eli, Saab 4D sedan 900S 16V -87.
Tämä auto on ostettu Amerikasta ja tuotu -89 Suomeen. Siinä on 4xsähköikkunat-ja peilit, kattoluukku, vakionopeudensäädin, ilmastointi ja keskuslukitus. Aikoinaan ollut myös katalysaattori, joka poistettu.
Kaikki yllämainitut eivät ole ihan kunnossa mm. ikkunat jumittaa, vak.nop.säädin sanoutui irti kuten freoni-ilmastointihärvelikin. Ja niitä tyypillisiä Saabin ruostepaikkoja..-
Suurinpana ongelmana silti 5-lovisen vaihdelaatikon irtisanoutuminen, sylkäisten "kierteisen" mallisia yli 3cm pituisia hampaita irti niin että yksi tehnyt reiän laatikon takalevyyn. Ei ne siitä isosta rattaasta vaikuttanut puuttuvan, mitä nyt siitä aukosta pystyi tutkimaan.
Mietin, että onko tämä jonkinlainen harvinaisuus Suomessa ja kannattaisiko koslaa projekteerata siinä mielessä?
American Nightmare...
Onhan se juuri tuollaisena, turbottomana ässänä ja noilla varusteilla tietysti erittäin harvinainen suomessa. Muttei kuitenkaan mikään hirveän ERIKOINEN jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Ettei varmasti mitään sen suurempaa arvoakaan ole, siis suurempaa kuin suunnilleen vastaavalla suomimallilla. Kuntohan on yleensä se ratkaiseva näissä(kin).
Mutta tunnearvon takiahan monta muutakin autoa ollaan kunnostettu ja säästetty.

Mutta tunnearvon takiahan monta muutakin autoa ollaan kunnostettu ja säästetty.

itselläni sellainen näppituntuma että vapaastihengittävien yksilöiden arvostus on kovin alavireinen tässä kategoriassa, vaikka olisi kuinka harvinainen. ysiyseistäkin vain turbot entisöidään (kärjistetysti).
että jos puhutaan kannattavuudesta, niin voipi olla että kannattavuuden ainoa mittari on tässä tapauksessa oma tunnearvo autoa kohtaan.
että jos puhutaan kannattavuudesta, niin voipi olla että kannattavuuden ainoa mittari on tässä tapauksessa oma tunnearvo autoa kohtaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)