99 CombiCoupesta pari kysymystä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
janio89
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:45
Paikkakunta: Loimaa

99 CombiCoupesta pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja janio89 »

Eli ois pari tommosta 99 CC:tä tiedossa, jossen pelasta niitä niin seuraava osoite on paalaamo. Tosin en varmaan molempia nyt kumminkaan pelastamaan pysty kun niistä pitäisi maksaakkin kun romun hinta on niin korkeella nykyään... :roll: Kuinka paljon tämmösiä ny si on valmistettu ja miten harvinaisia rupeavat olemaan? Vuosimallista ei ole tietoa, eikä papereitakaan mukaan löydy, toinen autoista on ainakin aikoinaan jostain turun hylkyautovarikolta tai muulta sellaiselta tullut. Niin ja ovat 3-ovisia.

Vähä vaan mietityttää et mitä sit tekis, hain tuolta kyseiseltä tontilta kylläkin vanhempaa takavetoista projektiks, mutta kun tuli juttua että menevät paaliin niin heräsi taas sisällä se pieni ihminen joka haluaisi suojella hieman harvemmin nähtyä mallia, olisivat edes tavallisia ysiysejä niin saisivat mennä paaliin ihan rauhassa. Samalla on tuolla menossa jotain huonoja ysikutosiakin paaliin, mutta eipä niitä taida ketään pelastaa nykyisellä 140e/tonni romuraudan hinnalla? Mutta kun samalla menee paaliin bee kadetteja ja automaatti sekä coupe marinaakin, niitäkin käy vähän sääliksi, onneksi ovat huonoja ja parempia yksilöitäkin siellä vielä on.

http://kuvablogi.com/blog/1096/13/ Vempeleet ovat tuon näköisiä, valkonen olisi parempi sen puoleen että alkuperäsessä värissä ja hienolla koristeteippauksella, mutta tuo toinen taas saattaisi olla parempi peltinen, mutta maalattu kaksväriseks jälkikäteen...
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Vähän sen näköisiä kuvista päätellen että paaliin vaan. Jotain pisteosaa noista voisi tietty repiä irti jos kohtuuhintaan pääset apajille.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Jos koppa ehjä niin talteen!!!
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jos auto on ollut akseleita myöten maassa ja vielä ovet/ikkunat auki niin voi olla kyllä lievästi sanottuna rapeata kamaa.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Saabastelija, katsoitko kuvat.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Toisessa ysiysissä näkyy vielä merkkien jäljet takapaksin maalissa. Lienee automaattilaatikolla?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
janio89
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:45
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja janio89 »

No siis eihän noista kuvista voi oikeen mitään sanoo kunhan vaan laitoin ne, ja ei ne kyllä akseleita myöten maassa makaa vaan ihan vanteillaan pohja kaukana maapallon pinnasta. Tarvii vielä tutkia tarkemmin niitä kun viime kerralla ei niinkään vielä innostaneet, mutta eivät kuulemma kamalan pahoja olisi. Mutta siis nää on ihan tusinakauraa ettei kannata muka pelastaa? Ihme kun en ole itse niitä niin paljoa myynnissä nähnyt...
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja mursu »

Mun ensimmäinen auto oli tuollainen paskanruskea bensapihi compicoupe automaattilaatikolla... vetokoukkukin oli. Rekkari jotain TMP-xxx. Onko sama.

Pelasta ihmeessä, huippupirssi! :)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Uudessakaupungissa on valmistettu 42046 kpl Saab 99 Combi Coupéa (3- ja 5-oviset) vuosina 1974-1978. Iso osa näistä meni toki vientiin. Vaikka 99 Combi Coupe olikin Suomessa kallis auto, se oli suosittu ja katukuvassa lähes 'peruskauraa' 1970-luvun loppupuolella ja 1980-luvun alkupuoliskolla. Nopea ruostuminen varsinkin '77 ja '78 malleissa verotti kantaa, kuten myös isot ajomäärät, Saab oli liian kallis ostettavaksi vain tallissa seisomaan. Yleisyys katukuvassa johti ehkä vähän matalaan arvostukseen, niitä on romutettu surutta kun niitä uskottiin riittävän lähes ikuisesti - mutta niin vaan katosivat, nyt 2000-luvulla 99 Combi on jo todella harvinainen näky liikenteessä! Kuten toki se mainitsemasi Marinakin, joka myös oli suomalaisten suosikkeja 70-luvulla.

