon säätö.
Sytytyksenennakkohan vois vaikuttaa just sillai että se tietyssä kierrosluvussa alkaa pätkimään
Sitten en tiiä onko mitään perää, mutta oon kuullu että eri oktaaniluvut syttyy eriaikoihin eli mitä isompi oktaaniluku sitä myöhempi sytytys... En pidä sitä välttämättä kokeilemisen arvosena, mutta eihän se kallis oo..
Ainaki v-powerilla pyssyy kylmempänä kone johtuen myöhemmästä sytytyksestä?, on mitattu...
Sytytyksenennakkohan vois vaikuttaa just sillai että se tietyssä kierrosluvussa alkaa pätkimään
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Sitten en tiiä onko mitään perää, mutta oon kuullu että eri oktaaniluvut syttyy eriaikoihin eli mitä isompi oktaaniluku sitä myöhempi sytytys... En pidä sitä välttämättä kokeilemisen arvosena, mutta eihän se kallis oo..
Ainaki v-powerilla pyssyy kylmempänä kone johtuen myöhemmästä sytytyksestä?, on mitattu...
Tulpat, johdot, virranjakajan kannen, puolan oon jo vaihtanu.. Nyt vaihdan tänään ton sytytyksenennakon säädön. Kiitos vinkistä!-saab_85 kirjoitti:Ehdotan aluksi uusittavaksi tulpat ku ne ei paljoa maksa, sen jälkeen virranjakaja uus tai sytyksenennakon säätö.
Sytytyksenennakkohan vois vaikuttaa just sillai että se tietyssä kierrosluvussa alkaa pätkimään![]()
Sitten en tiiä onko mitään perää, mutta oon kuullu että eri oktaaniluvut syttyy eriaikoihin eli mitä isompi oktaaniluku sitä myöhempi sytytys... En pidä sitä välttämättä kokeilemisen arvosena, mutta eihän se kallis oo..
Ainaki v-powerilla pyssyy kylmempänä kone johtuen myöhemmästä sytytyksestä?, on mitattu...
Vai että vaihdat sytytys ennakon säädön?säädä nyt se kuitenkin tehtaan arvoon.Kyllä se sytkäpääte sieltä kannattaa kanssa vaihtaa,ei ole kallis osa.Ja niitä tuppaa satkussa menemään.2495 kirjoitti:Tulpat, johdot, virranjakajan kannen, puolan oon jo vaihtanu.. Nyt vaihdan tänään ton sytytyksenennakon säädön. Kiitos vinkistä!-saab_85 kirjoitti:Ehdotan aluksi uusittavaksi tulpat ku ne ei paljoa maksa, sen jälkeen virranjakaja uus tai sytyksenennakon säätö.
Sytytyksenennakkohan vois vaikuttaa just sillai että se tietyssä kierrosluvussa alkaa pätkimään![]()
Sitten en tiiä onko mitään perää, mutta oon kuullu että eri oktaaniluvut syttyy eriaikoihin eli mitä isompi oktaaniluku sitä myöhempi sytytys... En pidä sitä välttämättä kokeilemisen arvosena, mutta eihän se kallis oo..
Ainaki v-powerilla pyssyy kylmempänä kone johtuen myöhemmästä sytytyksestä?, on mitattu...
Katsos kaikki letkut koneesta ettei mikään vuoda.Ja sitten:onko öljykorkki/tikku varmasti kiinni?2495 kirjoitti:Auto käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä korkeilla kierroksilla (1300-1500) ja sitten sammuu ellei paina kaasua.. Ajaessa se alkaa nykimään kiihdyttäessä kun kierrokset nousevat 3000. Nätisti kun kiihdyttää niin ei mitään. Nyt joku saab asiantuntija korjaamaan mun auto tänne heti
Helpottaisi sekin kun kertoisit autosi vuosimallin ja millä koneella.Turbohan siinä vissiin on mutta 8v vai 16v?
T16 -84 On korkki kiinni.. oon käyny jo kaikki letkut läpi enkä löydä vuotojatomaatti kirjoitti:Katsos kaikki letkut koneesta ettei mikään vuoda.Ja sitten:onko öljykorkki/tikku varmasti kiinni?2495 kirjoitti:Auto käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä korkeilla kierroksilla (1300-1500) ja sitten sammuu ellei paina kaasua.. Ajaessa se alkaa nykimään kiihdyttäessä kun kierrokset nousevat 3000. Nätisti kun kiihdyttää niin ei mitään. Nyt joku saab asiantuntija korjaamaan mun auto tänne heti
Helpottaisi sekin kun kertoisit autosi vuosimallin ja millä koneella.Turbohan siinä vissiin on mutta 8v vai 16v?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Itellä sama vika, tullu nyt ihan vasta, heti seoksen säätöjen jälkeen... Seokset säädettiin ku saabi alko aina nykimään ja jättään tielle, tulppiin alko meneen enemmän ku bensaan, bensaaki 20l/1002495 kirjoitti:Auto käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä korkeilla kierroksilla (1300-1500) ja sitten sammuu ellei paina kaasua.. Ajaessa se alkaa nykimään kiihdyttäessä kun kierrokset nousevat 3000. Nätisti kun kiihdyttää niin ei mitään. Nyt joku saab asiantuntija korjaamaan mun auto tänne heti
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Voisko se tyhjäkäynti ongelma johtua siitä että ei saa tarpeeksi bensaa?? Ku aattelis sillee että se aluksi saa siitä automaattiryypystä ja lämpimänä ei ennää saa sitte mulla vika tuli seosten laihentamisen jälkee, tosin mulla ainaki käy kauemminki ku 15sek. minkä jälkeen ryypyn pitäs lopettaa...
Mulla käy joskus 3sek.. nyt äsken kävi jo ainaki 5min.. ja siltä väliltä käypi ja sitte meinaa sammuu ja ku painaa kaasua niin tuskasesti nousee taas kierrokset ja sit taas käy vähän aikaa hyvin tai sitten pitempääkin. Liikkeelle lähdettäessäkin meinaa sammua.. EN YMMÄRRÄ.-saab_85 kirjoitti:Itellä sama vika, tullu nyt ihan vasta, heti seoksen säätöjen jälkeen... Seokset säädettiin ku saabi alko aina nykimään ja jättään tielle, tulppiin alko meneen enemmän ku bensaan, bensaaki 20l/1002495 kirjoitti:Auto käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä korkeilla kierroksilla (1300-1500) ja sitten sammuu ellei paina kaasua.. Ajaessa se alkaa nykimään kiihdyttäessä kun kierrokset nousevat 3000. Nätisti kun kiihdyttää niin ei mitään. Nyt joku saab asiantuntija korjaamaan mun auto tänne heti...
Voisko se tyhjäkäynti ongelma johtua siitä että ei saa tarpeeksi bensaa?? Ku aattelis sillee että se aluksi saa siitä automaattiryypystä ja lämpimänä ei ennää saa sitte mulla vika tuli seosten laihentamisen jälkee, tosin mulla ainaki käy kauemminki ku 15sek. minkä jälkeen ryypyn pitäs lopettaa...
Re: nykii
Omaankin just vaihdettu bensansuodatin..leoelain kirjoitti:oma nyki ylä kierroksille tultaessa.vaihdoin bensan suodattimet.jo toimii.