Mikä ero uloimmissa vetonivelissä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mikä ero uloimmissa vetonivelissä
kun moto antaa abseilla varustettuun autoon eri nivelen ?
900 8.87--1992 ulompi Löbro-valmiste. . . . . . . . . . . . 17-5115
900+ABS 90--93 ulompi (tarvike/46hammasta). . . . . . 17-4189
900 8.87--1992 ulompi Löbro-valmiste. . . . . . . . . . . . 17-5115
900+ABS 90--93 ulompi (tarvike/46hammasta). . . . . . 17-4189
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Saa varmaan, jos osaa rakentaa oikeanlaisen hammastuksen oikeaan paikkaan. Saattaa silti olla helpompaa ostaa valmiiksi oikeanlainen, vaikka osaisikin...900 I 16 Kat kirjoitti:Saako tavallisen vetonivelen " ranetettua " abseihin sopivaksi...
ABS-vetonivel vasemmalla, oikealla ABSiton vetonivel:
(kuvissa on tonnarin niveliä, mutta periaate sama satkussakin)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Rellun kanssa tekemisiin joutuneet vois kertoo jotain tuosta ABS-hammaskehien ranettamisesta...
Eli lyhyesti; relluun on tehty vanhan nivelen päälle jostain valuraudasta hammaskehä, jota ei ole suojattu millään tavalla korroosiota vastaan nivelen rungon ja kehän välistä.
Uusi kehä maksaa luokkaa 70-80€, joten on helppo päätellä uusiiko niitä kukaan...
Tämä nyt vaan aiheen vierestä...
Eli lyhyesti; relluun on tehty vanhan nivelen päälle jostain valuraudasta hammaskehä, jota ei ole suojattu millään tavalla korroosiota vastaan nivelen rungon ja kehän välistä.
Uusi kehä maksaa luokkaa 70-80€, joten on helppo päätellä uusiiko niitä kukaan...
Tämä nyt vaan aiheen vierestä...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Irtoaako hammaskehä helpolla nivelestä ??jus kirjoitti:Saa varmaan, jos osaa rakentaa oikeanlaisen hammastuksen oikeaan paikkaan. Saattaa silti olla helpompaa ostaa valmiiksi oikeanlainen, vaikka osaisikin...900 I 16 Kat kirjoitti:Saako tavallisen vetonivelen " ranetettua " abseihin sopivaksi...
ABS-vetonivel vasemmalla, oikealla ABSiton vetonivel:
(kuvissa on tonnarin niveliä, mutta periaate sama satkussakin)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Ite on joutunu ranettamaan r25 nilviäisestä abs version kun esposiiton nilviäinen maksaa 280€, eli otin espacen hammaskehän ja laitoin sen r25 niveleenajn kirjoitti:Rellun kanssa tekemisiin joutuneet vois kertoo jotain tuosta ABS-hammaskehien ranettamisesta...
Eli lyhyesti; relluun on tehty vanhan nivelen päälle jostain valuraudasta hammaskehä, jota ei ole suojattu millään tavalla korroosiota vastaan nivelen rungon ja kehän välistä.
Uusi kehä maksaa luokkaa 70-80€, joten on helppo päätellä uusiiko niitä kukaan...
Tämä nyt vaan aiheen vierestä...
Hammaskehä ei irtoa nivelestä helpolla (tai edes kotipajakonstein). Ei pääse tuntipalkoille on sen verran yhtäpuuta tuo hammaskehä. Paras kun ostaa sen oikean nivelen kun ei hintaero ole kymppiä tai kahta kummempi normaaliin niveleen verrattuna.
