Viimeisimmät Suomessa valmistetut satkut..
Viimeisimmät Suomessa valmistetut satkut..
Alkoi mieltä askarruttamaan, että onkohan mahdollista selvittää millä runkonumeroilla valmistui viimeiset Suomi-satkut.
Ja siis tarkoitan kovakattoisia, Cabbejahan tuli pitkälle
mutta eikö kovakattoiset loppuneet joskus -91 tai -92?
Tai jos laitetaan näin, kellä täällä forumilla on viimeisimmät Suomi-satkut? Mulla omassa ´91.ssä runkonumero loppuu ..000909.
Tuo loppuhan oli muistaakseni joku sarjanumero, tjms.
Ja siis tarkoitan kovakattoisia, Cabbejahan tuli pitkälle
mutta eikö kovakattoiset loppuneet joskus -91 tai -92?
Tai jos laitetaan näin, kellä täällä forumilla on viimeisimmät Suomi-satkut? Mulla omassa ´91.ssä runkonumero loppuu ..000909.
Tuo loppuhan oli muistaakseni joku sarjanumero, tjms.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Olenko aivan hakoteillä jos väitän, että vanhakoppaista 900:sta tehtiin viimeisenä tuotantovuonna nimenomaan vain Uudessakaupungissa ?
Silloinhan ne olisivat tulleet ulos linjalta syksyllä 1993. Suurin osa taisi olla 2.1, mutta muistan entisen naapurini ostaneen alkuvuodesta 1993 punaisen kolmiovisen cc:n 2.0 koneella.
Olinhan minä, hakoteillä
Silloinhan ne olisivat tulleet ulos linjalta syksyllä 1993. Suurin osa taisi olla 2.1, mutta muistan entisen naapurini ostaneen alkuvuodesta 1993 punaisen kolmiovisen cc:n 2.0 koneella.
Olinhan minä, hakoteillä

Viimeksi muokannut Classic 900, To Huhti 22, 2004 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Mulla tuo muistikuva häilyy TM.n jutusta jossa kerrottiin tarinaa Valmetin
tehtaan tuotannosta ja siitä muistelen jompaa kumpaa ´91 tai ´92 vuotta.
Voin kyllä muistaa väärin. Mutta esim ´93 vuoden Classic-mallit on kaikki Ruotsissa valmistettuja. Katsokaapa omistajat
konetilasta, ei löydy Saab-Valmet plakaattia...
Tästä myös ilmeisesti johtui erikoinen hinnoittelu/varustelu. Kun piti tehdä Suomeen ns muistelu-malli, ja hinnoittelu oli ilmeisen hankalaa johtuen siitä että Ruotsin tehtaan tuotteissa ei ollut tätä Saabin kotimaisuus veroetua. Hintoja ei kärsinyt nostaa, niin juhlamalliin laitettiin "herkuiksi"
Turbon sisustaa (plyyshinä tosin) ja nahkaratti sekä vaihdekeppi/palje (ja toki Classic tarrat sivuilla. )
No, hienojahan nuo ovat, mutta kun hinnat piti pysyä maltillisina, samalla menetettiin esim aiemmin jo vakio varusteeksi mainostettu ABS jarrujärjestelmä...
Muualla nuo 93-94 juhlavarustelut sisälsivät yleensä lähes kaiken mitä oli saatavilla ja vielä jotain extraa esim erikoisvärin.
Toivotaan, että joltakulta löytyy hieman faktatietoa. Ei kehtaa ruveta tehtaallekaan soittelemaan ja tämmösiä utelemaan.
tehtaan tuotannosta ja siitä muistelen jompaa kumpaa ´91 tai ´92 vuotta.
Voin kyllä muistaa väärin. Mutta esim ´93 vuoden Classic-mallit on kaikki Ruotsissa valmistettuja. Katsokaapa omistajat
konetilasta, ei löydy Saab-Valmet plakaattia...
Tästä myös ilmeisesti johtui erikoinen hinnoittelu/varustelu. Kun piti tehdä Suomeen ns muistelu-malli, ja hinnoittelu oli ilmeisen hankalaa johtuen siitä että Ruotsin tehtaan tuotteissa ei ollut tätä Saabin kotimaisuus veroetua. Hintoja ei kärsinyt nostaa, niin juhlamalliin laitettiin "herkuiksi"
Turbon sisustaa (plyyshinä tosin) ja nahkaratti sekä vaihdekeppi/palje (ja toki Classic tarrat sivuilla. )
No, hienojahan nuo ovat, mutta kun hinnat piti pysyä maltillisina, samalla menetettiin esim aiemmin jo vakio varusteeksi mainostettu ABS jarrujärjestelmä...
