99 ohjaustehostin ranettamalla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

99 ohjaustehostin ranettamalla

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

on tuolla myyntiosastolla pari ng900 tehostinta.
mahtaako sopia pienemmillä muutoksilla tuplikseen kuin satkun tehostin.
tai minkä auton (mielellään saabin) tehostinta kannattaisi kokeilla?

EDIT: on aika erilainen kuvien mukaan tuo ng tehostin.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99 ohjaustehostin ranettamalla

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

saabastelija kirjoitti:on tuolla myyntiosastolla pari ng900 tehostinta.
mahtaako sopia pienemmillä muutoksilla tuplikseen kuin satkun tehostin.
tai minkä auton (mielellään saabin) tehostinta kannattaisi kokeilla?

EDIT: on aika erilainen kuvien mukaan tuo ng tehostin.
og900:n tehostimen mie ainaskin laittaisin. Se on niin lähelle samanlainen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 99 ohjaustehostin ranettamalla

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Mertmi kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:on tuolla myyntiosastolla pari ng900 tehostinta.
mahtaako sopia pienemmillä muutoksilla tuplikseen kuin satkun tehostin.
tai minkä auton (mielellään saabin) tehostinta kannattaisi kokeilla?

EDIT: on aika erilainen kuvien mukaan tuo ng tehostin.
og900:n tehostimen mie ainaskin laittaisin. Se on niin lähelle samanlainen.
niin kai se on tehtävä, joutuu muutenkin tulipeltiä muokkaamaan t16 moottorin takia.

käviköhän -88 satkun etutukivarret vm. -77 tuplikseen ihan suoraan?
ohjausgeometrian muutoksen seurauksena (-88 satkun arvoilla) ohjauksesta voisi tulla miellyttävämpi ilman tehostintakin.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: 99 ohjaustehostin ranettamalla

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Mikäli oikein ymmärsin 99 tehostettu hammastankokin tarvitseen tulipellin avartamista rattiakselin kohdalta.
Onko joku moisen homman tehnyt, ja meneekö satkun tehostin samalla vaivalla?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
jar
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 07:45

Re: 99 ohjaustehostin ranettamalla

Viesti Kirjoittaja jar »

900 ohjausakselin kiinitys on erilainen, mutta tehtävissä. Joka tapauksessa rattiakselin läpimeno noin 10 cm ylempänä kuin ilman tehostajaa. Helpointa ottaa pala tehostimellisesta 900:sesta.
"2375"
99 EMS grp 2
Vastaa Viestiin