Moottorin tukikumit 8v Vaihto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Moottorin tukikumit 8v Vaihto?

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onkos millain homma vaihtaa H-moottoriin moottorin tukikumit ne tavalliset, ei hydr. Etummain näyttää helpolta mut entäs kuskin puoleinen?? ja oikea?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

noh

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ei kukaan ole siis vaihtanut??
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Onkos kaikissa ogsatkuissa noi ei-hydrauliset tukikumit? Mulla on vm. -90 satku ja multa pitäis kans vaihtaa ja samalla ehkä jäykistää hieman noita tukikumeja.

-John
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

16

Viesti Kirjoittaja 900i »

16 tappisis ainakin esiintyy niitä hydr malleja. Eikös nyt voisi joku valaista millaiseen hommaan kantsii varautua kun noita vaihtaa. Tiedän jo sen että vanha pois ja uusi tilalle 8O
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

En ole vaihtanut, mutta äkkiseltään katsottuna aika iso työ tulee olemaan. Vetoakselit on saatava tieltä pois siis pyörännavat irti. Ne kumit kun on kiinní vetoakselitunnelin katossa mutterit tunnelissa. Moottoria on saatava ainakin kymmenen senttiä ylös, eli vaihteensiirtotanko, luultavasti pakoputki ja muuta pikkuhilua otettava irti.

Löysyyttä saa vähän pois tunkemalla kumien koloihin palat sisärengasta.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

8-V koneisiin saa kaikki vaihdettua ilman mitään irrotteluja. Nosturille tai montun päälle tosin pitää päästä, muuten loppuu tila kesken vääntäjältä. Asiansa osaava korjaamoyrittäjä vaihtaa kaikki kumit puolessa tunnissa, eli itte ei kannata ihan kauheesti punnertaa parkkipaikalla.
Vastaa Viestiin