bensapumpun työntötangon holkki
bensapumpun työntötangon holkki
Kaverilta hajosi 900c:ee kutostielle kiteen ja joensuun väli maastoon, nyt pitäisi valmistaa uusi holkki, työntötanko löytyy itseltäni mutta pitäisi saada mittoja bensapumpun puoleisesta päästä ja holkin pituudesta.
Olisin hyvin kiitollinen jos joku viitsisi kiireesti mitata edes PA-pumpun akselin paksuuden (mahdollisesti irtonaisesta pumpusta), auto olisi tarkoitus noutaa tänään.
Olisin hyvin kiitollinen jos joku viitsisi kiireesti mitata edes PA-pumpun akselin paksuuden (mahdollisesti irtonaisesta pumpusta), auto olisi tarkoitus noutaa tänään.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Bensapumpun akselin halkaisija 8mm
Työntöhaaruka pää johon holkki tulee 7,5 mm
Holkin pituus lienee ollut noin 17 - 18 mm.
Omastakin haarukasta holkki on hajonnut, mutta sopivan saa varmaan aikaiseksi vaikka 10 mm kupariputkesta puristamalla. Holkkihan vai periaatteessa pitää pumpun akselin ja haarukan pään kohdakkain.
Toivottavasti tästä on apua
Työntöhaaruka pää johon holkki tulee 7,5 mm
Holkin pituus lienee ollut noin 17 - 18 mm.
Omastakin haarukasta holkki on hajonnut, mutta sopivan saa varmaan aikaiseksi vaikka 10 mm kupariputkesta puristamalla. Holkkihan vai periaatteessa pitää pumpun akselin ja haarukan pään kohdakkain.
Toivottavasti tästä on apua
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tuosta on varmasti apua.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Bensapumpun akselin halkaisija 8mm
Työntöhaaruka pää johon holkki tulee 7,5 mm
Holkin pituus lienee ollut noin 17 - 18 mm.
Omastakin haarukasta holkki on hajonnut, mutta sopivan saa varmaan aikaiseksi vaikka 10 mm kupariputkesta puristamalla. Holkkihan vai periaatteessa pitää pumpun akselin ja haarukan pään kohdakkain.
Toivottavasti tästä on apua
Itselläni oli muoviletkun pätkä pitkään tuossa välissä ohjurina, pääsin ainaski kotiin. ,,,ja monta kertaa
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kiitoksia vastanneille ja etenkin Vesalle.
Holkki saatiin tehtyä ja vaihdettua rikkonaisen tilalle, mutta ettei homma olisi mennyt liian yksinkertaiseksi todellinen syy taisikin olla kaasuttimen kalvo joka oli aivan silppuna.
Nyt on kaasuttimen kalvokin vaihdettu mutta ei toimi, ryyppy täysillä lähtee käyntiin mutta tukehtuu kohta sen jälkeen.
EDIT. kaasutin on pierburg
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Holkki saatiin tehtyä ja vaihdettua rikkonaisen tilalle, mutta ettei homma olisi mennyt liian yksinkertaiseksi todellinen syy taisikin olla kaasuttimen kalvo joka oli aivan silppuna.
Nyt on kaasuttimen kalvokin vaihdettu mutta ei toimi, ryyppy täysillä lähtee käyntiin mutta tukehtuu kohta sen jälkeen.
EDIT. kaasutin on pierburg
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kannattaa puhdistaa huolellisesti luistin liukupinnat ja pistää sormella pikkuisen öljyä. Eli varsinkin se keskitappi, joka menee kannen sisäputkeen on tärkeä. Ei tarvitse olla kuin joku olematon epäpuhtaus niin siitä tulee ns. juuttuvakurkkuinen.
Otin tarkistuksen vuoksi pojan autosta luistin pois. Puhdistin, tarkistin kalvon ja kasasin takaisin, eikä pelannut. Auki uudelleen, huolellinen puhdistus ja moottoriöljyä sormella liukupinnoille ja johon alkoi toimia. Olen melko varma, että tästä on kyse.
Römppäisessä mulla ppyörähti epähuomiossa kansi 90 astetta tasossa, eikä pelannut sitten millään. Olihan siinä merkit, mutta....no kansi oikein ja taas toimi. On joskus pienestä kiinni.
Otin tarkistuksen vuoksi pojan autosta luistin pois. Puhdistin, tarkistin kalvon ja kasasin takaisin, eikä pelannut. Auki uudelleen, huolellinen puhdistus ja moottoriöljyä sormella liukupinnoille ja johon alkoi toimia. Olen melko varma, että tästä on kyse.
Römppäisessä mulla ppyörähti epähuomiossa kansi 90 astetta tasossa, eikä pelannut sitten millään. Olihan siinä merkit, mutta....no kansi oikein ja taas toimi. On joskus pienestä kiinni.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Enpä usko, että säädöt on pois paikaltaan. Tuo pumppu kannattaa kyllä kokeilla. En tiedä, miten olette pumppua vaihtaneet, mutta minusta paras tapa olla särkemättä sitä hitsin haarukan holkkia on ottaa venttiilikoppa pois.Anthuan kirjoitti:Alkaa mennä mystiseksi, kaikki on kunnossa, luisti liikkuu, mutta ei vain toimi.
Pitäisikö kaasutinta koettää säätää joihinkin "perusarvoihin" vai vaihdanko suosiolla hyllystä löytyvän strömbergin tilalle.
Sytty merkkiin ja jakajan pyörijän asento mieleen, kun kansi on pois, elikkäs antaako ykköselle jne...you know.... ja samassa asennossa takaisin, niin ajoituksetkin pysyy kohdallaan ja saat varmasti sen haarukan kunnolla paikalleen, kun on näkyvissä koko käikäle koko ajan. Sitten vaan pumppu paikalleen. Lopuksi venakoppa samassa asennossa. Liukuu nätisti siihen jakajan akselin hahloon. Kopran Rikun kikka 5b ja toimii. Mulla meni kerran se haarukan alapää hahlon viereen, eikä silloinkaan pelannut.
# 419 Vesa Pohjalainen