900i vm.-88 alkoi käydä kahdella, eli kolmonen ja nelonen ovat himmeänä (pakosarjaa hiplaamalla todettu seikka). Vika ilmeni kertalaakilla kylmänä käynnistellessä, eli mitään aikaisempaa oiretta en ole huomannut.
- vaihdoin tulpanjohdot, pyörijän ja virranajakajan kannen -> ei vaikutusta
- tulppa irrallaan venttiilikoppaa vasten kipinöi, mutta epätasaisesti
- bensaa vaikuttaisi tulevan (avasin kolmosen putkea sen verran että pääsin tämän toteamaan)
Voivatko tulpat hajota "osittain", eli voiko johtua tulpista? Niiden iästä ei ole tietoa, auto on ollut talossa vasta pari kuukautta. Sytkän ohjaus ei varmaan hajotessaan voi pimentää vain tiettyjä pyttyjä, vai voiko?
Sytkä, ruisku vai kansi?
Re: Sytkä, ruisku vai kansi?
Sytkän ohjauksesta en osaa sanoa muuta, kuin että se ei käsittääkseni erota pyttyjä toisistaan.
Mutta tulpat kannattaa vaihtaa - ne ei paljoa maksa, ja kun nykyisten iästä ei ole tietoa. Ja tulpanpäät kandee kiristää hohtimilla ja katsoa, että tulpanjohdot on kunnolla kiinni.
Miltä suuttimien kiinnitys näyttää kolmos ja nelospyttyjen kohdalla?
Tuo pyttyjen kertalaakista tippuminen on aika outoa, ylenssä tulppien huononeminen antaa vinkkejä huonona käynnistyvyytenä.
Mutta tulpat kannattaa vaihtaa - ne ei paljoa maksa, ja kun nykyisten iästä ei ole tietoa. Ja tulpanpäät kandee kiristää hohtimilla ja katsoa, että tulpanjohdot on kunnolla kiinni.
Miltä suuttimien kiinnitys näyttää kolmos ja nelospyttyjen kohdalla?
Tuo pyttyjen kertalaakista tippuminen on aika outoa, ylenssä tulppien huononeminen antaa vinkkejä huonona käynnistyvyytenä.
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
Mielestäni tulpan päitä ei pidä missään tapauksessa kiristää muuta, kuin sormitiukkuuteen. Tuossa on senverta paljon lämpötilavaihteluita, että tulpan eriste voi rikkoutua, jos se on kireellä. Pahimmillaan se voi rikkoutua (särö) jo kiristäessä sitä hattua. Käytännössä se kipinä aivan 100% varmasti hyppää siitä kierteen kautta. Onhan siinä paljon isompi pinta-ala, kuin esim. vaikkapa siinä tulpanjohdon ja hatun pään välillä taikka muissa liitoksissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: tuota
No tulpan päät on kadonnu mulla liian usein. Volkkarissa yks heilui turhan paljon ja lensi helffettiin tulpan johtoja irrottaessani - liekö ollut täysin väärillä kierteillä tai täysin eri kokoa tulppiin nähden.mestari kirjoitti:mites ne tulpat kiristetään hohtimilla ja miksi? mitä kiplailuetua sillä saavutetaan ? ei nyt kyllä avaudu?
Ei niitä silti otsasuoni pullottaen kannata kiristää. Sen verran vaan, ettei heilu.
Ja uusista tulpista, paketista oli tippunu yks pää jonnekin. Se on just semmonen Murphyn-laki-osa, joka on tärkeä ja häviää helposti
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70