lukkoperää olemassa og900 satkuun?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

lukkoperää olemassa og900 satkuun?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

niin, onkohan olemassa lukkoperää satkuun? tuolla jokkis-topikissa puhuttiin perän hitsaamisesta. sama vaikutus kai, vai? mitä siin sit niinkun hitsataan? t. öömelö
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

vetopyörästö hitsataan kiinteäksi. Laiton tieliikenteessä. Ja järkyttävä ajaa... jos autoa vaikkapa työntää pyörät linkussa niin toinen rengas rivaa. Ainakin omassa takavedossa sellainen vaikutus että loivissakin kaarteissa tullaan ihan kahvallaan, koska perä ei salli pyörimisnopeuseroa renkaille, joten niiden on rivattava.
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Rahalla saa säädettäviä tasauspyörästön lukkoja.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Abott racing myy quaifen lukkoa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Moi,

onko muita kokemuksia lukkoperäisellä (etuvetoisella) ajosta? onko eroa hitsatulla lukkoperällä ja tarvikevalmistajan lukkoperällä ajo-ominaisuuksissa? ps. saa kommentioda myös onko järkee/hyötyy lukkoperän laittamisesta etuvetoiseen (tehot about 270-300 mitsu evo:n ahtimella)
axtec kirjoitti:vetopyörästö hitsataan kiinteäksi. Laiton tieliikenteessä. Ja järkyttävä ajaa... jos autoa vaikkapa työntää pyörät linkussa niin toinen rengas rivaa. Ainakin omassa takavedossa sellainen vaikutus että loivissakin kaarteissa tullaan ihan kahvallaan, koska perä ei salli pyörimisnopeuseroa renkaille, joten niiden on rivattava.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

jos tieliikenteeseen meinaa niin ei kannata harkita kemppilukkoa. Nuo muut kitka tai torsen lukot on ihan ok. Kyllähän noilla tehoilla jo lukkoa kannattaa harkita (varsinkin talvella ihan hyödyllinen).
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Torsen-lukko kuulemma paras valinta etuvetoiseen. Tuo Quaife taitaa olla juuri sitä tyyppiä?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Eikös joku jannu näitä lukkoja jokunen vuosi sitten rakennellut itse. Siis Saabin origiinaali peristä modaamalla. Hinta oli jtn 200-400€kpl.... En nyt muista tarkemmin.

Oli jollain pultilla säädettävä... mite enemmän tiukkaa sitä kovemmin pitää kiinni.

Löytyiskö haulla jtn vanhaa matskuu ?
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Täällä oli vähän aikaa sitten myytävänä tuollainen itsetehty lukko.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

DIggItaLLr kirjoitti:Eikös joku jannu näitä lukkoja jokunen vuosi sitten rakennellut itse. Siis Saabin origiinaali peristä modaamalla. Hinta oli jtn 200-400€kpl.... En nyt muista tarkemmin.

Oli jollain pultilla säädettävä... mite enemmän tiukkaa sitä kovemmin pitää kiinni.

Löytyiskö haulla jtn vanhaa matskuu ?
Itsellä on tuommoinen ja eipä se sinne ihan helposti mene... Siis että se varmasti toimii ettei riko tasauspyörästöä
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re:

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Turbo16 kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:Eikös joku jannu näitä lukkoja jokunen vuosi sitten rakennellut itse. Siis Saabin origiinaali peristä modaamalla. Hinta oli jtn 200-400€kpl.... En nyt muista tarkemmin.

Oli jollain pultilla säädettävä... mite enemmän tiukkaa sitä kovemmin pitää kiinni.

Löytyiskö haulla jtn vanhaa matskuu ?
Itsellä on tuommoinen ja eipä se sinne ihan helposti mene... Siis että se varmasti toimii ettei riko tasauspyörästöä
Olisko tästä kuvaa?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: lukkoperää olemassa og900 satkuun?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Uusi säädettävä palalukko mallia "kapaleino" voisi olla kaupan jos sellaisesta innostuu :wink: Oheisen viestin mukainen, aloitusviestin alemmissa linkeissä kuvia:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=15024
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: lukkoperää olemassa og900 satkuun?

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Nämä on varmaan samantyylisiä lukkoja, vai?

http://www.ultraviresmotorsports.com/uv ... mance.html
Saab 900S Combicoupe
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: lukkoperää olemassa og900 satkuun?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Näyttäis olevan..

96:seen lukkovaihtoehtoja punnitsen tässä..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin