---

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab84
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Olen käyttänyt verhoilunpuhdistukseen Turle Waxin kuivapesuainetta. Muihin aineisiin en osaa verrata. Ainetta on suihkutettava tasaisesti ja hangattava kevyesti pehmellä, puhtaalla sienellä pintaan. Lopuksi pyyhitään vielä puhtaalla kankaalla.
Kun pinta on kuivunut, se imuroidaan vielä sopivaa suutinta käyttäen.

Jälki voi olla laikukasta, jos verhoilu on hyvin likaantunutta. Laikkuja jää helposti myös kun ainetta tulee suihkuttaessa eri paksuisia kerroksia samalle alueelle. Käsittelyn voi toistaa ja yrittää samalla häivyttää eroja.
Lopputulos on huolellisesti tehtynä vaivan arvoinen.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Ääni minultakin tuolle Turtle Waxin vaahdolle. Puhdistin sillä purkaamolta ostetun kohtalaisen törkyisen kuupan penkin, jota ei oltu varmaan koskaan puhdistettu. Lika lähti penkistä hyvin, eikä tullut edes laikukas. Hajukin raikastui :lol:

Edit: Muistelisin, ettei tuo olisi ollut edes kauhean kallista, en tosin muista mitä se maksoi.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Taksimieheltä saatu vinkki: Pyykinpesuainetta ja vettä suihkupulloon, sitten sitä suihkii kattoverhoiluun ja kuivaa melkein heti perään puhtaalla rätillä. Itse kokeilin metodia tonnarin vaaleaan kattoverhoiluun aurinkolipan kohdalle, ja ihan OK tuntui toimivan. Vielä en ole saanut aikaiseksi käydä läpi koko kattoa...Laikuilta tuskin tässäkään säästyy, mutta kun tarkkaan käy katon läpi, niin saattaapi tulla ihan hyvä. Eikä maksa ainakaan hunajaa :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kokeilin taannoin "jotainmitälie"-ainetta pienellä alueelle ja saattoi kyllä johtua myös auton iästä, että verhoilu otti meni irtomaan kokeilemaltani kohdalta. Verhoilu kyllä menee tänä kesänä uusiksi, on se sen verran likainen ja roikkuvaa mallia :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
MattiTapio
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja MattiTapio »

Itse olen pessyt pari kattoverhoilua laitteella, joka ruiskuttaa pesuainevettä pinnalle ja liki välittömästi imee sen pois. Eka kerralla tuli käytettyä liikaa vettä, jolloin kankaan liima "suli2 ja kangas jonkin ajan kuluttua rupesi roikkumaan. Suht. puhtaaksi kyllä tuli. Toisella kerralla olin hiukan varovaisempi ja se verhoilukangas ei ole vielä irronnut.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Itse pesin autoglymin "interior car washilla" tjsp. Ja puhdasta tuli. Kaikki musta lähti pyyhkimällä pois.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
viitakimmo

Verhoilu puhtaax

Viesti Kirjoittaja viitakimmo »

Meitsipä pesi joskus veljen autosta (SAAB 900C M1989) kattoverhoilun, joka oli todella tupakan tummentama ja erityisesti kuskin kohdalta. Oikein kunnola sitkeetä tervaa siis.

Aine jota käytin (paremman puutteessa) oli Wurt:in lasinpesuspray!

Aine on kait aika vahvaa, ja sisältää jotain alkoholeja että kyllä siinä tervakin liukeni.

Kyllä sitä sitten pois pyyhin myös kostealla säämiskällä.

Puhdasta tuli ja ei ole vieläkään kangas alkanu roikkua.

Täytys kyllä kai kokeilla itekkin tota Autoglymin ainetta.
Vastaa Viestiin