Paljon huonomman näköisistäkin kuin nuo on autoja tehty. Paljon riippuu tietysti taltioijan motivaatiosta ja hitsaustaidoista ja -välineistä. Otollinen hetki noiden taltioimiseen olisi juuri nyt, kun osia ja tietämystä vielä löytyy ja sekä osien että aihioiden hinta lienee suunnilleen aallonpohjassaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Hmm, tuo nuiden olinpaikka on kyllä varmaan parhaan terän niistä vienyt. Sääli sinänsä, kun tuo on komia malli. Pisteosaa nuista kannattaa haalia parhaansa mukaan. Tietääkö muuten joku onko nuissa vanhoissa 99cc:ssä ollut vakiona niitä leveitä mustia lokarin listoja?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Compi coupe 99 vuodelta -79 oli itsellänikin ensimmäisenä autona noin 8 vuotta sitten. Mukava oli ajella ja se oli jo kohtuu harvinainen näky silloin. Sitten se vaan lahosi käsiin niin piti laittaa paaliin kun ei hitsaus taitoa löytynyt.

Kannattaa lukaista läpi Mertmin projekti niin saa vähän osviittaa mikä odottaa http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 40&start=0
#1890
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

tee ihan miltä itse tuntuu :wink:
isä laittoi paaliin kaksi vuotta sitten ihan siistin näköisen CC-n, vuosimallia en tosin muista mutta vähän harmittaa kun en estänyt sitä paalausta :cry:
janio89
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:45
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja janio89 »

No tottakai teen mitä ite tuntuu mut kyselin et onks nää oikeesti vähä harvinaisempia ko ite olen niin nuorta polvee ettei oo liikentees nähny varmaan yhtään. Toi etuvetosuus ja vähä turhan uus valmistusajankohtakin sen sijaan on niitä mitkä pistää mietityttään et haluuks mää näitä tosiaan. No tarvii kattoo kuin pahoja ovat, melkeenpä mr rekisteriin meinasin vaikka muuten ei oikeen sellaset vehkeet iske. Mut ei vaan iske käyttöautokskaan etuvetonen... :D

Ja Marinasta kyllä on kokemusta kun pienen ikänä aina silloin tällöin sellasen kyydissä istunut kun pappalla sellanen on ja oishan sellanen 1,8 coupe aika peli...
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

janio89 kirjoitti:No tottakai teen mitä ite tuntuu mut kyselin et onks nää oikeesti vähä harvinaisempia ko ite olen niin nuorta polvee ettei oo liikentees nähny varmaan yhtään. Toi etuvetosuus ja vähä turhan uus valmistusajankohtakin sen sijaan on niitä mitkä pistää mietityttään et haluuks mää näitä tosiaan. No tarvii kattoo kuin pahoja ovat, melkeenpä mr rekisteriin meinasin vaikka muuten ei oikeen sellaset vehkeet iske. Mut ei vaan iske käyttöautokskaan etuvetonen... :D

Ja Marinasta kyllä on kokemusta kun pienen ikänä aina silloin tällöin sellasen kyydissä istunut kun pappalla sellanen on ja oishan sellanen 1,8 coupe aika peli...
Jos MARINA tuntui hyvältä,noi edelliset on suorastaan LUXUSTA marinaan verrattuna! :wink:
Miggi käteen ja entisöimää ja marinat PAALIIN! jos on paalaamatta! :twisted:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jos noista ei kukaan innostu tekemään autoja, olisin erittäin kiinnostunut valkoisen yksilön oranssista sisustasta, jos on hyväkuntoinen.

itse en kyllä veisi ihan surutta noita paaliiin, milloin olet viimeksi nähnyt liikenteessä tuollaisen?

jos menevät osiksi, seuraavat pisteosat kannattaisi vähintään ottaa talteen noista:

- ovipahvit ja takakontin verhoilu olivat uniikkiversioita 3-ovisissa malleissa, erityisesti 77 ja vanhemmissa missä ovipahvin ovenavausvipu oli varsin eksoottisessa paikassa.
- takaluukun valettu kromipintainen kahva. niitä on vaikea löytää ehjiä ja hyviä mistään
- takavalot, koska ovat erilaiset kuin 900 malleissa
-mitä muuta?

vuosimallit näkee valmistusnumerosta kuskin lokarin päältä, alkaa esim 9977.... jos on 1977.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin