Suuttimet,tulpat, vai mikä? (CE-valo)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Suuttimet,tulpat, vai mikä? (CE-valo)

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Taas palaa satunnaisesti CE-valo, välillä vähän aikaa välillä useita satoja kilometrejä.
Koodeja lukiessa esiintyvät samat koodit koko ajan: lambdan asteikko loppuu kesken, laihaseos, ja 12241 eli suuttimet, tavallisestihan taitaa suuttimien koodi olla aiheeton, mutta kun ilmaantuu koko ajan?
Fyysisiä ilmavuotoja en paikantanut ja lambdakin tuntui toimivan (näytti tosin koko ajan alle puolen voltin, mutta rullasi kuitenkin lukemia) joten pitäisikö tästä päätellä että suuttimissa on todella jotain vikaa/tukossa? ja eivät anna kunnolla bensaa, mitäs noille suuttimille osaa tehdä?

...tai sitten on taas IMMu menossa. :lol: :x
Viimeksi muokannut Anthuan, Su Loka 14, 2007 13:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bensanpaine liian matala (pumppu menossa) tai IMM kulahtanut (vanhetessaan näyttää liian matalia lukemia jolloin laihenee).

Veikkaan pumppua tai muuta bensanpaineongelmaa jos kerran IMM on jo vaihdettu. Tosin jos on vaihdettu käytettyyn niin voi olla yhtä huono. Tietysti suuttimetkin voivat olla tukossa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

IMMu on tosiaan käytetty, mutta nyt kun mainitsit niin bensa pumppu on tietääkseni alkuperäinen ja autolla ajettu kohta 390000km joten lienee tulosssa finaaliin.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kannattaa vaihtaa se pumppu. Ei olisi ihme vaikka olisi tulossa loppuun jo toista kertaa vaikka olisi jo kerran uusittu. Saattaa kummasti tulla vetojakin lisää jos pumppu oli finaalissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Hitto kun olisi ollut uudehko pumppu kotona, mutta olen opiskelemassa 500km päässä.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Nyt on tulossa vähän käytetty walbron pumppu postissa, toivottavasti sillä tokenee.
Viimeksi muokannut Anthuan, Su Syys 09, 2007 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Tuplat
Viimeksi muokannut Anthuan, Su Syys 09, 2007 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Olisiko jotain kikkoja tuon pumpun vaihtoon? kun ei tuo muovirengas jolla pumppu on kiinni tunnu aukeavan millään.
Autoon sittenkin joskus vaihdettu pumppu kun oli onnistuttu rikkomaan muovi suojus, liekkö sitten laittaneet tuon renkaan liimalla. :?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

semmoinen 3-jalkainen öljynsuodatin avain on näppärä tuohon avaamiseen..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Semmoisella ei taida saada otetta renkaan sisäkehältä, kun tuo oli jotenkin hassusti upotettu tankin tasalle eikä renkaassa ollut ulkokehää.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Noniin, nyt on pumppu vaihdettu (tein lattaraudasta avaimen tuolle renkaalle), ei vaikutusta.
Vaihdon jälkeen nollattu parikertaa ja käyty ajelemassa alkuun näytti samoja koodeja kuin ennenkin(12223,12111,12241), mutta nyt kauppareissulla jätti tuon viimeisimmän pois.
Pitää vielä ajella ja katsoa jos tuo suutinherja jäisi kokonaan pois niin voisi keskittyä IMMuun. :roll:

Jos jollain syyskokoukseen menijällä on toimiva -013 IMM myydä/lainata pariksi minuutiksi(esim. pientä rahallista korvausta vastaan) saa tarjota.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Selvä, ollaan yhteydessä jos pääset. :D
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Kävin testailemassa, CE-valo palaa koko ajan, koodit samat paitsi että "injector faulty" esiintyy vain kovemman ajon (80-100kmh)jälkeen eli ei ollenkaan kaupunki ajossa joten IMMu ei välttämättä olekaan syypää.
Minkäläista vikaa suuttimissa yleensä esiintyy ja mitä niille voi tehdä?
Alkaa pikku hiljaa masentamaan, autonlaitto mahdolisuudet n.500km päässä ja aikaa vain viikonloppuisin, taidan paalata koko p**kan. :(
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Voisiko vika olla bensanpaineen säätimessä? litistin pa-säätimen alipaine letkun umpeen mutta ei vaikuttanut ainakaan tyhjäkäyntiin mitenkään.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Vastaa Viestiin