Voiko olla mahdollista, että ei saa bensaa?
Voiko olla mahdollista, että ei saa bensaa?
Niin kun tolla saabilla pyörittää paskarinkiä, ni jo puolen kierroksen jälkeen rupee röpöttään.. Olisko mahdollista keskihakuvoima olis niin suuri että bensa pakenee kaasarin reunoille? Olisko ratkaisu turbo kone ruiskuineen?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Käytä kaasari irti ja katso kohokammion bensapinta. Sillä Alfamerin oppaalla pääsee kärryille aika hyvin. Itse vaihdoin kaasuttimeen kaikki tiivisteet uusiksi ja sen Alfamerin "öljynvaihto-oppaan" avulla säädin esisäädöt kaasuttimelle. Ja lähti mystisesti laakista käyntiin.
No, kuitenkin. Jos sulla on kohokammion bensapinta säädetty vakioarvoon tai sen alle, ei kone saa kovassa ajossa tarpeeksi bensaa. Tämän olen kantapään kautta oppinut. Itse asiassa vakiosäädössä oleva kohokammion bensapinta ei riitä kovaa ajaessa. Nyttemmin itsellä kaasutin on vakio "säädöissä" ja bensan saanti ei ole ongelmana, koska en pahemmin aja enää kovaa. Normaaliajossa se tosin sitten saattaa holvata sitä bensaa vähän liikakin, eli haiskahtelee kohokammion tuuletusventtiilin kautta. Itse huomasin tuon huonon bensan saannin siitä, että ku kanttas kovaa pitkässä mutkassa, niin piti ajaa aina kovilla kierroksilla. Sitten säädin bensan pintaa, niin pystyi ajamaan matalemmilla kierroksilla yhtä lujaa samasta mutkasta.
No, kuitenkin. Jos sulla on kohokammion bensapinta säädetty vakioarvoon tai sen alle, ei kone saa kovassa ajossa tarpeeksi bensaa. Tämän olen kantapään kautta oppinut. Itse asiassa vakiosäädössä oleva kohokammion bensapinta ei riitä kovaa ajaessa. Nyttemmin itsellä kaasutin on vakio "säädöissä" ja bensan saanti ei ole ongelmana, koska en pahemmin aja enää kovaa. Normaaliajossa se tosin sitten saattaa holvata sitä bensaa vähän liikakin, eli haiskahtelee kohokammion tuuletusventtiilin kautta. Itse huomasin tuon huonon bensan saannin siitä, että ku kanttas kovaa pitkässä mutkassa, niin piti ajaa aina kovilla kierroksilla. Sitten säädin bensan pintaa, niin pystyi ajamaan matalemmilla kierroksilla yhtä lujaa samasta mutkasta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ilman muuta ruisku poistaa kyseisen ongelman, jäi huomaamatta ktuo aikaisemmin. Mutta vanhojen turbokoneiden toimintaan en osaa ottaa kantaa, joku muu vois?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001