Omituinen liitin 900i peräkontissa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Omituinen liitin 900i peräkontissa

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Löysin tuosta viimeisestä hankinnata eli 900i -86 peräkontin takareunan vaakalistasta ilmaliittimen eli samanlaisen kuin pyörissä. Liittimen vieressä keltainen ohjelappu, jossa mainitaan minimksi 0.8 ja annetaan ohjeet millainen paineen tulisi olla auto lastattuna ja ilman.
Koetin laittaa ilmaa, mutta siellä ei ole painetta ja ilma tulee alapäästä ulos eli sitä ei ole kytketty.

Onko tämä liitin ollut yhteydessä jotenkin ilmaiskareihin (!?) vai mikä merkitys tällä on ollut / on?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Autossasi on joskus olleet ilmapussit esim.perävaunun vetoa ajatellen.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

se on ollut ilma iskareiden täyttö ventttiili niin kuin arvelit.

autoon on varmaan vaihdettu tavalliset iskarit jos letku irti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei kai sentäs iskareiden täyttöä ilmalla. Olisiko jousien sisällä ilmapussit? Sellaisia ainakin näihin on saanut lisävarusteena. Joissakin versioissa tuota ilmanmäärää pystyi hallinnoimaan ihan kojelaudasta käsin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tarvikkeena saa ainakin ilmatäytteisiä iskunvaimentimia.
niissä on se ilmatyyny siinä iskarin varren ympärillä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

antti.hakamaa kirjoitti:tarvikkeena saa ainakin ilmatäytteisiä iskunvaimentimia.
niissä on se ilmatyyny siinä iskarin varren ympärillä.
Entisen työpaikkani myyntipäälikön 9-3:ssa oli tuollaiset monroen valmistamat.
Saabiton saabisti
#1470
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Meillä tossa 2.0 16valvessa on ilmapussit nimenomaan jousien sisällä..
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re:

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

saba2,1 kirjoitti:Meillä tossa 2.0 16valvessa on ilmapussit nimenomaan jousien sisällä..
Päivitetään tämä ketju, sillä nyt tuli tutkittua asia ja ihmeen kapeat kumiletkut (alle 10mm) johtivat jousien sisällä oleviin "myökkyihin". Letkut olivat murtuneet liittimen päästä, laitoin uudelleen kiiinni ja painetta tuon 2.0 ja kyllä jäykisti perää kummasti. Tosin tuli samalla laitatettua uudet kaasuiskarit :lol: .
Vastaa Viestiin