Käyntihäiriö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jotapelt
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Elo 25, 2007 19:29
Paikkakunta: Pori

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jotapelt »

900i 8v kat -90 Kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin ensimmäiseen risteykseen kun laittaa kytkimen pohjaan niin auto sammuu, eikä meinaa enää käynnistyä millään. Mutta jos pitää pientä pinta kaasua samalla kun pistää kytkimen pohjaan, niin voi irrottaa kaasusta ja käynnissä ei ongelmia. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
CartDude
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:53

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja CartDude »

jotapelt kirjoitti:900i 8v kat -90 Kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin ensimmäiseen risteykseen kun laittaa kytkimen pohjaan niin auto sammuu, eikä meinaa enää käynnistyä millään. Mutta jos pitää pientä pinta kaasua samalla kun pistää kytkimen pohjaan, niin voi irrottaa kaasusta ja käynnissä ei ongelmia. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Ihan ensimmäisenä kannattaa tarkistaa öljytikun korkki, että se on kunnolla kiinni. :D
jotapelt
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Elo 25, 2007 19:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja jotapelt »

onhan se
CartDude
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:53

Viesti Kirjoittaja CartDude »

Seuraavaksi sitten kaikki imusarjan letkut käyt läpi murtumien varalta, tosin en tiedä tekeekö kattivehkeissä imuvuodot tuollaista ongelmaa, mutta nuo nyt on heppo tarkastaa. Esiintyykö ongelma vain kylmänä?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

vähän aiheeseen liittyen kaverin isällä on tuollanen -85 900i 8v jossa vikana kun kylmänä käynnistää.

auto kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu. toisella kerralla jää yleinsä käyntiin mutta ei kestä kaasua alkuun että pari minuttia kun käy tyhjä käynti niin pelaa ihan normaalisti.

jos suoriltaan lähtee kylmänä liikkeelle niin eka kiihdytys on aikas takkuista.

autoon tehty huolto juuri ja vaihdettu kaikki sytkä osat ja suodattimet, sekä sytytys säädetty. imu vuotoja ei ole

mikä mahtaa olla ruiskussa kun kylmänä sohlaa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

antti.hakamaa kirjoitti:vähän aiheeseen liittyen kaverin isällä on tuollanen -85 900i 8v jossa vikana kun kylmänä käynnistää.

auto kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu. toisella kerralla jää yleinsä käyntiin mutta ei kestä kaasua alkuun että pari minuttia kun käy tyhjä käynti niin pelaa ihan normaalisti.

jos suoriltaan lähtee kylmänä liikkeelle niin eka kiihdytys on aikas takkuista.

autoon tehty huolto juuri ja vaihdettu kaikki sytkä osat ja suodattimet, sekä sytytys säädetty. imu vuotoja ei ole

mikä mahtaa olla ruiskussa kun kylmänä sohlaa?
Mulla on muuten täysin sama ongelma, sytkäosat on vaihdettu. Mutta imusarjassa ja yhden suuttimen tiivisteesä on ilmavuoto. Maanantaina vaihan tiivisteet ja katson korjautuuko ongelma. Mutta veikkaan että kannessa on hiushalkeama ja siksi ei käynnisty yön jälkeen hyvin.
jotapelt
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Elo 25, 2007 19:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja jotapelt »

Kyllä esiintyy vain kylmänä. Mutta vuodenajalla ei ole väliä sama juttu kesät talvet
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tätyy varmaan tarkastaa tuosta autosta seokset seuraavaks kun olen sillä liikkeellä.

jos se vika löytyisi sieltä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
CartDude
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:53

Viesti Kirjoittaja CartDude »

jotapelt kirjoitti:Kyllä esiintyy vain kylmänä. Mutta vuodenajalla ei ole väliä sama juttu kesät talvet
Entä oletko katsonut lisäilmaluistin, että päivä paistaa läpi kun ottaa ne letkut siitä irti kun kone on kylmä? Se on se kalikka johon tulee sähköt ja siitä lähtee letkut kaasuläppäkoteloon, molemmin puolin kaasuläppää.
Rami P
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 11:36
Paikkakunta: Tuusula

