Ysisatanen ei kiihdy..
Ysisatanen ei kiihdy..
Ajattelin nyt kysyä asiasta kun foorumiin törmäsin..
Eli tuo ysisataseni (vm. -86) ei yksinkertaisesti kiihdy. Vaikka auton ei mikään raketti pitäisikään ollakkaan, jää kiihtyvyys kuitenkin reilusti alle sen, mitä sen pitäisi olla. Vääntöä löytyy kyllä ihan normisti, mutta esim. ohitukset ovat aikas mahdottomia normiteillä ellei suoraa löydy...
Eli onko mallissa tyyppivikoja, jotka saattaisivat liittyä asiaan? Jos sellaisia ei ole, mikä autossa voisi mahdollisesti olla vikana? Itse en autotekniikkaa taitamattomana uskalla ruveta hirveästi kaivelemaan
Eli tuo ysisataseni (vm. -86) ei yksinkertaisesti kiihdy. Vaikka auton ei mikään raketti pitäisikään ollakkaan, jää kiihtyvyys kuitenkin reilusti alle sen, mitä sen pitäisi olla. Vääntöä löytyy kyllä ihan normisti, mutta esim. ohitukset ovat aikas mahdottomia normiteillä ellei suoraa löydy...
Eli onko mallissa tyyppivikoja, jotka saattaisivat liittyä asiaan? Jos sellaisia ei ole, mikä autossa voisi mahdollisesti olla vikana? Itse en autotekniikkaa taitamattomana uskalla ruveta hirveästi kaivelemaan
Siis ongelmaa ollut jo pidemmän aikaa; alipaineletkut ovat kaiketi kunnossa, sillä ne tarkastettiin (ja lähes kaikki vaihdettiin) syksyllä, samoin kuin öljyt vaihdettiin. Ilmanpaineet tarkastin viimeksi viime viikolla... Suodattimista en mene heti sanomaan mutta muistaakseni nekin on vaihdettu melko hiljattain..
98:aa olen kyllä harkinnut, mutta kyllä pelissä jotain vikaa kaiketi on, sillä esim. kaverin samanpainoinen passat, jonka moottorissa pitäisi olla tehoa jonkin verran vähemmän, kiihtyy huomattavasti paremmin...
98:aa olen kyllä harkinnut, mutta kyllä pelissä jotain vikaa kaiketi on, sillä esim. kaverin samanpainoinen passat, jonka moottorissa pitäisi olla tehoa jonkin verran vähemmän, kiihtyy huomattavasti paremmin...
Kaasari, 8-Valve..
Tuosta kaasarin öljyjutusta taisi olla jossain puhettakin joskus, voisi katsoa..
Letkutkin voisi tarkastaa ennen kuin mihinkään korjaamolle lähden viemään..
Ja anteeksi maalaisuuteni, mikä kalvo?
Käsijarru alkoi hajoamaan tuossa alkuviikosta.. eli korjaamolle mennään kuitenkin
Tuosta kaasarin öljyjutusta taisi olla jossain puhettakin joskus, voisi katsoa..
Letkutkin voisi tarkastaa ennen kuin mihinkään korjaamolle lähden viemään..
Ja anteeksi maalaisuuteni, mikä kalvo?
Käsijarru alkoi hajoamaan tuossa alkuviikosta.. eli korjaamolle mennään kuitenkin
Viimeksi muokannut Visberi, Pe Touko 04, 2007 20:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Noniin no sitten Öljymäärä kannattaa tarkastaa (löytyy haulla varmasti siihen monet vinkit, öljyksi esim. automaattilaatikoiden ATF:ää), kalvon pääsee näkemään, kun otta korkin/männän pois ja avaa kaasarin kannesta 4 ruuvia (jos on strömberg/solexin tekele) ja nostaa kannen pois. Kalvon tulisi olla ehjä (ei reikiä, eikä muutakaan outouksia esim. venymiä, kupruja tms.), jos on Pierburgin kaasutin, saa joku muu siihen kertoa ohjeet. Nuo ovat pari perushommaa tuollaisen kaasuttimen hyvinvoinnille.
Ja jos kaasarin kalvo on ehjä, seuraavaksi tarkistuslistalle virranjakajan alipainesäätimen kalvo. Irrota kaasarilta virranjakajalle lähtevä letku kaasarinpuolipäästä ja ime, letkussa kuuluisi tuntua "jousimainen" vastus, jos ilma tulee imien läpi, on alipainesäädin rikki.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ei taida kuulua minkään saabin ominaisuuksiin. Nää autot ei yksinkertaisesti lähde oli sitten kaasari tai T16.eke kirjoitti:Kuuluuko 8-v kaasarin kiihtyäkin
9-5 Aerokin oli melkoinen pettymys kiihtyvyyspuolella. 60km/h - 100km/h alueella alkaa vasta teho ja kiihtyvyys tuntua, mutta muuten melko vaatimattomia esityksiä kiihtyvyyden suhteen nämä on olleen sen mitä päälle 15 vuotta näitä on tullut harrasteltua. Taitaa kuulua saabin filosofiaan, että maantienopeuksissa on sitä tehoa ja kiihtyvyyttä. Ja mikäpäs siinä, ainakin minä tykkään ko. ominaisuudesta...
Mutta jos kysyjällä kiihtyvyys on huonontunut siitä mitä se on ollut, niin monasti bensansaannin ongelmat tuntuu voimattomuutena oli sitten kaasari tai mikä lie OG vejhe. Laihalla käydessään noi jotenkin vastustaa sitä vähääkin menemistä..
Citroen C5, OG900t16
Itteeni korpeaa aina välillä kun tuo miun iivari tuntuu niin lahnalta. Ei liiku tarpeeks. Vika on vaan korvien välissä, tunnustan. Joutuu palauttelemaan aina ittee maan pinnalle ajelemalla isukin Golfilla (mk2) tai emännän (Co)rollaattorilla.
Noilla kun ajaa hetken niin kyl se oma sit tuntuukin kiihtyvän jotenki
Noilla kun ajaa hetken niin kyl se oma sit tuntuukin kiihtyvän jotenki
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Eli persdynon nollaus on paikallaan sillointällöin.muppelo kirjoitti:Itteeni korpeaa aina välillä kun tuo miun iivari tuntuu niin lahnalta. Ei liiku tarpeeks. Vika on vaan korvien välissä, tunnustan. Joutuu palauttelemaan aina ittee maan pinnalle ajelemalla isukin Golfilla (mk2) tai emännän (Co)rollaattorilla.
Noilla kun ajaa hetken niin kyl se oma sit tuntuukin kiihtyvän jotenki
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01