Matka katkesi kuin kanan lento

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Matka katkesi kuin kanan lento

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Heikompi olisi jo hellittänyt... Mutta minä en, Viva 900 !

Jep, eilen jäin sitten tielle. Vauhtia oli 70 km/h kun totesin, että alkaa meno hiipua. Auto pysyi käynnissä, mutta kaasuun koskiessa ei mitään tapahtunut. Kun tökkäsin tomaatissa N:n päälle, niin johan sammui. Eikä enää käynnistynyt.

Virtaa oli ja hyvin pyöritti, mutta bensaa tuntui puuttuvan. Virran kytkemisen yhteydessä takana vallitsi syvä hiljaisuus, joten paras arvaus tässä vaiheessa on bensapumppu. Jee jee. Polttoainelinjasta vika nyt kumminkin löytyy.

Eikun kaveri paikalla trailerin kanssa ja auto rattaille ja korjaamoon. Kun ei tätä tomaattia arvannut lähteä hinailemaan 8) . Odotellaan soittoa. Olisiko tässä nyt se kauan vaivanneen CE-valon vilkkumisen lopullinen syy.

Nimittäin vaihdoin ilmamäärämittarin pari viikkoa sitten. CE pysyi sammuksissa ja auto alkoi kulkemaan kunnolla. Kuitenkin, pari päivää sitten valo syttyi taas, auto tosin käyttäytyi aivan eri tavalla kuin vanhalla massamittarilla. Olisiko niin, että bensapumppu on reistaillut koko ajan sen verran, että viallisen mittarin kanssa homma oli mitä oli. Nyt kun sai toimivan mittarin, niin pumppuvika pysyi piilossa aikansa ? Kunnes sanoi työsuhteensa irti kerralla.

Odottelen mielenkiinnolla, mitä syynissä löytyy. Tänä iltana pannaan piuhat kiinni ja katsotaan, minne se menovesi jää. Oli muuten toinen kerta elämässäni, kun jäin tielle niin, että matka tosiaan katkesi. Edellinen hyytyjä oli, kyllä, Saab 900, josta katkesi kytkinputki keskellä kaupunkia ja ruiskutti nesteet pihalle.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Mielenkiinnolla odotellaan raporttia

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Nimittäin nykyisin omistamassani 9satkussa (-91, 16i) CE valo vilkuu silloin tällöin, mutta vikaa ollaan etsitty tuloksetta.

T:Sami R.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

pummmpppu

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

pumppu uusix...
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mielenkiinnolla odotellaan raporttia

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Reddragon kirjoitti:Nimittäin nykyisin omistamassani 9satkussa (-91, 16i) CE valo vilkuu silloin tällöin, mutta vikaa ollaan etsitty tuloksetta.

T:Sami R.
Ilmamassamittari, polttoaineenpaineen säädin, polttoainepumppu tai elektroniikkaboxi. Niistä sen vian pitäisi löytyä.

Työautoissa tapasin aikanaan parikin yksilöä, joissa valo vilkkui miten sattui, mutta menoon se ei koskaan vaikuttanut. Joten jos vain vilkkuu, muttei tunnu menossa, anna palaa vaan. Se pahin vilkkuja oli muuten vm.91 900i16.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Nyt varmistui. Oli se ruiskupumppu. Oli kuulemma aivan kaput ja hiljainen. Kun olivat ottaneet sen irti, oli kunnon kopistelulla herännyt eloon. Mutta roskiin vaan.

Sen verran oli tuuria, että tämä oli se halvempi Walbron-pumppu omassa kotelossaan, tilasin juuri Motonetistä hintaan 88 e + 10 e postikulut. Kyselin kyllä paikallisista liikkeistä, mutta lähtöhinnat olivat luokkaa 200 e ja alennuksella 160 e 8O Mitähän mahtaisivat maksaa nämä kalliimmat Boschin pumput jotka ovat Motonetissä 160 e. ONNEKSI ei tarvinnut kysyä.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Vastaa Viestiin