Käyntihäiriö
Käyntihäiriö
900i 8v kat -90 Kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin ensimmäiseen risteykseen kun laittaa kytkimen pohjaan niin auto sammuu, eikä meinaa enää käynnistyä millään. Mutta jos pitää pientä pinta kaasua samalla kun pistää kytkimen pohjaan, niin voi irrottaa kaasusta ja käynnissä ei ongelmia. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Re: Käyntihäiriö
Ihan ensimmäisenä kannattaa tarkistaa öljytikun korkki, että se on kunnolla kiinni.jotapelt kirjoitti:900i 8v kat -90 Kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin ensimmäiseen risteykseen kun laittaa kytkimen pohjaan niin auto sammuu, eikä meinaa enää käynnistyä millään. Mutta jos pitää pientä pinta kaasua samalla kun pistää kytkimen pohjaan, niin voi irrottaa kaasusta ja käynnissä ei ongelmia. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
vähän aiheeseen liittyen kaverin isällä on tuollanen -85 900i 8v jossa vikana kun kylmänä käynnistää.
auto kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu. toisella kerralla jää yleinsä käyntiin mutta ei kestä kaasua alkuun että pari minuttia kun käy tyhjä käynti niin pelaa ihan normaalisti.
jos suoriltaan lähtee kylmänä liikkeelle niin eka kiihdytys on aikas takkuista.
autoon tehty huolto juuri ja vaihdettu kaikki sytkä osat ja suodattimet, sekä sytytys säädetty. imu vuotoja ei ole
mikä mahtaa olla ruiskussa kun kylmänä sohlaa?
auto kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu. toisella kerralla jää yleinsä käyntiin mutta ei kestä kaasua alkuun että pari minuttia kun käy tyhjä käynti niin pelaa ihan normaalisti.
jos suoriltaan lähtee kylmänä liikkeelle niin eka kiihdytys on aikas takkuista.
autoon tehty huolto juuri ja vaihdettu kaikki sytkä osat ja suodattimet, sekä sytytys säädetty. imu vuotoja ei ole
mikä mahtaa olla ruiskussa kun kylmänä sohlaa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Mulla on muuten täysin sama ongelma, sytkäosat on vaihdettu. Mutta imusarjassa ja yhden suuttimen tiivisteesä on ilmavuoto. Maanantaina vaihan tiivisteet ja katson korjautuuko ongelma. Mutta veikkaan että kannessa on hiushalkeama ja siksi ei käynnisty yön jälkeen hyvin.antti.hakamaa kirjoitti:vähän aiheeseen liittyen kaverin isällä on tuollanen -85 900i 8v jossa vikana kun kylmänä käynnistää.
auto kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu. toisella kerralla jää yleinsä käyntiin mutta ei kestä kaasua alkuun että pari minuttia kun käy tyhjä käynti niin pelaa ihan normaalisti.
jos suoriltaan lähtee kylmänä liikkeelle niin eka kiihdytys on aikas takkuista.
autoon tehty huolto juuri ja vaihdettu kaikki sytkä osat ja suodattimet, sekä sytytys säädetty. imu vuotoja ei ole
mikä mahtaa olla ruiskussa kun kylmänä sohlaa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Entä oletko katsonut lisäilmaluistin, että päivä paistaa läpi kun ottaa ne letkut siitä irti kun kone on kylmä? Se on se kalikka johon tulee sähköt ja siitä lähtee letkut kaasuläppäkoteloon, molemmin puolin kaasuläppää.jotapelt kirjoitti:Kyllä esiintyy vain kylmänä. Mutta vuodenajalla ei ole väliä sama juttu kesät talvet
Bensan saanissa ongelma
Kylmänä käynistettäessä tärisee. Ja kun kylmänä käynisti, kone alkoi täristä ja ei vastannut kaasuun ollenkaan ja kun sammutin ja käytin 4 kertaa virrat päällä (Bensapumppu pumppasi painetta ) niin alkoi käymään hyvin.
Liikkelle lähdettäessä nyki.
Vaihdoin besapumpu niin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vaihdosta pari päivää aikaa jotenka ei ole kummiskaan pitkältä ajalta kokemusta.
Mutta ei tärisytä kummiskaan enään. Ja lähtee hyvin käyntiin.
Liikkelle lähdettäessä nyki.
Vaihdoin besapumpu niin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vaihdosta pari päivää aikaa jotenka ei ole kummiskaan pitkältä ajalta kokemusta.
Mutta ei tärisytä kummiskaan enään. Ja lähtee hyvin käyntiin.
900i ja 9-5
Mulla ainaskin 99:ssä (turbo8 ) teki tota samaa, kunnes säädin ohjauspaineen oikeaksi. Ohjauspaine oli liian korkea (ei ollut korjaamokirjan antamissa painerajoissa), joten kone kävi ilmeisesti laihalla heti koneen käynnistyttyä, koska ryyppysuutin antaa annoksen startissa bensaa, muttei enää koneen käynnistyttyä. (Käynnissä oltaessa kylmärikastus on ohjauspainesäätimen hoidossa.) Käynnistysrituaali oli tasan sellainen, että ensin käynnistyi ja sammui. Kaasun painaminen tms. ei auttanut asiaa. Toisella käynnistyksellä jäi käyntiin. Tuo oire hävisi 100% kun säädin ohjauspaineen. Noiden vapaastihengittävien k-jettiläisten kanssa voi olla helpointa, kun vaihtaa sen koko mutikan toiseen, säädättää seokset ja toivoo että se vaihto-osa on ehjä.antti.hakamaa kirjoitti:vähän aiheeseen liittyen kaverin isällä on tuollanen -85 900i 8v jossa vikana kun kylmänä käynnistää.
auto kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu. toisella kerralla jää yleinsä käyntiin mutta ei kestä kaasua alkuun että pari minuttia kun käy tyhjä käynti niin pelaa ihan normaalisti.
jos suoriltaan lähtee kylmänä liikkeelle niin eka kiihdytys on aikas takkuista.
autoon tehty huolto juuri ja vaihdettu kaikki sytkä osat ja suodattimet, sekä sytytys säädetty. imu vuotoja ei ole
mikä mahtaa olla ruiskussa kun kylmänä sohlaa?
Itelle tein mittarin tota mittausta varten ja serkku teetti omaan 900turboonsa kiinteästi asennetun mittarin. Nämäkin on toki mahdollisia ratkaisuita paineiden tutkailuun, jos mielenkiintoa riittää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Melko suurella todennäköisyydellä ohjauspaineensäätimen vaihto auttaa. Itellä korjaantu sen kymmenen vuoden vika että eka startilla ei lähtenyt kylmänä käöymään kunnolla vaan ku sammutti ja starttas uudelleen niin sitte kävi hyvin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Käyntihäiriö
vanhaa aihetta vähän tässä tutkiskelen. kuinka tuota ohjauspainetta pystyy säätämään se ei ole minulle vielä valjennut koskaan.
autossa sama ongelma edelleen koitin toista ohjauspaine säädin silloin kun edellisen kerran hain tuota vikaa eikä auttanut.
vika ei ole vuodessa muuttunut miksikään eli jää käyntiin vasta toisella starttauksella ei kä kylmänä kestä kaasua kunnolla.
autossa sama ongelma edelleen koitin toista ohjauspaine säädin silloin kun edellisen kerran hain tuota vikaa eikä auttanut.
vika ei ole vuodessa muuttunut miksikään eli jää käyntiin vasta toisella starttauksella ei kä kylmänä kestä kaasua kunnolla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Käyntihäiriö
Katoaako syylärineste? Jos katoaa niin kannentiiviste vuotaa, on haurastunut. Minulla oli samat oireet ja tuli kuntoon kun tiivisteen vaihtoi.
900i ja 9-5