Yritin ottaa lähikuvia mun '91 ABS satkun nivelestä. Toivottavasti siitä saa selvää tuon sovitteen laadusta:
Tässä vielä yleiskuva nivelestä. Ihan kuin ois vähän erilainen tuon tonnarin nivelen kanssa:
Yritin ottaa lähikuvia mun '91 ABS satkun nivelestä. Toivottavasti siitä saa selvää tuon sovitteen laadusta:
Tässä vielä yleiskuva nivelestä. Ihan kuin ois vähän erilainen tuon tonnarin nivelen kanssa:
Citroen C5, OG900t16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla on joko GLO tai Holzer merkkinen nivel (täytyy käydä tarkistamassa paketista). Maksoi 90e varaosaliikkeessä. Motonetista oisin alunperin ostanut, mutten vetonivelen asennusviikon aikana kerinnyt yhtenäkään iltana sen aukioloaikaan. Vetivät ovet kiinni just muutamaa minuttia ennen kuin sinne ruuhkassa kerkisin:) (minkähän ihmeen takia sekin kauppa täytyy avata arkisin aamulla silloin kun siellä ei ketään käy ja pistää kiinni 17.00 eli just kun ihmiset pääsisivät töistä ostoksille sinne??) Ajattelin sitten että eipä siinä muutaman euron hintaero tunnu kun bensaa menee siihen motonettiin yrittämiseenkin.. Ostimpa varaosaliikkestä joka on 19.00 asti auki:) Eipä siis ole mulla kokemusta että minkä merkkinen on motonetin nivel tai että minkälainen se on.
http://www.koivunen.fi/www/koivunenwww. ... t&koinfa=o
EDIT: ovatkin motonetissa näköjään nykyään pidentäneet arkiaukioloaikojaan klo 18.00 asti.. Hyvä homma!
http://www.koivunen.fi/www/koivunenwww. ... t&koinfa=o
EDIT: ovatkin motonetissa näköjään nykyään pidentäneet arkiaukioloaikojaan klo 18.00 asti.. Hyvä homma!
Citroen C5, OG900t16
Re: Mikä ero uloimmissa vetonivelissä
Etsi -toiminnolla ei tuntunut löytyvän...
Onko ABSittomissa malleissa eroja turbottomien ja turbollisten uloimissa vetonivelissä? Esim. Motonetin sivuilla ei ole mainintaa uloimman vetonivelen kohdalla, sopiiko turboon vai ei.
Onko vetoakselit ja maljat tribodeineen turbollisissa järeämpää tekoa kuin ruisku/kaasari malleissa?
Onko ABSittomissa malleissa eroja turbottomien ja turbollisten uloimissa vetonivelissä? Esim. Motonetin sivuilla ei ole mainintaa uloimman vetonivelen kohdalla, sopiiko turboon vai ei.
Onko vetoakselit ja maljat tribodeineen turbollisissa järeämpää tekoa kuin ruisku/kaasari malleissa?
Saab 900 Turbo 16i -84
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Mikä ero uloimmissa vetonivelissä
1. Jos ei mainita vaihtoehtoja niin sopii kaikkiin, oliko se -82 -> eiku -81->TapaniT kirjoitti:Etsi -toiminnolla ei tuntunut löytyvän...
Onko ABSittomissa malleissa eroja turbottomien ja turbollisten uloimissa vetonivelissä? Esim. Motonetin sivuilla ei ole mainintaa uloimman vetonivelen kohdalla, sopiiko turboon vai ei.
Onko vetoakselit ja maljat tribodeineen turbollisissa järeämpää tekoa kuin ruisku/kaasari malleissa?
2. Tuo on vaikeampi juttu, on ja ei. -81-><-85 kaas./i mallit ei autom. pienemmät.
-84->16T ja (automat.vuodet ei muistissa) vahvemmat, --86-> kaikki vahvemmat.
Vanhemmat automaatit=en tiedä kummat oli.
(Tehtaan vuosimallit) Varaosakaupassa eletään AINA tehtaan vuosimallin mukaan, ei sen, mikä vuosi kinneri on rekisteröity.
Sitä en enää muista josko tehtaalla olis ollut eri akselit turboihin, ainakin aluksi kait varaosana sai eri akselit mutta myöhemmin ne oli kaikkiin malleihin samoja, tietenkin pituus/puolierot huomioiden.
Jos jollakulla on paremmin tiedossa niin korjaa, nuo minun on jo MUTU:a
ps. kyllä etsillä löytyy paljonkin juttua näistä mutta kun ne otsikot on mitä sattuu.
edit: korjattu yks vuosimalli
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.