900S vm-90 pätkii silloin tällöin?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabiturpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 16:52
Paikkakunta: valkeakoski

900S vm-90 pätkii silloin tällöin?

Viesti Kirjoittaja saabiturpo »

Kannattaako huolestua jos 900S joskus vauhdissa "kröhäsee" pari kertaa tehnyt sitä jo pari vuotta.Check engine valo syttyy välillä mut sammuu taas kun sammuttaa auton ja laittaa uudelleen käymään.Oon kyllä kuullu et Lucaksen ruiskut vilkuttelee ja oikuttelee normaalistikkin.Bensapumppu on uusittu pari vuotta sitten et se ei varmaan ole syynä
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

No eipä tullut taasKAAN yhtään yllätyksenä, että jollakin on ässän kanssa jotain ongelmaa. Siis voiko nuo Lucasin vehkeet olla näin syvältä... Itselläni oli pitkään tyhjäkäyntimurheita, niinkuin parilla muulakin ässän omistavalla. Eihän tuo nykiminen välttämättä ruiskuun mitenkään liity, mutta välillä tuntuu, että Lucasin järjestelmät olisivat ihan pe*seestä!

Niin, varmaan olet jo noita "perusosia" vaihdellut?? Virranjakajankansi, pyörijä, oikeat tulpat oikealla kärkivälillä ym.
Nyt kun puheeksi otit, niin kun tuon autoni vuosi sitten ostin, niin se myös pätkäisi kummasti maantienopeuksissa välillä. Aika vaikea selittää, mutta sellainen pieni nypäys (mahtaako olla samanlainen oire kuin sulla) ja matka jatkui. Sitä esiintyi kiihdytys/ohitus tilanteissa. Se kuitenkin loppui jossakin vaiheessa, enkä edes tiedä miksi. Kyllä mä siihen kaikenmaailman osat vaihdoin, että joku niistä siihen varmaan vaikutti..
(bensansuodatin, tyhjäkäyntimoottori (käytettynä), astetta kylmemmät tulpat, ilmansuodatin, pyörijä, virranjakajan kansi, sytytysjohdot).
Mulla oli myös venttiilikopan kanteen tuleva (huohotinletku) murtunut juuresta ja sen kun korjasin, tyhjäkäynti ei ole pahemmin oikutellut. Sitä on vaan tosiaan vaikea sanoa, että millä noista oli suurin vaikutus, koska vaihdoin/korjasin nuo oikeastaan kerralla.

Edit. Voi perhana kun sulla palaa tuo CE-valo... Vähän hiljaista että esim. uudet tulpat auttaisivat siihen ettei check engine pala! Siitä CE:stä voivat viisaammat taas kertoa, mutta löydät täältä kyllä hakemalla keskustelua tuosta varoitusvalosta, minkä itse meinasin kerran ottaa kokonaan irti :evil: :twisted:
9-5 2,3t Wagon `06
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Mun entinen ässä nyki noin 80 kympissä.
Nykyinen omistaja laittoi tankkiin forten jotain p-järjestelmän puhdistusainetta ja nykiminen loppui... :lol:
Mutta se check-valo ei tosin palanut nykimisen aikana.

Mun nykyinen tonnari teki samaa ja uusimalla tulpanjohdot ongelma hävis!
Pelaa kuin enkeli, ei passaa kehua, voi taas tulla jotain uutta onkelmaa..
Tietysti kun saan maalamosta pois alkaa se perhanan antilock-valo palamaan satunnaisesti. Pitäs vissiin anturit puhdistaa.. :twisted:
Pitäisköhän käyttää Kuusniemellä Turpeisen pajalla.. :wink:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Pitäisköhän käyttää Kuusniemellä Turpeisen pajalla..
Tuo on käynyt itselläkin mielessä :D
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Tässä pari omaa huomiota nykimisestä ja tyhjäkäynnistä.

Itselläni auto nykäisi tosi rajusti usein, kun painoi pedaalin pohjaan esim. ohittaessa. Siinä oli vähällä saada pärstän tuulilasiin. 8O Vika oli sellainen, että itselläni on ahtopainemittari haaroitettu turbon ja hukkaportin välisestä letkusta ja mittarin letku oli haljennut. Joten haljennut pala pois letkusta ja uudelleen kiinni, siihen loppui se nykiminen.

Tyhjäkäynti seilasi itselläni 500-2000 välillä tuossa pääsiäisen pyhinä ja se johtui pelkästään siitä, että huohotinletku oli irronnut imusarjan päältä.
Eli ihan ensiksi kannattaa käydä kaikki letkut huolella läpi.

P.S Noihin vikoihin ei liittynyt mitenkään CE-valo.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mul ässän kohdalla tuohon ongelmaa auttoi uusi p pumpun rele :) kun auto alkoi lopulta sammuillakin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin