nykii kaasulla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

nykii kaasulla

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei. Kyseessä on satku peruskaasarilla vm-87. Sellainen ongelma, että auto nykii voimakkaasti kun jalka painaa kaasua. Kun kaasun päästää pois nykiminen loppuu. Sitten on pari kertaa sellainen selvä bensanhaju haissut kun olen noussut autosta. Mahtaako olla kaasari tukossa vai tietääkö arvon raati mistä voisi olla kyse? :D Niin ja tulpat on vaihdettu, eli siitä ei pitäisi olla kiinni. Kiitos.
Viimeksi muokannut Henna Makkonen, Ke Elo 29, 2007 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ensimmäisenä katsoisin sen kaasarin imusarjaan liittävän kumin ja muut alipaine letkut.. sytytys osat toisena liastalla
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

bensanhajun lähdettä voi yrittää paikallistaa ihan hajuaistin avulla. konehuoneesta on hyvä katsoa ettei kaasutin esim "tukkoisuuden" vuoksi tulvi bensaa yli, tulipalovaara!
toisaalta bensa voi haista vaikkei sitä tulisikaan mekanismin "ulkopuolelle", esim jos lämpimälle koneella antaa ryyppyä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kaasarin kalvossa vuoto? ryyppy jumittaa?
aika kaukaa haettua mutta kaasarissa tuo vika luultavasti on.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko kaasarissa varmasti tarpeeksi vaimennin öljyä?

voi pärskiä niin kovaa ette ysköäsee kaasariin niin pensa voi kyllä haista.

niin ne letkut kannattaa myös katsoa että ovat kaikki imusarjassa kiinni.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin