T16 tuplikseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

T16 tuplikseen

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Onhan näitä vissiin laiteltu, mutta mites se mahtanee istua paikoilleen?

Käykö satkun tehostettu hammastanko ja mahtuuko kone ilman suurempia tulipellin modifikaatioita paikoilleen? Lähinnä noi hihnapyörät askarruttaa tässävaiheessa.

Katsastussetä näytti vihreää valoa ässän tekniikkaa varten, joten pitänee vissiin jossain vaiheessa alkaa toteuttamaan tuota viritelmää, mikäli on jotakuinkin mahdollisuuksien rajoissa toteuttaa :roll:

Tietysti mikään ei ole mahdotonta, mahdottoman toteuttaminen kestää vaan hieman pidempään 8)
Entinen jäsen#2331
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kiinnitykset ovat erilailla ohjausysteemeissä muut jatkakoon. ja tuplaremmejä ei voi käyttää tupliksessa ilman isompaa pellin muokkausta...

itselläni ajatuksena 99 b202 2x40dellorto.... peltipakosarja....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

jos tuplis on H-koneella jo valmiiksi niin ei tarvitse suuria modifikaatioita tulipeltiin. Ässän tehot taitaa olla samat kuin 99Turbossa. Mitä muutoksia katsastusmies vaatii alustaan tai muualle?
Onnea projektiin!
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

axtec kirjoitti:Mitä muutoksia katsastusmies vaatii alustaan tai muualle?
Onnea projektiin!
Kiitoksia vaan, sitähän tähän tarvitaan :wink:

Noista muutoksista ei vielä keskusteltu sen enempää. Tietysti pitää olla vastaava turbomallin kanssa, mutta eikös noita ole muuteltu takakässärille :roll: :?: Vai muistanko vallan väärin :oops:

Projekti alkaa varmaan vasta ensikeväänä, mutta sopivan hintaista purettavaksi kelpaavaa ässää saa tarjota :wink:
Niin ja tietenkin vuosimalli -91 ja ylospäin 8)
Entinen jäsen#2331
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: T16 tuplikseen

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

tuhojuho kirjoitti: Tietysti mikään ei ole mahdotonta, mahdottoman toteuttaminen kestää vaan hieman pidempään 8)
Kuten esim:

Kuva

:)
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: T16 tuplikseen

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Tri-Lo kirjoitti:
tuhojuho kirjoitti: Tietysti mikään ei ole mahdotonta, mahdottoman toteuttaminen kestää vaan hieman pidempään 8)
Kuten esim:

Kuva

:)
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessa :cry:
Entinen jäsen#2331
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: T16 tuplikseen

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

tuhojuho kirjoitti:
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessa :cry:
Mutta tämähän sitten käy:

Kuva

:wink: (Oli muuten peto radalla!)
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: T16 tuplikseen

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Tri-Lo kirjoitti:
tuhojuho kirjoitti:
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessa :cry:
Mutta tämähän sitten käy:

Kuva

:wink: (Oli muuten peto radalla!)
Lopeta jo toi kuvien laitto :evil: Menee pian yöunet, sillä on nähtävästi vielä hieman hommia, ennenkuin konehuone on vastaavanlainen :cry:
Entinen jäsen#2331
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

:evil: En muuten nuku vielä :evil: :evil: :evil:

Ja edittinä vielä:

Kiitos teidän kahden, projekti saattaakin alkaa jo tänään (iki ihana kesäloma), eli tuplis jää seisomaan, ja koneen mallailu alkaa I16-myllyllä 8)
Entinen jäsen#2331
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: T16 tuplikseen

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tri-Lo kirjoitti:
tuhojuho kirjoitti:
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessa :cry:
Mutta tämähän sitten käy:

Kuva

:wink: (Oli muuten peto radalla!)
Tyylikäs 99, kyllä kelpais :wink: .
900S(T5.5) M1991(KR)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuossa valkoisessa tupliksessa teköö yllättävän paljon näköä tuo konepellin eri aukenemis suunta. Näkee harvemmin.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

carimat kirjoitti:
tuhojuho kirjoitti:
Kiitos teidän kahden, projekti saattaakin alkaa jo tänään (iki ihana kesäloma), eli tuplis jää seisomaan, ja koneen mallailu alkaa I16-myllyllä 8)
Syvä kumarrus 8) Ainahan Saabistit auttaa saabistia :wink:
Ei me niin pahoja olla kuin aina saabisteista luullaan :lol:
Ei niin. :wink: Itsellä alkaa kesäloma vasta viikon päästä, ja haaveena tuon -84 aeron uudelleenherättäminen.. Saa nähdä ehtiikö edes tupliksen hitsata alta pois kasaan. :)
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Kiitoksia vaan kaikille kannatuksesta yms.

Kyllähän se nyt sitten täytyy otta toi projekti työn alle, ainut vaan, että menee loma vähän päin peetä :evil:. Oli tarkoitus viettää kerrankin kesä melkolailla lomaa viettäen ilman kiireita ja stressiä, mutta tokkopa sitä olisi osannutkaan olla jouten koko kesää :lol:.

Katsastukseen olisi taytynyt pari pikku paikkaa laittaa, joten taidan laittaa ne ensin ja sen jälkeen alan sovittelemaan uutta akselistoa paikoilleen ennen tekniikkaa. Kai se sitten vielä menee maalaukseenkin kun nyt kerran ruvetaan tälläista tekemään. Saabilta on näköjään tullut uusi aika namin näköinen punainen helmiäisväri :roll:.

Mutta varmaan jossainvälin jatkamme tätä keskustelua tuolla projektit-osastolla, mikäli muilla riittää mielenkiintoa asiaa kohtaan :wink:.

PS! Jos jollain olis räjähtänut T16 ahdin ja pakosarja, ja haluaisi luopua siitä pientä korvausta vastaan, YV olisi kiva juttu :wink:. Olisi mukavampi kokeilla oikean mallisella koneella sopivuutta paikoilleen.
Entinen jäsen#2331
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Suomessa ei tartte nähä unta poikittaiskoneista 99 /900 saabista koska olen nähnyt sellaisen kilvissä olevana Oulussa vuosina 1 ja 2. Og 900;ssa uudempi kone. Joku Saab kokoontuminen / renkaan potkiaiset ne oli. Tais olla vielä Oululainen kaveri jos en väärin muista. Ei mahottomuus 99;nkään jos kerta 900;kin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Jos tuhojuho moista rojektia aloittelet 99:iin, niin teehän hyvä päiväkirja mitä hilpettä moinen aihio tarvitsee pikkuhiljaa S:än tekniikan lisäksi. Tuo oma 99 olisi haaveissa laillisesti päivittää turbotekniikalle, alkaa olla niin surkeankuntoinen tuo kaasutinmoottori ja laatikko :? Jarruna vaan ovat nuo hyödynnettävät 900S:ät, tuntuvat olevan kultaakin kalliimpia. Ja täyspaineiselle T16:selle, voi sanoa morjens ilman poikekuslupaa.
Vastaa Viestiin