T16 tuplikseen
T16 tuplikseen
Onhan näitä vissiin laiteltu, mutta mites se mahtanee istua paikoilleen?
Käykö satkun tehostettu hammastanko ja mahtuuko kone ilman suurempia tulipellin modifikaatioita paikoilleen? Lähinnä noi hihnapyörät askarruttaa tässävaiheessa.
Katsastussetä näytti vihreää valoa ässän tekniikkaa varten, joten pitänee vissiin jossain vaiheessa alkaa toteuttamaan tuota viritelmää, mikäli on jotakuinkin mahdollisuuksien rajoissa toteuttaa
Tietysti mikään ei ole mahdotonta, mahdottoman toteuttaminen kestää vaan hieman pidempään
Käykö satkun tehostettu hammastanko ja mahtuuko kone ilman suurempia tulipellin modifikaatioita paikoilleen? Lähinnä noi hihnapyörät askarruttaa tässävaiheessa.
Katsastussetä näytti vihreää valoa ässän tekniikkaa varten, joten pitänee vissiin jossain vaiheessa alkaa toteuttamaan tuota viritelmää, mikäli on jotakuinkin mahdollisuuksien rajoissa toteuttaa
Tietysti mikään ei ole mahdotonta, mahdottoman toteuttaminen kestää vaan hieman pidempään
Entinen jäsen#2331
Kiitoksia vaan, sitähän tähän tarvitaanaxtec kirjoitti:Mitä muutoksia katsastusmies vaatii alustaan tai muualle?
Onnea projektiin!
Noista muutoksista ei vielä keskusteltu sen enempää. Tietysti pitää olla vastaava turbomallin kanssa, mutta eikös noita ole muuteltu takakässärille Vai muistanko vallan väärin
Projekti alkaa varmaan vasta ensikeväänä, mutta sopivan hintaista purettavaksi kelpaavaa ässää saa tarjota
Niin ja tietenkin vuosimalli -91 ja ylospäin
Entinen jäsen#2331
Re: T16 tuplikseen
Kuten esim:tuhojuho kirjoitti: Tietysti mikään ei ole mahdotonta, mahdottoman toteuttaminen kestää vaan hieman pidempään
Re: T16 tuplikseen
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessaTri-Lo kirjoitti:Kuten esim:tuhojuho kirjoitti: Tietysti mikään ei ole mahdotonta, mahdottoman toteuttaminen kestää vaan hieman pidempään
Entinen jäsen#2331
Re: T16 tuplikseen
Mutta tämähän sitten käy:tuhojuho kirjoitti:
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessa
(Oli muuten peto radalla!)
Re: T16 tuplikseen
Lopeta jo toi kuvien laitto Menee pian yöunet, sillä on nähtävästi vielä hieman hommia, ennenkuin konehuone on vastaavanlainenTri-Lo kirjoitti:Mutta tämähän sitten käy:tuhojuho kirjoitti:
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessa
(Oli muuten peto radalla!)
Entinen jäsen#2331
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: T16 tuplikseen
Tyylikäs 99, kyllä kelpais .Tri-Lo kirjoitti:Mutta tämähän sitten käy:tuhojuho kirjoitti:
Tuossa olis kyllä tyyliä, mutta ei kai tosta voi nähdä muuta kuin märkiä unia täällä suomessa
(Oli muuten peto radalla!)
900S(T5.5) M1991(KR)
Tuossa valkoisessa tupliksessa teköö yllättävän paljon näköä tuo konepellin eri aukenemis suunta. Näkee harvemmin.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ei niin. Itsellä alkaa kesäloma vasta viikon päästä, ja haaveena tuon -84 aeron uudelleenherättäminen.. Saa nähdä ehtiikö edes tupliksen hitsata alta pois kasaan.carimat kirjoitti:Syvä kumarrus Ainahan Saabistit auttaa saabistiatuhojuho kirjoitti:
Kiitos teidän kahden, projekti saattaakin alkaa jo tänään (iki ihana kesäloma), eli tuplis jää seisomaan, ja koneen mallailu alkaa I16-myllyllä
Ei me niin pahoja olla kuin aina saabisteista luullaan
Kiitoksia vaan kaikille kannatuksesta yms.
Kyllähän se nyt sitten täytyy otta toi projekti työn alle, ainut vaan, että menee loma vähän päin peetä . Oli tarkoitus viettää kerrankin kesä melkolailla lomaa viettäen ilman kiireita ja stressiä, mutta tokkopa sitä olisi osannutkaan olla jouten koko kesää .
Katsastukseen olisi taytynyt pari pikku paikkaa laittaa, joten taidan laittaa ne ensin ja sen jälkeen alan sovittelemaan uutta akselistoa paikoilleen ennen tekniikkaa. Kai se sitten vielä menee maalaukseenkin kun nyt kerran ruvetaan tälläista tekemään. Saabilta on näköjään tullut uusi aika namin näköinen punainen helmiäisväri .
Mutta varmaan jossainvälin jatkamme tätä keskustelua tuolla projektit-osastolla, mikäli muilla riittää mielenkiintoa asiaa kohtaan .
PS! Jos jollain olis räjähtänut T16 ahdin ja pakosarja, ja haluaisi luopua siitä pientä korvausta vastaan, YV olisi kiva juttu . Olisi mukavampi kokeilla oikean mallisella koneella sopivuutta paikoilleen.
Kyllähän se nyt sitten täytyy otta toi projekti työn alle, ainut vaan, että menee loma vähän päin peetä . Oli tarkoitus viettää kerrankin kesä melkolailla lomaa viettäen ilman kiireita ja stressiä, mutta tokkopa sitä olisi osannutkaan olla jouten koko kesää .
Katsastukseen olisi taytynyt pari pikku paikkaa laittaa, joten taidan laittaa ne ensin ja sen jälkeen alan sovittelemaan uutta akselistoa paikoilleen ennen tekniikkaa. Kai se sitten vielä menee maalaukseenkin kun nyt kerran ruvetaan tälläista tekemään. Saabilta on näköjään tullut uusi aika namin näköinen punainen helmiäisväri .
Mutta varmaan jossainvälin jatkamme tätä keskustelua tuolla projektit-osastolla, mikäli muilla riittää mielenkiintoa asiaa kohtaan .
PS! Jos jollain olis räjähtänut T16 ahdin ja pakosarja, ja haluaisi luopua siitä pientä korvausta vastaan, YV olisi kiva juttu . Olisi mukavampi kokeilla oikean mallisella koneella sopivuutta paikoilleen.
Entinen jäsen#2331
Suomessa ei tartte nähä unta poikittaiskoneista 99 /900 saabista koska olen nähnyt sellaisen kilvissä olevana Oulussa vuosina 1 ja 2. Og 900;ssa uudempi kone. Joku Saab kokoontuminen / renkaan potkiaiset ne oli. Tais olla vielä Oululainen kaveri jos en väärin muista. Ei mahottomuus 99;nkään jos kerta 900;kin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Jos tuhojuho moista rojektia aloittelet 99:iin, niin teehän hyvä päiväkirja mitä hilpettä moinen aihio tarvitsee pikkuhiljaa S:än tekniikan lisäksi. Tuo oma 99 olisi haaveissa laillisesti päivittää turbotekniikalle, alkaa olla niin surkeankuntoinen tuo kaasutinmoottori ja laatikko Jarruna vaan ovat nuo hyödynnettävät 900S:ät, tuntuvat olevan kultaakin kalliimpia. Ja täyspaineiselle T16:selle, voi sanoa morjens ilman poikekuslupaa.