Muualla nuo 93-94 juhlavarustelut sisälsivät yleensä lähes kaiken mitä oli saatavilla ja vielä jotain extraa esim erikoisvärin.
Toivotaan, että joltakulta löytyy hieman faktatietoa. Ei kehtaa ruveta tehtaallekaan soittelemaan ja tämmösiä utelemaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
ruotsi auto
myös minun 2.1 on ruotsalainen
käyttöönotto lokakuu 1992
mutta kaikki mukana tulleet manuaalit ja muut paperit kertoo olevan mallia -93
myös kaikki lisävarusteet ovat lueteltu sellaisessa pienessä ohjekirjan paksuisessa lehdessä jossa myös kuva 900 puupaneeli kojelaudasta onko kellään sellaista?
käyttöönotto lokakuu 1992
mutta kaikki mukana tulleet manuaalit ja muut paperit kertoo olevan mallia -93
myös kaikki lisävarusteet ovat lueteltu sellaisessa pienessä ohjekirjan paksuisessa lehdessä jossa myös kuva 900 puupaneeli kojelaudasta onko kellään sellaista?
Viimeksi muokannut jari, Ti Helmi 01, 2005 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
http://www.mobile.de/SID-nyYzwT6zfsHkyA ... 9937&top=1&
tossa on ainakin vielä -94 vuoteen jätetty aero.
mut runko numeron mukaan on -89 ja valmistettu suomessa.
tossa on ainakin vielä -94 vuoteen jätetty aero.
mut runko numeron mukaan on -89 ja valmistettu suomessa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Tuo ABS vakiovarusteena on jäänyt mietityttämään. Omassa 2.1 -92 ei ABSsää ole ja taannoin koeajoin -93 mallisen (joka oli käyttöönotettu tammikuussa -94) ja siinäkään ei ollut. Useammassakin paikassa on kuitenkin sanottu, että -92 alkaen ABS olisi vakiona.
Miten tuosta runkonumerosta voi päätellä auton valmistusmaan?
Miten tuosta runkonumerosta voi päätellä auton valmistusmaan?
Isäukko osti aikoinaan syksyllä -92 uuden 2.1:n joka oli vm-93 ja siinä oli absit vakiona. Tästä voisi päätellä että -93 mallisiin tuli absit vakioksi mutta classic:eista on tiputettu pois. Oliskohan syynä ollu hintojen pitäminen kurissa kun tilatessa 2.1 4-ovinen maksoi muistaakseni 139 900 mk ja kun auto saatiin oli hinta uudelle jo 145-149 tmk?
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
-93:ssa ei vakiona ABS:ää
Mulla oli -93 mallinen og satku 3d, 2,0 koneella ja siinä ei ollut abs:ää eikä mitään muitakaan lisävarusteita(pl keskuslukko).
Autoliikkeissä sen väitettiin olevan -92, mutta auto oli model 1993 (tais olla tehty vuonna -92, nimittäin rekisteröity 4.1.1993). Ja ruattissa tehty.
Eli 1993 mallisia löytyy myös ilman abs:ää, ja ne eivät ole Classic-malleja.
T:Sami R.
Autoliikkeissä sen väitettiin olevan -92, mutta auto oli model 1993 (tais olla tehty vuonna -92, nimittäin rekisteröity 4.1.1993). Ja ruattissa tehty.
Eli 1993 mallisia löytyy myös ilman abs:ää, ja ne eivät ole Classic-malleja.
T:Sami R.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Kyllä siinä apukuskillakin on lämmitys, on automaattinen ja varmaankin vastuslanka poikki. Parikuukautta takaperin korjasin omasta autostani molemmat lämmitykset.myös mulla on abs ja ainoastaan kuljettajalla penkinlämmitys sekin 3-as manuaali
Toisessa oli säädin rikki ja vastuslanka aivan liitoksen juuresta poikki, apukuskinpenkissä oli termari rikki.
Säätimeen sai varaosat bebekistä kahdella eurolla..
