Murtomies avasi hansikaslokeron sorkkaraudalla ja rikko samalla kojelaudan. Se halkesi poikittain noin puoleenväliin (aika siististi). Onko korjaaminen mahdollista ja miten? Jos ei, mistä uusi kojelauta. Auto on -92 vuoden 900 cabrio.
Rikkoivat myös virtalukon ja vakuutustarkastajan mukaan myös vaihteensiirto on jotenkin rikki. Keppi liikkuu, vaikka avain ei ole virtalukossa. Kepin liikkeet kuulemma holtittomat. Ennen murtoa auto oli juuri katsastettu enkä ole itse huomannut vaihetissa mitään outoa. Voiko siirron rikkoa murjomalla murron yhteydessä?
Kojelauta halki
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: To Touko 03, 2007 13:45
- Paikkakunta: helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Kojelaudan löytää purkaamolta ja vaihto on aika iisi homma. samaten pakkilukon ja virtalukon vaihto.
Kannattaa myös katsoa että vaihdekeppi on suora vääntyy toisinaan kun pakkilukko on otettu väkisin pois.
Kannattaa myös katsoa että vaihdekeppi on suora vääntyy toisinaan kun pakkilukko on otettu väkisin pois.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
eroja
Vanhemmissa SAAB 900 malleissa on kuitekin hieman erilainen kojetaulun yläosa.
Tämä vanha osa ei ole ylhäältä, esim. mittariston päältä niin paksu kuin uudemmat.
Nämä vanhat ja uudet osat eivtä sovi täysin ristiin, vaan samalla täytyy vaihtaa tuulilasin sivupilarien verhoilut.
Jotenkin tuntuu että vanhempi on myös kiiltävämpää materiaalia ja ei halkea niin helposti.
900 malleissa on kojetaulun suunnittelussa sellainen lapsus että vanhemmiten nämä muovipäälliset tuppaavat itekkin helkeilemaan reinoista ja taitoksista sellaisille pienille halkeamille.
Mitähän tätä keksisi estimeksi taikka millä peittää halkeamia?
Tämä vanha osa ei ole ylhäältä, esim. mittariston päältä niin paksu kuin uudemmat.
Nämä vanhat ja uudet osat eivtä sovi täysin ristiin, vaan samalla täytyy vaihtaa tuulilasin sivupilarien verhoilut.
Jotenkin tuntuu että vanhempi on myös kiiltävämpää materiaalia ja ei halkea niin helposti.
900 malleissa on kojetaulun suunnittelussa sellainen lapsus että vanhemmiten nämä muovipäälliset tuppaavat itekkin helkeilemaan reinoista ja taitoksista sellaisille pienille halkeamille.
Mitähän tätä keksisi estimeksi taikka millä peittää halkeamia?
SAAB