Miten noissa 8-venasissa turboissa on toteutettu ruiskun ohjauspaineen säätö ja lambdaohjaus? Onko niissä ahdoilla toimiva lisärikastus?
Lähinnä koskee näitä ruotsista tuotuja 8V-'aeroja', joissa moista konetta käytetään.
8V-turbot katalysaattorilla? 'Aero' 8-valve -89
8V-turbot katalysaattorilla? 'Aero' 8-valve -89
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Lambdaohjaus on toteutettu niin, että lambdaa lukee erillinen elektroniikkayksikkö joka ohjaa tahtiventtiiliä joka puolestaan säätelee ohjauspainetta. Kytkeytyy pois ja päälle erilaisten anturien ohjaamana, muistaakseni ainakin löytyy vedenlämpöanturi (ei säätöä kylmänä), kaasuläppäkytkin (ei säätöä yli 80% kaasulla tms), joku aikarele (ei säätöä startin jälkeen kunnes lambda on lämmennyt) ja turbomalleissa varmaan vielä paineanturi.
Muuten ohjauspaine taitaa säätyä samalla tavalla kuin muissakin k-jeteissä, erillisestä rikastuspiiristä en osaa sanoa mutta veikkaisin että sellaista ei ole vaan ohjauspaineensäädin hoitaa samoin kuin katittomissakin.
Muuten ohjauspaine taitaa säätyä samalla tavalla kuin muissakin k-jeteissä, erillisestä rikastuspiiristä en osaa sanoa mutta veikkaisin että sellaista ei ole vaan ohjauspaineensäädin hoitaa samoin kuin katittomissakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com