Hävettää kysyä , mutta mistäs porukka on esim. sylinterinkannen irroittamisen yhteydessä vääntänyt kampiakselin oikeaan asentoon? Pitääkö irrottaa vauhtipyörän suojakoppa tms.
rollerghost kirjoitti:Hävettää kysyä , mutta mistäs porukka on esim. sylinterinkannen irroittamisen yhteydessä vääntänyt kampiakselin oikeaan asentoon? Pitääkö irrottaa vauhtipyörän suojakoppa tms.
Kiitos!
sieltä hihnapyörän mutteristahan sen saa käännettyä nollille.
On muuten paskamaista tuo 16-tappisen ajoituksen kohdalleensaaminen, kun merkit pitää olla hävyttömän tarkasti paikallaan. Pienikin liikahdus merkissä siirtää ajoituksen hampaalla vinoon.
Olikos se niin, että kun nokka-akseleiden hammaspyörien merkkien välissä on 15 lenkkiä, niin homma on kohdallaan?
900i kirjoitti:Eikös nyt ollut puhe kampiakselin merkeistä. Vauhtipyörältä löytyy ne. Eikä tarvi koppaa purkaa.
sitä en tiedä mitä kysyjä haki takaa, mutta kysymys oli muotoiltu niin, että kysyjä halusi tietää MISTÄ kampuraa kierretään, jotta merkit tulee kohdalleen. Ja sehän tapahtuu helpoiten kampuran päästä hihnapyörää kiinnipitävän mutterin avulla..
Jos sattuu olemaan toinen pyörä ilmassa esim. pakoputken pulttien avaamisen takia, niin käsivaihteisessa vaihde päällä pyörää pyörittämällä menee mukavasti myöskin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900i kirjoitti:Eikös nyt ollut puhe kampiakselin merkeistä. Vauhtipyörältä löytyy ne. Eikä tarvi koppaa purkaa.
sitä en tiedä mitä kysyjä haki takaa, mutta kysymys oli muotoiltu niin, että kysyjä halusi tietää MISTÄ kampuraa kierretään, jotta merkit tulee kohdalleen. Ja sehän tapahtuu helpoiten kampuran päästä hihnapyörää kiinnipitävän mutterin avulla..
väittäisin ettei jokaisella ole valmiina työkalua tuohon kampuran pultin vääntämiseen...
900i kirjoitti:Eikös nyt ollut puhe kampiakselin merkeistä. Vauhtipyörältä löytyy ne. Eikä tarvi koppaa purkaa.
sitä en tiedä mitä kysyjä haki takaa, mutta kysymys oli muotoiltu niin, että kysyjä halusi tietää MISTÄ kampuraa kierretään, jotta merkit tulee kohdalleen. Ja sehän tapahtuu helpoiten kampuran päästä hihnapyörää kiinnipitävän mutterin avulla..
väittäisin ettei jokaisella ole valmiina työkalua tuohon kampuran pultin vääntämiseen...
No kyllähän jokaiselta automieheltä pitää löytyä semmonen jakoavain, että kita aukeaa siihen 30mm asti, mitä se vanhempi ja isompi kuningaspultti on. Uudemmissa tuo on 27mm.