Motonetin (tarvike) katalysaattori
Motonetin (tarvike) katalysaattori
Pitäisi tuollaiseen -93 vapari satkuun taikoa jostain uusi katti ja Motonet näyttää sellaista myös kaupittelevan. Tarvike malli maksaa n.100€, mutta miten tuo mahtaa passata kyseiseen autoon? Toimiiko homma niin, että ostaa Saabilta 2 laippaa ja hitsaa ne kattiin kiinni ja ei kun paketti kasaan?
Kyllä joku varmaan tuollaisen on satkuun asentanut..
edit. lisätty vapari
Kyllä joku varmaan tuollaisen on satkuun asentanut..
edit. lisätty vapari
Viimeksi muokannut 900S, Ma Touko 21, 2007 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Motonetin (tarvike) katalysaattori
Jos kyse on turbosta niin samalla vaivalla pistänee hieman isommankin.900S kirjoitti:Pitäisi tuollaiseen -93 satkuun taikoa jostain uusi katti ja Motonet näyttää sellaista myös kaupittelevan. Tarvike malli maksaa n.100€, mutta miten tuo mahtaa passata kyseiseen autoon? Toimiiko homma niin, että ostaa Saabilta 2 laippaa ja hitsaa ne kattiin kiinni ja ei kun paketti kasaan?
Kyllä joku varmaan tuollaisen on satkuun asentanut..
Voi ne laipat ottaa vanhastakin katista tai ainakin tuossa sportkatissa oli niin pitkät lähdöt että kun siihen teki halkiot niin sen sai suoraan klemmareilla muuhun putkeen.
Helpoin on tietty etsii tuollainen käytettynä niin sopii suoraan paikkaansa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
2.1 ja T16 On samanlainen katti. Eli ne neliömäisenmuotoiset laipat. Molempien päiden laippoihin tuloo tiivisteet.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Idea on tosiaankin ottaa katti turhaan pois lattian alta kuumenemasta. Tarkoitus ei ole tuoda autoon lisätä tällä tavalla tehoa, vähentää kulutusta tms.Ansis kirjoitti:Itse olen laittanut nurkissa pyöriviä kisa katteja jopa katittomiin ruiskuihin, eikä kulutus ole lisääntynyt ollenkaan. Päästöt sen sijaan on vähentyneet.akyttala kirjoitti:OT: Tarttis tehdä korvausputki katille ja käyttää kattia vaan leiman ajan paikallaan.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Aikoinaan jollakin suomalaisella ratavarikolla vilutti syödä kylmää sapuskaa, koska halpoja kinkki aggregaatteja ei vielä maahamme tuotu ja kansallisten luokkien osanottajille ei sähköä jaettu. Bussissa oli vain mikroaaltouuni, joka ei siten toiminut. Merkkiluokka Ladassa oli kissa ja koko muu rööri jouduttu tontituksen vuoksi nostamaan pohjalevyn yläpuolelle omaan koteloonsa.akyttala kirjoitti:
Idea on tosiaankin ottaa katti turhaan pois lattian alta kuumenemasta.
Lämmöneristyksestä ja tuuletuksesta huolimatta ko. kotelo mahdollisti sen päällä tapahtuvan pitsan lämmityksen n. 3000 rpm varikolla
Muistelen monen varikkoa kiertäneen kuvaajan ottaneen pätkän filmiä meidän pitsauunista
Ensimmäisen kerran aika-ajossa piti keskeyttää sessio lattialle sulavan tyhjän lasinpesunestesäiliön vuoksi, jatkossa sekin täytettiin kilon lisäpainosta huolimatta.
Eli yhtäkään selitystä pohjapellin alla olevan katin korvaamisesta en tule hyväksymään
96 M75 i12 5-speed
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
OT: myös Walderaman tekemään peltipakosarjan päällä on hyvä lämmittää alumiinifolioon käärittyjä einesruokia (sopivan tasainen pinta jossa paketti pysyy hyvin paikoillaan). Pystyy soveltamaan varmasti kaikkiin turbovehkeisiin.Ansis kirjoitti:
Lämmöneristyksestä ja tuuletuksesta huolimatta ko. kotelo mahdollisti sen päällä tapahtuvan pitsan lämmityksen n. 3000 rpm varikolla
Muistelen monen varikkoa kiertäneen kuvaajan ottaneen pätkän filmiä meidän pitsauunista
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938