Motonetin (tarvike) katalysaattori

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Motonetin (tarvike) katalysaattori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Pitäisi tuollaiseen -93 vapari satkuun taikoa jostain uusi katti ja Motonet näyttää sellaista myös kaupittelevan. Tarvike malli maksaa n.100€, mutta miten tuo mahtaa passata kyseiseen autoon? Toimiiko homma niin, että ostaa Saabilta 2 laippaa ja hitsaa ne kattiin kiinni ja ei kun paketti kasaan?
Kyllä joku varmaan tuollaisen on satkuun asentanut..

edit. lisätty vapari
Viimeksi muokannut 900S, Ma Touko 21, 2007 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Motonetin (tarvike) katalysaattori

Viesti Kirjoittaja tetammi »

900S kirjoitti:Pitäisi tuollaiseen -93 satkuun taikoa jostain uusi katti ja Motonet näyttää sellaista myös kaupittelevan. Tarvike malli maksaa n.100€, mutta miten tuo mahtaa passata kyseiseen autoon? Toimiiko homma niin, että ostaa Saabilta 2 laippaa ja hitsaa ne kattiin kiinni ja ei kun paketti kasaan?
Kyllä joku varmaan tuollaisen on satkuun asentanut..
Jos kyse on turbosta niin samalla vaivalla pistänee hieman isommankin. :D

Voi ne laipat ottaa vanhastakin katista tai ainakin tuossa sportkatissa oli niin pitkät lähdöt että kun siihen teki halkiot niin sen sai suoraan klemmareilla muuhun putkeen.

Helpoin on tietty etsii tuollainen käytettynä niin sopii suoraan paikkaansa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jos tosiaan kyseessä olisi oma auto, niin laittaisin kyllä käytetyn, mutta kun kyseessä on siskon auto ja hänelle ei kelpaa käytetty :?
Eli kunhan vain mahdollisimman halvalla saa uuden, niin kelpaa.
9-5 2,3t Wagon `06
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

OT: Mistä noita katin laippoja saa edullisesti? Tarttis tehdä korvausputki katille ja käyttää kattia vaan leiman ajan paikallaan.

Onko tuolla laippojen välissä joku tiiviste vai onko siellä vaan kartio?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

2.1 ja T16 On samanlainen katti. Eli ne neliömäisenmuotoiset laipat. Molempien päiden laippoihin tuloo tiivisteet.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

turbois 4 pulttii
vapareis 3 pulttii=biltema myy 2xlaippa sopii suoraan n.10e ja 80e katti.
odotan kuumeisesti että biltema avautuu lappeenrantaan syksyllä----
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

akyttala kirjoitti:OT: Tarttis tehdä korvausputki katille ja käyttää kattia vaan leiman ajan paikallaan.
:?: Itse olen laittanut nurkissa pyöriviä kisa katteja jopa katittomiin ruiskuihin, eikä kulutus ole lisääntynyt ollenkaan. Päästöt sen sijaan on vähentyneet.
96 M75 i12 5-speed ;)
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Ansis kirjoitti:
akyttala kirjoitti:OT: Tarttis tehdä korvausputki katille ja käyttää kattia vaan leiman ajan paikallaan.
:?: Itse olen laittanut nurkissa pyöriviä kisa katteja jopa katittomiin ruiskuihin, eikä kulutus ole lisääntynyt ollenkaan. Päästöt sen sijaan on vähentyneet.
Idea on tosiaankin ottaa katti turhaan pois lattian alta kuumenemasta. Tarkoitus ei ole tuoda autoon lisätä tällä tavalla tehoa, vähentää kulutusta tms.;)
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

akyttala kirjoitti:
Idea on tosiaankin ottaa katti turhaan pois lattian alta kuumenemasta.
Aikoinaan jollakin suomalaisella ratavarikolla vilutti syödä kylmää sapuskaa, koska halpoja kinkki aggregaatteja ei vielä maahamme tuotu ja kansallisten luokkien osanottajille ei sähköä jaettu. Bussissa oli vain mikroaaltouuni, joka ei siten toiminut. Merkkiluokka Ladassa oli kissa ja koko muu rööri jouduttu tontituksen vuoksi nostamaan pohjalevyn yläpuolelle omaan koteloonsa.

Lämmöneristyksestä ja tuuletuksesta huolimatta ko. kotelo mahdollisti sen päällä tapahtuvan pitsan lämmityksen n. 3000 rpm varikolla :D
Muistelen monen varikkoa kiertäneen kuvaajan ottaneen pätkän filmiä meidän pitsauunista :lol:

Ensimmäisen kerran aika-ajossa piti keskeyttää sessio lattialle sulavan tyhjän lasinpesunestesäiliön vuoksi, jatkossa sekin täytettiin kilon lisäpainosta huolimatta.

Eli yhtäkään selitystä pohjapellin alla olevan katin korvaamisesta en tule hyväksymään :wink:
96 M75 i12 5-speed ;)
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Tuo bilteman laippa ei tuohon 2,1 sovi, eikö ne vanhat laipat ole käyttökelpoisia?
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Ansis kirjoitti:
Lämmöneristyksestä ja tuuletuksesta huolimatta ko. kotelo mahdollisti sen päällä tapahtuvan pitsan lämmityksen n. 3000 rpm varikolla :D
Muistelen monen varikkoa kiertäneen kuvaajan ottaneen pätkän filmiä meidän pitsauunista :lol:
OT: myös Walderaman tekemään peltipakosarjan päällä on hyvä lämmittää alumiinifolioon käärittyjä einesruokia (sopivan tasainen pinta jossa paketti pysyy hyvin paikoillaan). Pystyy soveltamaan varmasti kaikkiin turbovehkeisiin. :wink:
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Vastaa Viestiin