Jatkoa aiheeseen OG900 markkinaraossa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Jatkoa aiheeseen OG900 markkinaraossa

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Vähän aikaa sitten oli puhetta OG satkujen hinnoista:

http://www.lansiauto.fi/fi/vinfo.asp?vid=RFU356

Eli kyllä markkinoita vielä on?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Täällä Rovaniemellä oli myytävänä pari vuotta sitten silloisessa Saab-liikkeessä vaihtoautona 900i16V2.1 5D vuosimallia 1993 ja värinä viininpunainen metalli. Auto oli muistaakseni Muoniolaisen lääkärin entinen, säännöllisesti huollettu, Eberin omaava, mittarissa noin 220000km ja aivan ku paketista vedetty. Hintaa oli Saabilla 7800€ 8O , olis lähtenyt 7300€:lla, mutta jänistin tilanteesta. Harmittaa jäljestäpäin, nyt ku tarttis 4/5-ovisen Saabin. Ja kaiken huippuna se auton osti joku, jolla oli katospaikka sillee, että se näky kaverin rivitalovuokrakämpän olohuoneen ikkunasta.

Lisäksi on ollut yks siisti mustan värinen 900i16V2.1 5D Wetterillä vaihtoautona, hintaa 6800€. Ei tullu käytyä kattomassa kilometrejä ja kysymässä "viimeistä hintaa". Ja Nettiauto.comissa oli yks viininpunainen metallivärinen 900i16V2.1, vuosimalli tais olla 1993, mittarissa ilmoituksen mukaan 120000km ja hintaa 8000€.

Eli, kyllä ne noista "hyvistä" yksilöistä pyytää...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Hyvistä saa pyytää - ja niistä saakin hyvin

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moi,

Aina ihmetellään autokauppojen älyttömiä pyyntihintoja, mutta hemmetti kun ne menee kaupaksi hyvin, kun tarjontaa on hyvin vähän.

Itse myin 3d 9satkun*(og ja 2,0) -93:n viime kesänä ml. 188tkm. ja sain siitä 5,5kegee. Ja mun mielestä se meni suht halvalla. Nimittäin puhelin pärisi koko päivän ja eka ketä tuli aamulla kattomaan osti sen.(hinta oli ikävä kyllä ilmoituksessa, joten en voinut nostaa hintaa...)

No jälkikäteen ajatellen se oli todellinen helmi - ei ruostetta missään ja kun mä vahasin ja klanssasin sen myyntikuntoon, niin se oli kuin pakasta vedetty.....vieläkin haikeudella muistelen ko. auton kauneutta, kun se lähti meidän pihasta viimeisen kerran....(onneksi on ostajan puhnro vielä tallella...eihän sitä koskaan tiedä)

Kaverini hakee tällä hetkellä 9satkua samoilla kilometreillä, mutta ne on joko myyty tai ruosteessa. Ruotsissakin ko. autot on suht kiven alla...

Ja pitää tietenkin muistaa paljonko ko. automallia myytiin vuosina 92-93: suht vähän.

Näin jälkikäteen harmittaa, kun myin ko. auton pois, mutta perhe mahtuu paremmin tonnariin, kun ei tartte kaataa penkkejä koko ajan (okei, ilmastointi on kiva, samoin turbo ja automaattilaatikko, mutta kuitenkin...)

Onneksi appiukko vaihtoi autoa ja saimme vaimon kanssa ennakkoperinnöksi 9satkun -91:n, joten pihalla on kuin kaksi marjaa tonnari ja satku :D ja mun käyttöautoksi taitaa tulla satku 8)

Eli hyvästä saa pyytää, ja jos on hyvä niin niistä saakin kohtuullisesti.

Terv Sami R.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Aina ihmetellään autokauppojen älyttömiä pyyntihintoja, mutta hemmetti kun ne menee kaupaksi hyvin, kun tarjontaa on hyvin vähän.
No en tässä sinänsä ihmetellyt hintapyyntiä. Itse maksoin omastani xxxxx-autossa 1,3 vuotta sitten xxxxe. Autohan oli juuri 2.1i ja M1992. Ja auto on mielestäni siistissä kunnossa edelleen.

Mutta vieppäs tuo auto vaihtoon, niin johan saat tarjouksia jotka on xxxx/3 tuosta hinnasta...
Viimeksi muokannut teesalama, Su Loka 24, 2004 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Teemu kirjoitti:Mutta vieppäs tuo auto vaihtoon, niin johan saat tarjouksia jotka on kolmasosa tuosta hinnasta...
Aivan. Oma kokemukseni asiasta on tällainen, kyseessä tosin oli oma 99GL M1980. Olin vaihtamassa Pörhöltä 900i M1988, ihan siisti, ruostetta vakiopaikoissa, mahd. kerran kolaroitu (setän mielestä oli, koska pyysin häntä katsomaan auton keulaa, kun löysin ruostelaikkuja konehuoneen puolelta). Automyyjä tarjosi 99:stä 8000 mummonrahaa, "kun siinä on alla on noin hienot vanteet". Totesin myyjälle het perään, että "kumet ja valssit kyllä jää mulle", jonka seurauksena hinta tipahti 3500 mummonrahaan 8O Nousin tuolista ylös, kiitin myyjää ajasta ja sanoin lopuksi, että "pidä tunkkis" ja kävelin ulos. Eihän ne Saabin tykkivanteet edes uutena maksa 4500 mummonrahaa.

Toisessa liikkeessä tsiikailin uudempaa 99:iä. Siellä myyjä oli kohtelias ja totes mulle, että osta toi 99 pois ja laita omasta uudempaan ne osat mitä haluat ja myy itse vanha pois.

Ja eräälle tutulle kävi silleen hassusti Toyota-liikkeessä ku hän meni vaihtaan Toitsun CarinaIIEetä, että automyyjä ei edes tullu ulos kattoon, vaan ikkunasta katto ulos vesisateeseen ja tarjos Carinasta 40000 mummonrahaa (aikaa tästä alkaa olla jo yli 3 kolme vuotta).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

mun uus satku

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moron,

Se miksi meille tuli 9satku -91:nen, johtuu siitä että appiukko vaihtoi autoa ja se olis saanut siitä vaihdossa 900-1500 egee :evil: ( olisi riippunut mitä jobbari olis maksanut ko. autosta tod näk. tonnin) . Hän totesi, että mielummin lahjoittaa sen autoa ymmärtävälle, kun antaa ilmaiseksi. :D

No satkulla ajettu kahdessa päivässä 500 km:ää ja hyvin kulkee.


Ite olisin saanut vanhasta satkustani Metroautossa hyvitystä noin 4k egee, eli todellisuudessa alle 3k eli myin itse.

Terv Sami R.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Verratkaapa joskus siten, että ensin kysytte välirahaa ja tarjoatte satkua vaihdossa. Sen jälkeen "kauhistutte" ja kysytte, että jos ei tulekaan vaihdossa. Mihin hinta putoaa. Tuolla tyylillä saa jonkinlaisen käsityksen, paljonko siitä vaihdokista saa. Käytännössä tommoset alle 2000e autot menee vaihdossa "ilmaiseksi" autoliikkeen nimiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saab84
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Tämä menee hieman otsikon ohi, koska kyseessä on saab 90. Kyseinen auto oli ostohetkellä ajettu 206 000 km. Autosta sai melkein hakea ruostetta. Kahdet hyvät renkaat ja radio. Pari päivää aiemmin katsastettu. Miinuksena sisällä oli tupakoitu ja korissa oli jälkiä aivan kuin autolla olisi ajettu etelä euroopan kapeilla kujilla. Auto oli nelivaihteinen perusmalli.

Kuopiolaisesta autoliikkeestä auto vaihtoi omistajaa alle neljänsadan euron "kahvirahalla". Auto on ollut nyt käytössä reilut puoli vuotta ilman ongelmia. Toki autoa on harrastuksen nimissä fiksattu ehommaksi...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Isäukko oli tänään käyny tarjoamassa omaansa 900S -92 ajettu 320tkm vaihdossa yhteen -95 vuoden maasturiin. Tarjosivat 2000e hyvitystä Saabista. Sanoin isälle, että eiköhän me keksitä jokin muu ratkaisu. :) Mulla kun itelläni on vanhempi satku ajossa. Eihän tommoseen hintaan voi ässää antaa vaihdossa, kun ite on maksettu 6000e vähän toista vuotta sitten.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Isäukko oli tänään käyny tarjoamassa omaansa 900S -92 ajettu 320tkm vaihdossa yhteen -95 vuoden maasturiin. Tarjosivat 2000e hyvitystä Saabista. Sanoin isälle, että eiköhän me keksitä jokin muu ratkaisu. Mulla kun itelläni on vanhempi satku ajossa. Eihän tommoseen hintaan voi ässää antaa vaihdossa, kun ite on maksettu 6000e vähän toista vuotta sitten.
Juuri tätä tarkoitin. Itselläni on sama tilanne nyt.
Vastaa Viestiin