Moottorin nostosilmukkako ??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Moottorin nostosilmukkako ??

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??

Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorin nostosilmukkako ??

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??

Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
Muistaakseni 16V painoi laatikon kanssa 150kg..

Silmukka on tosiaan siinä samassa missä maadoituspiste ja toinen on siellä laturin vieressä ja kyllä huomaat sen kun katselit sinne suuntaan.. Näistä molemmista nosta yhdellä Kestävällä vaijerilla tai mitä sitten käytätkin...
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Moottorin nostosilmukkako ??

Viesti Kirjoittaja stara »

900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??

Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

muistaisin jostain luvun 215kg painoksi...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V.I.P
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 19:07
Paikkakunta: Tampere

Kestää

Viesti Kirjoittaja V.I.P »

Luulisin että kestää. Itse nostin 8tappisen koneen ja 5v laatikon YHDESTÄ imusarjan pultista. Sekin kesti.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Moottorin nostosilmukkako ??

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

stara kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??

Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.
Oletteko jäähdyttäjän antanut olla paikoillaan kun konetta nostelette...Näyttäisi hyvin tilaa olevan, koska suoraan ylöspäin nostaessa ei pitäisi olla tiellä..??VAI
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorin nostosilmukkako ??

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

900 I 16 Kat kirjoitti:
stara kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??

Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.
Oletteko jäähdyttäjän antanut olla paikoillaan kun konetta nostelette...Näyttäisi hyvin tilaa olevan, koska suoraan ylöspäin nostaessa ei pitäisi olla tiellä..??VAI
Sopii olemaan paikalla, mutta toisen kaverin on ihan hyvä olla siinä varmistamassa ettei mene mikään läpi syylärin :D
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Moottorin nostosilmukkako ??

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Turbo16 kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:
stara kirjoitti: toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.
Oletteko jäähdyttäjän antanut olla paikoillaan kun konetta nostelette...Näyttäisi hyvin tilaa olevan, koska suoraan ylöspäin nostaessa ei pitäisi olla tiellä..??VAI
Sopii olemaan paikalla, mutta toisen kaverin on ihan hyvä olla siinä varmistamassa ettei mene mikään läpi syylärin :D
O.K..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Syyläri on niin helppo irroittaa 900:ssa, että miksi jättää se paikalleen? Syylärin yläreunassa on ne kaksi M6 pulttia, joiden irroittamisen jälkeen tarvitsee ottaa flektin johdot, ja flektin anturin johto irti. Samoin se paisarille menevä ohut letku. Muut letkut joudut irroittamaan jokatapauksessa, kun moottori kerta nostetaan pois.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

nimen omaan kannattaa ottaa pois niin enemmän peli varaa. samalla näkee ruoste tilanteen syylärin alla.

sama on tuon konepellin kanssa kannattaa ottaa pois melkein joka hommassa. on se niin kätevä keksintö, se irroitus.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

antti.hakamaa kirjoitti:nimen omaan kannattaa ottaa pois niin enemmän peli varaa. samalla näkee ruoste tilanteen syylärin alla.

sama on tuon konepellin kanssa kannattaa ottaa pois melkein joka hommassa. on se niin kätevä keksintö, se irroitus.
Onhan tuo täysin kyllä totta ja konepellin saa vielä yksinkin irti sekä saa laitettua takaisin ilman kohlimisia
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Mertmi kirjoitti:Syyläri on niin helppo irroittaa 900:ssa, että miksi jättää se paikalleen? Syylärin yläreunassa on ne kaksi M6 pulttia, joiden irroittamisen jälkeen tarvitsee ottaa flektin johdot, ja flektin anturin johto irti. Samoin se paisarille menevä ohut letku. Muut letkut joudut irroittamaan jokatapauksessa, kun moottori kerta nostetaan pois.

paitsi turboissa joutuu vielä ottamaan flektin irti jonka ruuvit ovat yleensä aika hyvin hapettuneet...

joten minä olen aina nostanut syyläri paikallaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin