hammastangon stefa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

hammastangon stefa

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Onko kukaan klubilaisista vaihtanut hammastangon stefaa, näkyy sekin vuotavan pojan autossa apumiehen puolella?

Pitää kaiketi olla jonkinlainen erikoistyökalu.

Kokemusta tai mahdollisesti jopa intoa tehdä ko. homma?
# 419 Vesa Pohjalainen
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ei ole sitten kukaan kohdannut tämmöistä ongelmaa?
# 419 Vesa Pohjalainen
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Onhan kaikki tiivisteet tullu yhteen hammastankoon vaihdettua
mitäs tefaa nyt oikein tarkoitat sitten kun ei taas muistalaitahan kuvia niin voi muistua mieleen.
Ari 1622
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

aiheeseen liittyen kuinka olet säätänyt kunnostuksen jälkeen tuon hammas tangon kireyden?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

sieltä pooriakselin alapuolella on se peltinen mutteri
ja sisällä on jousikuormitteinen palikka joka painaa hammastankoa ylöspäin,pyörät vain ylös ja mutteria kiinni ja käsin kokeilin pyöristä
ettei kovin nahistaisi kiinni tosin jos jättää liian löysälle niin ratista kun menee vääntämään reippaasti niin tanko taipuu ja hyppää hampaan yli,
ja ajamalla että palauttaakin myös ohjaus,ettei ole sellainen että saa vääntää keskiasentoon,vaikea selittää mutta toivottavasti ymmärsit.
Ari 1622
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Minusta se öljy tulee sieltä palkeen välistä ja kertyy siihen runkopalkin päälle, eli millaisia tiivisteitä siellä on? Joku niistä falskaa. Joku täällä tiesikin, että vuotaa joku rattiakselin stefalta tai sitten noista raidetangon päistä. Pitää nyt tutkia vielä asia tarkemmin.
# 419 Vesa Pohjalainen
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Onko se hammastako sulla pöydällä vai kiinni vielä?
hae tai tilaa se korjaussarja sieltä jyväskylästä ei meinaan maksa kun
muistaakseni 30-40€ väliin hammastanko purkautuu sisuskalut
en muista kummasta päästä mutta ei tarvi erikoistyökaluja,
sisuskaluja pitää kasassa semmoinen jousilangasta tehty
lukko rengas ja sen takana on semmoinen pääty palikka alumiinia
palikkaa pitää painaa sisään päin jolloin saa otettua taisteltua sen jousilangan pois siitä taas seuraa että hammastagon saa vedettyä pois
ennen tietysti täytyy purkaa pois ratti-akseli siellä sisällä on O-renkaita
tukirenkaitten kanssa ja ilman ei ole vaikea homma paitsi se yksi tefa joka on siella syvällä hammastagon rungossa siihen täytyy tehdä työkalu
että sen saa ehjänä paikalleen ei mikään niin kinkkinen juttu kuin luulisi
että tanko vain käteen ja uudet tilkeet.
Ari 1622
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Jos ja kun tehostettu tanko, niin tuosta oli joskus juttua, miten ne tiivisteet piti viistosti leikata, että saa pitämään kunnolla.

Edit: Eli taisi olla tämä

Vesalle iltalukemista :wink:

Muistankohan oikein, että nimim. penttih ois joskus näitäkin laittanut... :?:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin