lisävalojen tukeminen keulaan.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

lisävalojen tukeminen keulaan.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep juu vuosia ollut lisäpitkät tuettuna konepellin ja säleikön väliin ohuilla raudoilla, näköjään kesän aikana murtuneet ja aika suunnitella muuta systeemiä mutta miten eli vinkkejä mihin nuo valot vois tukea. ovat puskurin "päällä" orggis raudoissa. ja näköjään tuo konepelti "hajoittaa" nuo tuet ajan myötä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Valorauta 8)

Eipä taida oikein muita paikkoja olla kuin maskiin kiinni...ellei sitten laita sellasta tankoa joka yhdistäisi molemmat valot ja kääntyis sitten molemmin puolin, maskin ja ajovalojen välimaastosta sisäänpäin esim siihen peltiin mikä on syylärin päällä(nimeä en tiedä)
Saabiton saabisti
#1470
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

valoista menee/meni suoraan siihen lukkorautaan tuet,mutta pelti otti siihen kiinni ja aikojen satossa nyt murtui.

taidan kokeilla ajaa yhden talven ilman tukia.... höh väpättää jo pelkkä ajatus silmissä.....

siis kyseessä ei ole mitkään siriuksen pikkutuikut:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

itselläni on hellan jotku compact pyöreet ilman tukia ja hyvin pysyvät, nimismiehen kiharaa lukuunottamatta.
Saabiton saabisti
#1470
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Mulla olleet 2,1:ssä Hellan comet 550:t (pyöreät) maskin ja puskurin välistä tulevissa raudoissa kiinni jo kahdeksan vuotta, eikä ole ylätukia ja eivät kyllä väpätä.. 8) :)

Rauta tosin aika vahvaa, itsetehdyt, ja valojen kannat hitsattu kiinni, koska pulttikiinnityksellä olisivat ottaneet konepeltiin kiinni avattaessa. Nyt mahtuvat JUST olemaan. :)
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Uudet tukiraudat vaan paikalleen, ei ne niin kalliita ole, jos vaikka kerran vuoteen vaikka joutuis uusimaan (tuskin kyl), ei niitä ylhäältä oikein saa muualle tuettua. Sinällään ei ihme, jos hajoaa, jos jotkut ämpärit on keulalla, joista tuki tulee konepellin yläpuolelta alas, eipä niihin saa ylhäältä oikein mitään järkevää tukea, ellei pulttaisi konepeltiin :) . Itellä on 3mm latakasta tehdyt kiinnikeraudat ja ei ylätukia, niin kyllä ~180mm kaukovalo vippasee häiritsevän paljon. Toki sitten vaikuttaa sekin, mihin kohtaan ylätuki kiinnittyy valossa, ei sen välttämättä tarvitse ihan valon päältä/yläosasta lähteä, vaikka puolivälin yläpuolella oleva tukikin petraa värinänpoistoa ja saattaisi sujahtaa paremmin konepellin ja maskin raosta.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ja on ilmeisesti insseilläkin ollut joskus sanomista mikäli tukia ei ole ollut suuremmissa valoissa. 3000 Compactitkin täräjää jo aikalailla ilman tukia, Cometeilla pärjäsi vielä ilman.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Maskin yläpuolelta lukkopeltiin kiinni; helpoin ja halvin tapa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla meni ihan tarvikeliikkeestä ostetut säädettävät tukiraudat maskin välistä sinne lukkopeltiin. Ei mitään ongelmia ollut muutaman vuoden käytössä. 99:iin taasen on tehty tuet klemmareista. Klemmarin on katkaistu sillätapaa, että siitä ruuvista voi säätää valojen suuntauksen. Voisin sanoa, että ne on älyttömän kätevät. :wink:

En tiiä näkyykö tässä kuvassa tarpeeks hyvin.

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees... tutkitaanasennustapaa jahka leima kuivuu ..... konttorille ei viitsi ämpärit keulassa mennä.... heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin