900S vm-90 pätkii silloin tällöin?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 16:52
- Paikkakunta: valkeakoski
900S vm-90 pätkii silloin tällöin?
Kannattaako huolestua jos 900S joskus vauhdissa "kröhäsee" pari kertaa tehnyt sitä jo pari vuotta.Check engine valo syttyy välillä mut sammuu taas kun sammuttaa auton ja laittaa uudelleen käymään.Oon kyllä kuullu et Lucaksen ruiskut vilkuttelee ja oikuttelee normaalistikkin.Bensapumppu on uusittu pari vuotta sitten et se ei varmaan ole syynä
No eipä tullut taasKAAN yhtään yllätyksenä, että jollakin on ässän kanssa jotain ongelmaa. Siis voiko nuo Lucasin vehkeet olla näin syvältä... Itselläni oli pitkään tyhjäkäyntimurheita, niinkuin parilla muulakin ässän omistavalla. Eihän tuo nykiminen välttämättä ruiskuun mitenkään liity, mutta välillä tuntuu, että Lucasin järjestelmät olisivat ihan pe*seestä!
Niin, varmaan olet jo noita "perusosia" vaihdellut?? Virranjakajankansi, pyörijä, oikeat tulpat oikealla kärkivälillä ym.
Nyt kun puheeksi otit, niin kun tuon autoni vuosi sitten ostin, niin se myös pätkäisi kummasti maantienopeuksissa välillä. Aika vaikea selittää, mutta sellainen pieni nypäys (mahtaako olla samanlainen oire kuin sulla) ja matka jatkui. Sitä esiintyi kiihdytys/ohitus tilanteissa. Se kuitenkin loppui jossakin vaiheessa, enkä edes tiedä miksi. Kyllä mä siihen kaikenmaailman osat vaihdoin, että joku niistä siihen varmaan vaikutti..
(bensansuodatin, tyhjäkäyntimoottori (käytettynä), astetta kylmemmät tulpat, ilmansuodatin, pyörijä, virranjakajan kansi, sytytysjohdot).
Mulla oli myös venttiilikopan kanteen tuleva (huohotinletku) murtunut juuresta ja sen kun korjasin, tyhjäkäynti ei ole pahemmin oikutellut. Sitä on vaan tosiaan vaikea sanoa, että millä noista oli suurin vaikutus, koska vaihdoin/korjasin nuo oikeastaan kerralla.
Edit. Voi perhana kun sulla palaa tuo CE-valo... Vähän hiljaista että esim. uudet tulpat auttaisivat siihen ettei check engine pala! Siitä CE:stä voivat viisaammat taas kertoa, mutta löydät täältä kyllä hakemalla keskustelua tuosta varoitusvalosta, minkä itse meinasin kerran ottaa kokonaan irti
Niin, varmaan olet jo noita "perusosia" vaihdellut?? Virranjakajankansi, pyörijä, oikeat tulpat oikealla kärkivälillä ym.
Nyt kun puheeksi otit, niin kun tuon autoni vuosi sitten ostin, niin se myös pätkäisi kummasti maantienopeuksissa välillä. Aika vaikea selittää, mutta sellainen pieni nypäys (mahtaako olla samanlainen oire kuin sulla) ja matka jatkui. Sitä esiintyi kiihdytys/ohitus tilanteissa. Se kuitenkin loppui jossakin vaiheessa, enkä edes tiedä miksi. Kyllä mä siihen kaikenmaailman osat vaihdoin, että joku niistä siihen varmaan vaikutti..
(bensansuodatin, tyhjäkäyntimoottori (käytettynä), astetta kylmemmät tulpat, ilmansuodatin, pyörijä, virranjakajan kansi, sytytysjohdot).
Mulla oli myös venttiilikopan kanteen tuleva (huohotinletku) murtunut juuresta ja sen kun korjasin, tyhjäkäynti ei ole pahemmin oikutellut. Sitä on vaan tosiaan vaikea sanoa, että millä noista oli suurin vaikutus, koska vaihdoin/korjasin nuo oikeastaan kerralla.
Edit. Voi perhana kun sulla palaa tuo CE-valo... Vähän hiljaista että esim. uudet tulpat auttaisivat siihen ettei check engine pala! Siitä CE:stä voivat viisaammat taas kertoa, mutta löydät täältä kyllä hakemalla keskustelua tuosta varoitusvalosta, minkä itse meinasin kerran ottaa kokonaan irti
9-5 2,3t Wagon `06
Mun entinen ässä nyki noin 80 kympissä.
Nykyinen omistaja laittoi tankkiin forten jotain p-järjestelmän puhdistusainetta ja nykiminen loppui...
Mutta se check-valo ei tosin palanut nykimisen aikana.
Mun nykyinen tonnari teki samaa ja uusimalla tulpanjohdot ongelma hävis!
Pelaa kuin enkeli, ei passaa kehua, voi taas tulla jotain uutta onkelmaa..
Tietysti kun saan maalamosta pois alkaa se perhanan antilock-valo palamaan satunnaisesti. Pitäs vissiin anturit puhdistaa..
Pitäisköhän käyttää Kuusniemellä Turpeisen pajalla..
Nykyinen omistaja laittoi tankkiin forten jotain p-järjestelmän puhdistusainetta ja nykiminen loppui...
Mutta se check-valo ei tosin palanut nykimisen aikana.
Mun nykyinen tonnari teki samaa ja uusimalla tulpanjohdot ongelma hävis!
Pelaa kuin enkeli, ei passaa kehua, voi taas tulla jotain uutta onkelmaa..
Tietysti kun saan maalamosta pois alkaa se perhanan antilock-valo palamaan satunnaisesti. Pitäs vissiin anturit puhdistaa..
Pitäisköhän käyttää Kuusniemellä Turpeisen pajalla..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Tässä pari omaa huomiota nykimisestä ja tyhjäkäynnistä.
Itselläni auto nykäisi tosi rajusti usein, kun painoi pedaalin pohjaan esim. ohittaessa. Siinä oli vähällä saada pärstän tuulilasiin. Vika oli sellainen, että itselläni on ahtopainemittari haaroitettu turbon ja hukkaportin välisestä letkusta ja mittarin letku oli haljennut. Joten haljennut pala pois letkusta ja uudelleen kiinni, siihen loppui se nykiminen.
Tyhjäkäynti seilasi itselläni 500-2000 välillä tuossa pääsiäisen pyhinä ja se johtui pelkästään siitä, että huohotinletku oli irronnut imusarjan päältä.
Eli ihan ensiksi kannattaa käydä kaikki letkut huolella läpi.
P.S Noihin vikoihin ei liittynyt mitenkään CE-valo.
Itselläni auto nykäisi tosi rajusti usein, kun painoi pedaalin pohjaan esim. ohittaessa. Siinä oli vähällä saada pärstän tuulilasiin. Vika oli sellainen, että itselläni on ahtopainemittari haaroitettu turbon ja hukkaportin välisestä letkusta ja mittarin letku oli haljennut. Joten haljennut pala pois letkusta ja uudelleen kiinni, siihen loppui se nykiminen.
Tyhjäkäynti seilasi itselläni 500-2000 välillä tuossa pääsiäisen pyhinä ja se johtui pelkästään siitä, että huohotinletku oli irronnut imusarjan päältä.
Eli ihan ensiksi kannattaa käydä kaikki letkut huolella läpi.
P.S Noihin vikoihin ei liittynyt mitenkään CE-valo.