Bensan saanissa ongelma

Viesti Kirjoittaja Rami P »

Kylmänä käynistettäessä tärisee. Ja kun kylmänä käynisti, kone alkoi täristä ja ei vastannut kaasuun ollenkaan ja kun sammutin ja käytin 4 kertaa virrat päällä (Bensapumppu pumppasi painetta ) niin alkoi käymään hyvin.
Liikkelle lähdettäessä nyki.
Vaihdoin besapumpu niin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vaihdosta pari päivää aikaa jotenka ei ole kummiskaan pitkältä ajalta kokemusta.
Mutta ei tärisytä kummiskaan enään. Ja lähtee hyvin käyntiin.
900i ja 9-5
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

antti.hakamaa kirjoitti:vähän aiheeseen liittyen kaverin isällä on tuollanen -85 900i 8v jossa vikana kun kylmänä käynnistää.

auto kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu. toisella kerralla jää yleinsä käyntiin mutta ei kestä kaasua alkuun että pari minuttia kun käy tyhjä käynti niin pelaa ihan normaalisti.

jos suoriltaan lähtee kylmänä liikkeelle niin eka kiihdytys on aikas takkuista.

autoon tehty huolto juuri ja vaihdettu kaikki sytkä osat ja suodattimet, sekä sytytys säädetty. imu vuotoja ei ole

mikä mahtaa olla ruiskussa kun kylmänä sohlaa?
Mulla ainaskin 99:ssä (turbo8 ) teki tota samaa, kunnes säädin ohjauspaineen oikeaksi. Ohjauspaine oli liian korkea (ei ollut korjaamokirjan antamissa painerajoissa), joten kone kävi ilmeisesti laihalla heti koneen käynnistyttyä, koska ryyppysuutin antaa annoksen startissa bensaa, muttei enää koneen käynnistyttyä. (Käynnissä oltaessa kylmärikastus on ohjauspainesäätimen hoidossa.) Käynnistysrituaali oli tasan sellainen, että ensin käynnistyi ja sammui. Kaasun painaminen tms. ei auttanut asiaa. Toisella käynnistyksellä jäi käyntiin. Tuo oire hävisi 100% kun säädin ohjauspaineen. Noiden vapaastihengittävien k-jettiläisten kanssa voi olla helpointa, kun vaihtaa sen koko mutikan toiseen, säädättää seokset ja toivoo että se vaihto-osa on ehjä.

Itelle tein mittarin tota mittausta varten ja serkku teetti omaan 900turboonsa kiinteästi asennetun mittarin. Nämäkin on toki mahdollisia ratkaisuita paineiden tutkailuun, jos mielenkiintoa riittää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

täyttyy koittaa toisella ohjauspaineen säätimellä. jos tuo seoksen säätö ei auta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Melko suurella todennäköisyydellä ohjauspaineensäätimen vaihto auttaa. Itellä korjaantu sen kymmenen vuoden vika että eka startilla ei lähtenyt kylmänä käöymään kunnolla vaan ku sammutti ja starttas uudelleen niin sitte kävi hyvin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

vanhaa aihetta vähän tässä tutkiskelen. kuinka tuota ohjauspainetta pystyy säätämään se ei ole minulle vielä valjennut koskaan.

autossa sama ongelma edelleen koitin toista ohjauspaine säädin silloin kun edellisen kerran hain tuota vikaa eikä auttanut.

vika ei ole vuodessa muuttunut miksikään eli jää käyntiin vasta toisella starttauksella ei kä kylmänä kestä kaasua kunnolla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Rami P
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 11:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Rami P »

Katoaako syylärineste? Jos katoaa niin kannentiiviste vuotaa, on haurastunut. Minulla oli samat oireet ja tuli kuntoon kun tiivisteen vaihtoi.
900i ja 9-5
Vastaa Viestiin