Motonetin painelaakerista?????

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Motonetin painelaakerista?????

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Terve!

Elikkä vaihtoin nyt lopulta omaan 99--n koko kytkinpaketin: Sachsin levy+asetelma ja sitten Motonetistä hain uuden työsilinterin ja painelaakerin. Ihmettelin semmoista, että alkuperäisessä työsilinterissä oli toi O-rengas, joka keskittii ja piti paikoillaan sitä painelaakeria, mutta Motonetin pakkauksessa ei semmoista ollut. Painelaakeri istui aikamoisella välyksellä siinä työsilinterin ''männän'' päällä.

No pienen askartelun(lievästi sanottuna :wink: ) jälkeen sain vanhan pois ja uuden tilalle ja irroittaa ihan kun pitää, mutta kun painaa kytkinpolkimen pohjaan, niin kuuluu semmoinen rähinää, että koko ilo tehdystä työstä meinaa katoaa.
Eihän sitä nykyaikana pitäis käyttää semmoisia menetelmia, kun neuvostoaikana, että uutta painelaakeria keitettiin vaihteistoöljyssä, että se öljy menis sinne sisälle....... 8O

Vai onko se Motonetin laatua?????
Onks kukaan muuten ostanut Saabin tiskiltä alkuperäistä työsilinteria ja laakeria?Paljonko maksaa??
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

harvoin sitä koko sylinteriä tarvii ostaa. yleinsä riittää kun putsaa vanhan ja kasaa uusilla tiivisteillä.

noita tiiviste sarjoja olen saabilta ostanut eikä ole pahan hintaisia.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli sulla on oikea sylinteri mut väärä painelaakeri.... liian iso siihen!

Painelaakeri on vaihdettava uuteen pienempään malliin
työsylinterin vaihdon yhteydessä (vanhanmallista ei saa)


--------------------------------------------------------------------------------
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

no vattu :twisted: -Motonetistahan ostin molemmat samanaikaisesti, elikkä oletin, etä myyjä antaa mulle semmoiset, mitkä sopivat yhteen :(
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Muuta kokemusta ei ole, kuin:
Alkuperäinen kesti 15 vuotta, Motonetin paketti 2 vuotta ja nyt taas alkuperäinen (hieman käytettynä vaihdettu) kestänyt 5 vuotta, eikä mitään ongelmia vielä.

Kyse siis on koko kytkinpaketista.

Voi olla, että mulle sattui vain viallinen paketti, mutta; Who knows..?
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

no niin nyt katsoin Motonetin kuitista ne osien numerot ja kaveri on myynyt mulle väärän painelaakerin, vaikka niitten sivulla on ihan selkeesti, että jos vaihdetaan uusi työsilinteri, niin on vaihdettava myös uusi painelaakeri pienempaan...

-no kokemus opettaa :cry:

no kyllä sen Sachsin asetelmankin uskon kestävän....kai?
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Sachsin kytkinhän se näistä paras on, kestää varmasti. Mutta Motonetistä saa QH:n paketteja ja niillä ei kyllä tee yhtään mitään. Vaparissa kyllä voi jotenkin kestää... :?
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

no tarina jatkuu :cry:

elikkä perjantaiiltana ajelin Lohjalta Hesaan laivalle. Se oli siis ensimmäinen reissu kytkimenvaihton jälkeen. Laakeri piti välillä hirveetä rahinaa.
Sitten täällä Viron puolella ajelin eilen perheen kanssa noin 150 km. Jotenkin oli aika hiljaista. Tänään sitten ihmettelin, että välillä kytkin ''ottii'' taas aika pohjalta ja sitten kun pysäytin yhdessä paikassa ja kattelin autoa edestä-niin alla joku läiskä-no jarrunestettähän se--nyt tuli jo niin paljon ulos, että jarrujen varoitusvalo rupesi välkkymään kojelaudassa.
ja tarkistusluukusta katsoen kaikki sisällä jarrunesteessä.

Eli olisko liian iso painelaakeri jotenkin rikkonut myös ihan uuden työsilinterinkin???

No prkl sentään. Taas joutuu tekee koko työn uudestaan...
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

hyvin mahdollisesti on raappinut männän tai sylinterin kotelon pilalle.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin