16v ruiskun virhekoodit
16v ruiskun virhekoodit
Lueskelin aikaisempia topikkeja ja löysin linkin Saabnet.comiin jossa onkin hyvät sepostukset Check Engine valon virhekoodeista. Hommahan toimii niin että laitetaan yksi liitin maihin kytkimen kanssa. Ainoa ongelma on se että en täysin tiedä mikä kyseinen liitin on. Saab.netin ohjeissahan kerrottiin pyöreästä liittimestä joka on neliöliittimen yhteydessä. Myöskin l:n muotoinen liitin mainittiin. Onkohan tuo maihin laitettava liitin se joka on sulakelaatikon takana, kolmen liittimen ryppäässä vai se joka on suuttimille ja muilla ruiskun osille menevässä johtosarjassa imusarjan päällä?
Autohan on vm-91 ja on 16v vapari, kattipeli.
Tuo check engine on alkanut palailla aika paljon (ei koko ajan), päästötkin ovat hitusen HC:n osalta yli eli n.115 (voi kyllä johtua lopussa olevasta katista). IMM on 13 loppuinen ja tuntuu olevan kunnossa koska 2 ja 3 liittimen välinen jännite oli 2,15v. Putsasin myös lisäilmaventtiilin. Tyhjäkäyntikierrokset ovat hieman kohollaan, noin 1000 rpm. Itse kulkuun mitään vaikutusta valolla ei tunnu olevan, moottoritiellä ajaessani 140:ä auto lähtee vielä hyvin kiihtymään. Alipainevuotoja ei tunnu olevan, kaikki liittimet on taatusti putsattu. Itseasiassa tein koneelle juuri mm. laatikonvaihdon ja kansirempan eli kaikki palaset oli puoli vuotta hajallaan (tuli muuten putsattua kunnolla). Sain satkun juuri katsastettua kun vaihdoin Lamba-anturin. Se auttoi pariksi viikoksi.
Jos oireet kuulostavat tutulta ja parannuskeinotkin olet löytänyt niin erittäin suurella mielenkiinnolla niitä otan vastaan.
Oikeesti tässä alkaa olla vanhaa kunnon kaasarisatkuani ikävä...
Autohan on vm-91 ja on 16v vapari, kattipeli.
Tuo check engine on alkanut palailla aika paljon (ei koko ajan), päästötkin ovat hitusen HC:n osalta yli eli n.115 (voi kyllä johtua lopussa olevasta katista). IMM on 13 loppuinen ja tuntuu olevan kunnossa koska 2 ja 3 liittimen välinen jännite oli 2,15v. Putsasin myös lisäilmaventtiilin. Tyhjäkäyntikierrokset ovat hieman kohollaan, noin 1000 rpm. Itse kulkuun mitään vaikutusta valolla ei tunnu olevan, moottoritiellä ajaessani 140:ä auto lähtee vielä hyvin kiihtymään. Alipainevuotoja ei tunnu olevan, kaikki liittimet on taatusti putsattu. Itseasiassa tein koneelle juuri mm. laatikonvaihdon ja kansirempan eli kaikki palaset oli puoli vuotta hajallaan (tuli muuten putsattua kunnolla). Sain satkun juuri katsastettua kun vaihdoin Lamba-anturin. Se auttoi pariksi viikoksi.
Jos oireet kuulostavat tutulta ja parannuskeinotkin olet löytänyt niin erittäin suurella mielenkiinnolla niitä otan vastaan.
Oikeesti tässä alkaa olla vanhaa kunnon kaasarisatkuani ikävä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Kyllä katsoisin vielä alipainevuodot kertaalleen - koholla oleva t-käynti ja ajoittain sytyskelevä CE-valo viittaisi siihen suuntaan.
Noita diagnoosipistokkeita taitaa olla vähän eri paikoissa riippuen valmistuskk:sta ja ruiskumallista. Omassa -91:ssä on LH 2,4 (muistaakseni) mutta noita taitaa olla Lucaksen vastaavallakin tehtynä.
Omassani pistoke löytyy takapenkin alta (vaikka sulakeboksissakin on se pyöreä liitin). Luin jostain (eli essonbaarista...) että t-penkin alla olevassa kolminapaisessa liittimessä nro 1 maadoitettaisiin vikakoodia luettaessa (johdon väriksi mainittiin kelta/valkoinen). Tarkista ihmeessä jostain muustä lähteestä (HUOM. jenkkiversioissa saattaa olla eroja eurooppamalleihin).
Noita diagnoosipistokkeita taitaa olla vähän eri paikoissa riippuen valmistuskk:sta ja ruiskumallista. Omassa -91:ssä on LH 2,4 (muistaakseni) mutta noita taitaa olla Lucaksen vastaavallakin tehtynä.
Omassani pistoke löytyy takapenkin alta (vaikka sulakeboksissakin on se pyöreä liitin). Luin jostain (eli essonbaarista...) että t-penkin alla olevassa kolminapaisessa liittimessä nro 1 maadoitettaisiin vikakoodia luettaessa (johdon väriksi mainittiin kelta/valkoinen). Tarkista ihmeessä jostain muustä lähteestä (HUOM. jenkkiversioissa saattaa olla eroja eurooppamalleihin).
check engine
En tiedä liittyykö asiaan, mutta sama valo alkoi palamaan silloin tällöin, kunnes lopulta kokoajan. Ed. omistaja oli hakenut vikaa kotikonstein sitä löytämättä, valo ei ollut enää palanut (kiva kiva kuulla jälkikäteen). Vein itse suoraan Saab pajalle, ilmamassamittari heitti vika koodia, vaihtoon... uutta vielä etsiessä...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Iivaria ei ole Lucas ruiskulla tietääkseni.roilo kirjoitti: Noita diagnoosipistokkeita taitaa olla vähän eri paikoissa riippuen valmistuskk:sta ja ruiskumallista. Omassa -91:ssä on LH 2,4 (muistaakseni) mutta noita taitaa olla Lucaksen vastaavallakin tehtynä.
Saattaa olla se pistoke siellä takapenkin alla.
Jo helpotti, kiitos...
Taisi Roili olla oikeassa, alipainevuotohan se. Vaihdoin kaikki imusarjan kumiholkit ja se sammutti CE-valon. Tyhjäkäyntikin pysyy hyvin paikallaan, aina samassa. Toisaalta takana on vain yksi "valoton" päivä. Tuli tänään ihan varmuuden vuoksi tehtyä täysiä kiihdytyksiä minkä jälkeen yleensä valo syttyi, ei mitään.
Oma LH:ni on bosch ja takapenkin alta ei muuten löydy yhtään vapaata liitintä. Ilmeisesti pääsulake löytyi (pari johtosulaketta).
Oma LH:ni on bosch ja takapenkin alta ei muuten löydy yhtään vapaata liitintä. Ilmeisesti pääsulake löytyi (pari johtosulaketta).
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Samaa vikaa
Minulla on myös alkanut palamaan tuo CE-valo.Juusokas kirjoitti:Taisi Roili olla oikeassa, alipainevuotohan se. Vaihdoin kaikki imusarjan kumiholkit ja se sammutti CE-valon. Tyhjäkäyntikin pysyy hyvin paikallaan, aina samassa. Toisaalta takana on vain yksi "valoton" päivä. Tuli tänään ihan varmuuden vuoksi tehtyä täysiä kiihdytyksiä minkä jälkeen yleensä valo syttyi, ei mitään.
Oma LH:ni on bosch ja takapenkin alta ei muuten löydy yhtään vapaata liitintä. Ilmeisesti pääsulake löytyi (pari johtosulaketta).
Aiemmin paloi vain satunnaisesti, nyt jatkuvasti.
Kulkupuoli on autossa täysin normaali.
Venttiilikopasta lähtevä paksu huohotinletku ei ole tiivis
venttiilikopan päästä, täytyisikö olla?
Voisiko tuo aiheuttaa CE-valon palamisen?
SAAB 900i 16v -92.
Vent.kopan letku
Pitäisihän tuonkin olla tiivis, vaihda se tiiviiseen, voi olla jopa vaikutusta CE-valoon. Vaihdoin omaani myös vent.kopan huohotin letkun holkin, vanha ei vaikuttanut kovin tiiviiltä. Kaikki holkit (yht. 4kpl) maksoi vain 15 euroa Länsi-autolla. Oli sen verran edukasta etten ostanut niitä Motonetistä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Vent.kopan letku
Laitoin tuon löysän huohotinletkun letkukiristimellä kunnolla kiinni.Juusokas kirjoitti:Pitäisihän tuonkin olla tiivis, vaihda se tiiviiseen, voi olla jopa vaikutusta CE-valoon. Vaihdoin omaani myös vent.kopan huohotin letkun holkin, vanha ei vaikuttanut kovin tiiviiltä. Kaikki holkit (yht. 4kpl) maksoi vain 15 euroa Länsi-autolla. Oli sen verran edukasta etten ostanut niitä Motonetistä.
Sitten nollasin vikamuistin irrottamalla akun kaapelin hetkeksi.
Auto käyntiin (kävi muuten aluksi kuin traktori ennen kuin
tasaantui) ja koeajolle.
Ja Check engine valo pysyi pimeänä eli oisko sen palaminen sitten
johtunut tuosta löysästä letkusta. Seuraillaan tilannetta...
SAAB 900i 16v -92.