H-moottoriin hiottu nokka-akseli? Käy ja kukkuu
H-moottoriin hiottu nokka-akseli? Käy ja kukkuu
Osaisko joku neuvoa missä tuo kannattais hiottaa ja noin hintoja.
minkälaisia nokka-akseleita olette h-moottoriin teettäneet?
ja paljonko noita pukkeja ja venttiilikoppaa pitää höylätä?
minkälaisia nokka-akseleita olette h-moottoriin teettäneet?
ja paljonko noita pukkeja ja venttiilikoppaa pitää höylätä?
Viimeksi muokannut arska79, To Syys 27, 2007 16:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
GT-Motors helsinki, kehuttu paljon ja siten olikohan se R-koneistus keravakohan oli paikka.
Catcamsin sivuilta pitäs löytyä nostot ja asteet joista helpoiten voi valita mieleisen ja ilmoittaa koneistajalle ne.
Nuista höyläämisistä en tiä mut mikäli 8v kone ni ne säätöpalat sen mukaapaksummat miten perusympyrä nokassa pienenee.
Catcamsin sivuilta pitäs löytyä nostot ja asteet joista helpoiten voi valita mieleisen ja ilmoittaa koneistajalle ne.
Nuista höyläämisistä en tiä mut mikäli 8v kone ni ne säätöpalat sen mukaapaksummat miten perusympyrä nokassa pienenee.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
tai itellä jouduin laskeen nokkapukkia ko. varten ja H-koneessa vielä venttilikoppaakin sen takia et virranjakaja passaa kohilleen.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Ennenkuin lähtee huntturissa laskemaan nokkapukkia samanverta mitä nokan perusympyrä pienenee, kannattaa huomioida että paljonko venttiilin pää nousee ylöspäin jos tehdään seetikoneistukset/hionnat venttiileille.
Tuli meinaan ekalla yrityksellä hiukka liikaa laskettu pukki.. toinenkin yritys oli vielä hieman liikaa, mut sai sentäs säädettyä venat kun hiukka hioi ohuimpia säätöpaloja.(Juu, ei tartte mainita.. ei ole liian syvään hiotut venttaalit kannessa
)
Edit: Perusympyrä pieneni n.1.4mm ja nokkapukkia olisi pitänyt laskea n.0.7mm niin olisi ollut just passeli.
Tuli meinaan ekalla yrityksellä hiukka liikaa laskettu pukki.. toinenkin yritys oli vielä hieman liikaa, mut sai sentäs säädettyä venat kun hiukka hioi ohuimpia säätöpaloja.(Juu, ei tartte mainita.. ei ole liian syvään hiotut venttaalit kannessa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: Perusympyrä pieneni n.1.4mm ja nokkapukkia olisi pitänyt laskea n.0.7mm niin olisi ollut just passeli.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kyllä jos olisi tehnyt paksummat säätöpalat, valmiilla paloilla ei riittänyt paksuus. En muista ulkoa palojen skaalaa, jotain vajaasta kahdesta millistä vajaaseen kolmeen kait, tarkat arvot näkynee esim. motonetin sivulta.muppelo kirjoitti:
olisikohan tuon 0,7mm voinut kompensoida säätöpaloilla ja missä haarukassa noitten palojen paksuudet muuten on?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Re: H-moottoriin hiottu nokka-akseli?
No nih nyt on tullut nokka-akseli jo takasinkin hiotukselta,317 asteinen, nostoa oli nokalta 12.2. Osaisko joku neuvoa täältä Oulusta päin että kuka tekisi nuo nokkapukki ja venttiilikoppa muutokset?
Re: H-moottoriin hiottu nokka-akseli?
No nih tänään on kannen kans taisteltu,venttiilit hiottu ja säätörikat tehty,huomenna paikoilleen.
tuli muokattua noita pakoventtiileitä (kuvassa ei kiillotettu ja siistitty vielä)
saa nähä vaikuttaako mitenkään,imuventtiileitä ei tarvinut noin paljoa muokata,imukanavat kannesta on kanssa työstetty ja kantta laskettu 3mm.Niin joo pitihän ne mäntiin tehdä venttiilien kolot.
http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... tiilit.jpg
Kiinnostaiskohan ketään jos tekisin tästä projektiin oman jutun,vaikka jokkisvehje onkin?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tuossa kuva kaikista venttiileistä.
http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... C00019.jpg
tuli muokattua noita pakoventtiileitä (kuvassa ei kiillotettu ja siistitty vielä)
saa nähä vaikuttaako mitenkään,imuventtiileitä ei tarvinut noin paljoa muokata,imukanavat kannesta on kanssa työstetty ja kantta laskettu 3mm.Niin joo pitihän ne mäntiin tehdä venttiilien kolot.
http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... tiilit.jpg
Kiinnostaiskohan ketään jos tekisin tästä projektiin oman jutun,vaikka jokkisvehje onkin?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tuossa kuva kaikista venttiileistä.
http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... C00019.jpg
Re: H-moottoriin hiottu nokka-akseli?
Niin siis kuvassa on ruiskun/turbon työstämätön venttiili ja vieressä kaasarimallin työstetty? Meinaan jos natriumtäytteinen on työstetty tuohon kuosiin, niin se katkeaa suurinpiirtein puhaltamalla..arska79 kirjoitti: tuli muokattua noita pakoventtiileitä (kuvassa ei kiillotettu ja siistitty vielä)
saa nähä vaikuttaako mitenkään,imuventtiileitä ei tarvinut noin paljoa muokata,imukanavat kannesta on kanssa työstetty ja kantta laskettu 3mm.Niin joo pitihän ne mäntiin tehdä venttiilien kolot.
http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... tiilit.jpg
Mut joo, noin reippaalla kannen laskulla voi olla, että joudut työstämään nokkapyörän pultinreikiä saadaksesi nokan ajoituksen järkeväksi. Jakoketjun kiristimen kiristysvarakaan ei välttämättä riitä käytetyllä ketjulla/käytetyillä kiristimen laahaimilla..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Re: H-moottoriin hiottu nokka-akseli?
Myrkky kirjoitti:Niin siis kuvassa on ruiskun/turbon työstämätön venttiili ja vieressä kaasarimallin työstetty? Meinaan jos natriumtäytteinen on työstetty tuohon kuosiin, niin se katkeaa suurinpiirtein puhaltamalla..arska79 kirjoitti: tuli muokattua noita pakoventtiileitä (kuvassa ei kiillotettu ja siistitty vielä)
saa nähä vaikuttaako mitenkään,imuventtiileitä ei tarvinut noin paljoa muokata,imukanavat kannesta on kanssa työstetty ja kantta laskettu 3mm.Niin joo pitihän ne mäntiin tehdä venttiilien kolot.
http://s118.photobucket.com/albums/o116 ... tiilit.jpg
Mut joo, noin reippaalla kannen laskulla voi olla, että joudut työstämään nokkapyörän pultinreikiä saadaksesi nokan ajoituksen järkeväksi. Jakoketjun kiristimen kiristysvarakaan ei välttämättä riitä käytetyllä ketjulla/käytetyillä kiristimen laahaimilla..
Nokkapyörä on muutettu jo aikaisemmin,tuo kiristysvara nähdään tänään.
Joo kaasarivehkeen on nuo venttiilit (muistaakseni kun olivat tuolla hyllyssä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: H-moottoriin hiottu nokka-akseli? Venttiili töitä.
Tänään sai jo käytellä uudella nokalla
Huomenna pitää venttiilikoppaa laskea vielä lisää vähän vielä virranjakaja vinossa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Huomenna pitää venttiilikoppaa laskea vielä lisää vähän vielä virranjakaja vinossa.
Re: H-moottoriin hiottu nokka-akseli? Venttiili töitä.
Nyt pelaa hienosti ei napsuta jakaja eikä mikään muukaan ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: H-moottoriin hiottu nokka-akseli? Venttiili töitä.
Minkäslainen vehjes kyseessä on?arska79 kirjoitti:Nyt pelaa hienosti ei napsuta jakaja eikä mikään muukaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*