Miten vaikuttaa jos T16 pakonokka hampaan jäljessä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Miten vaikuttaa jos T16 pakonokka hampaan jäljessä?

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Joo jos on mutua tai oikeesti kokeillut niin kerropas miten lähes vakio wanha T16-moottori käy ja kulkee jos imunokka on kohillaan ja pakonokka hampaan jäljessä, eli nokkapyörien merkkien välissä 14 niittiä? Oli irtokoneessa valmiina tuollain ja meinasin että tuleeko ylärekisteriin eloa vai pelkkää murhetta ja ongelmaa? Kai se on toiminut edellisessä autossa noin, tuskin sitä irroituksen jälkeen on sorkittu :roll:
Saabismi iskee salakavalasti!
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

äkkiä juu voisi kuvitella että sillä jopa saattaisi tulla ylhäälle enemmän hönkää kun on lisää overlappia... tietoa ei kyllä ole...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vähän rumemmin käy tyhjää ja huonompi alavääntö on. Vastaavasti tuntuu paremmin heräävän eloon ylhäällä. Toisaalta osa siitä tunteesta johtuu varmasti siitä että alempana toimii huonommin. En kyllä usko että tuosta niin suurta hyötyä on, että kannattaisi pitää myöhemmällä. Varsinkaan vanhassa vakiokoneessa kun ei se kansi ylhäällä häävisti virtaa eikä varsinkaan ahdin.
Vanhaan koneeseen (jos nyt '84:sta puhe) saat muutenkin paremmin eloa vaihtamalla sen typerän asymmetrisen imunokan uudempaan symmetriseen.

Laita vain takaisin niinkuin kuuluu olla.. Eiköhän kyseessä ole asennusvirhe eikä viritystarkoitus. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin