American Nightmare...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hot cars
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 21:06
Paikkakunta: Vihti

American Nightmare...

Viesti Kirjoittaja hot cars »

eli, Saab 4D sedan 900S 16V -87.
Tämä auto on ostettu Amerikasta ja tuotu -89 Suomeen. Siinä on 4xsähköikkunat-ja peilit, kattoluukku, vakionopeudensäädin, ilmastointi ja keskuslukitus. Aikoinaan ollut myös katalysaattori, joka poistettu.

Kaikki yllämainitut eivät ole ihan kunnossa mm. ikkunat jumittaa, vak.nop.säädin sanoutui irti kuten freoni-ilmastointihärvelikin. Ja niitä tyypillisiä Saabin ruostepaikkoja..-
Suurinpana ongelmana silti 5-lovisen vaihdelaatikon irtisanoutuminen, sylkäisten "kierteisen" mallisia yli 3cm pituisia hampaita irti niin että yksi tehnyt reiän laatikon takalevyyn. Ei ne siitä isosta rattaasta vaikuttanut puuttuvan, mitä nyt siitä aukosta pystyi tutkimaan.

Mietin, että onko tämä jonkinlainen harvinaisuus Suomessa ja kannattaisiko koslaa projekteerata siinä mielessä?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onhan se juuri tuollaisena, turbottomana ässänä ja noilla varusteilla tietysti erittäin harvinainen suomessa. Muttei kuitenkaan mikään hirveän ERIKOINEN jos ymmärrät mitä tarkoitan. :) Ettei varmasti mitään sen suurempaa arvoakaan ole, siis suurempaa kuin suunnilleen vastaavalla suomimallilla. Kuntohan on yleensä se ratkaiseva näissä(kin).

Mutta tunnearvon takiahan monta muutakin autoa ollaan kunnostettu ja säästetty. :wink:
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Juu osina saattaa saada paremman hinnan kuin koko autosta. Täälläkin on moni kysellyt esim. ilmastoinnin perään.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

itselläni sellainen näppituntuma että vapaastihengittävien yksilöiden arvostus on kovin alavireinen tässä kategoriassa, vaikka olisi kuinka harvinainen. ysiyseistäkin vain turbot entisöidään (kärjistetysti).

että jos puhutaan kannattavuudesta, niin voipi olla että kannattavuuden ainoa mittari on tässä tapauksessa oma tunnearvo autoa kohtaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin