Ei toimi lämpösenä
Ei toimi lämpösenä
Ostin juuri ensimmäisen satkuni ja pettymyksekseni ajoin autolla 2 päivää kunnes laukes. Asiaan, turbo tonnarilla tuli jokunen aika ajeltua ennen kun paalaus koitti, nyt alla 900i vm -90. Auto lähtee kylmänä käyntiin normaalisti, mutta koneen lämmettyä auto sammuu joskus itekseen ja joskus kestää käynnissä. Uutta starttia koitettaessa ei lähre käyntiin ei sitten millään. 30min seisonnan jälkeen saa satkun työn ja tuskan jälkeen uudemman kerran käyntiin.
Tonnarissa oli kerran itellä lämpöanturissa vikaa ja teki juurikin samaa. Mahdollisesti sama vika satkussa? Hakua käyttäessä en ole onnistunut vikaa vielä paikantamaan.
Tonnarissa oli kerran itellä lämpöanturissa vikaa ja teki juurikin samaa. Mahdollisesti sama vika satkussa? Hakua käyttäessä en ole onnistunut vikaa vielä paikantamaan.
Puolaa minäkin epäilisin, tai sitten virranjakajan pyörijä. Eräällä tutulla meni pyörijä tuolleen, että sammua tupsahteli, kun ajoi vähän aikaa. Saattoi lähteä käyntiin, kun malttoi odotella, kunnes yhden kerran se ei enää lähtenyt. Keskeltä reunaan resistanssi 1000ohmia. Samoin itellä on mennyt pyörijä silleen, että ihankuin joku olisi kääntänyt virrat pois välillä ajon aikana sekunniksi tms. Suosittelen boschin alkuperäistä pyörijää. Osa ei ole tarvikemallia paljoakaan kalliimpi.
Itellä taasen meni puola silleen, että rupes nykimään ja kävi huonosti pidemmässä ajossa. Ostin purkaamosta puolan, jossa sama numero ja homma rupesi pelaamaan. Bensankulutuskin putosi litralla. Kyseessä oli 900i -88 ja puola löytyi 9000:sta.
Kolmas vaihtoehto on hall-anturi. Sekin osaa mennä rikki vanhemmiten, tai hall-anturin liittimet siitä virranjakajan kyljestä. Itse hall-anturi on jakajan sisällä.
Neljäs vaihtoehto on sytytyksen pääteaste, joka on siellä vasemmalle etupyörän etupuolella olevassa lokerossa. Nekin osaa temppuilla vanhemmiten. Kannattaa pitää varalla mukana yhtä kappaletta, koska vikaantuessaan ne voi kuolla kerrasta eikä kotia pääse sitä palikkaa vaihtamatta...
Itellä taasen meni puola silleen, että rupes nykimään ja kävi huonosti pidemmässä ajossa. Ostin purkaamosta puolan, jossa sama numero ja homma rupesi pelaamaan. Bensankulutuskin putosi litralla. Kyseessä oli 900i -88 ja puola löytyi 9000:sta.
Kolmas vaihtoehto on hall-anturi. Sekin osaa mennä rikki vanhemmiten, tai hall-anturin liittimet siitä virranjakajan kyljestä. Itse hall-anturi on jakajan sisällä.
Neljäs vaihtoehto on sytytyksen pääteaste, joka on siellä vasemmalle etupyörän etupuolella olevassa lokerossa. Nekin osaa temppuilla vanhemmiten. Kannattaa pitää varalla mukana yhtä kappaletta, koska vikaantuessaan ne voi kuolla kerrasta eikä kotia pääse sitä palikkaa vaihtamatta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos on kumminkin 16-venanen mitä ei vissiin missään mainita niin vaihtaisin lämpöanturin, maksaa alle pari kybää ja helppo vaihtaa.
Haulla löytyy paljon juttua.
Haulla löytyy paljon juttua.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Voiko lämpöanturi aiheuttaa noin pahan vian, ettei lähde edes käyntiin?tetammi kirjoitti:Jos on kumminkin 16-venanen mitä ei vissiin missään mainita niin vaihtaisin lämpöanturin, maksaa alle pari kybää ja helppo vaihtaa.
Haulla löytyy paljon juttua.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tekee just noin että kylmänä lähtee mutta hyytyy sit kun kone lämpenee.Mertmi kirjoitti:Voiko lämpöanturi aiheuttaa noin pahan vian, ettei lähde edes käyntiin?tetammi kirjoitti:Jos on kumminkin 16-venanen mitä ei vissiin missään mainita niin vaihtaisin lämpöanturin, maksaa alle pari kybää ja helppo vaihtaa.
Haulla löytyy paljon juttua.
En tiiä lykkääkö sit saman verran soppaa ku kylmään koneeseen ja sit tukehtuu.
Vaan ex-ässässä oli just vastaavat oireet ja tuolla korjaantui.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jumittunut bensapainesäädinkin voi olla vikana, jos se hukkuu bensaan? Haiseeko sammumisen jälkeen starttauksen yhteydessä bensa voimakkaasti? Oletko ottanut sytytystulppia irti sammumisen jälkeen? Onko ne märät bensasta? Tuleeko kipinä, kun tuo sammuminen on tapahtunut? Sen voi testata ylimääräisellä sytytystulpalla joka pannaan yhteen tulpanjohdoista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Konehan on b202 8 venttiilinen.Eza^ kirjoitti:Moottorin malli auttaisi paljon...
Tuosta sytyksen pääteasteesta puhui vanha omistaja, että se kuulemma hajoilee joskus. Puola näyttää olevan jo kertaalleen vaihdettu mallia Biltema..

Tänään taas kokeilin ja käyntiinhän se lähti yön seisottuaan. Noin 2min jälkeen kone tukehtuu selkeästi..
Eilen kokeilin ajaa pätkän autolla ja ajossa oli aistittavissa kevyttä nykimistä

Bensa haisee reippaasti autoa startatessa, siksipä lämpöanturia epäilisin mikäli ko. autossa sellainen on.
Käykö tonnarin virranjakajasta oleva pyörijä muuten satkun virranjakajaan? Sellanen uusi mallia motonet löytyisi hyllystä... kuin myös tulpanjohdot.
Siis B201 8 venttiilinen (maalaamaton venttiilikoppa)? Ja katilla, koska '90?
B202 = 16 valve (musta venttiilikoppa 16 valve-tekstillä).
Sikäli olennaista, että mm. ruisku systeemeineen on aivan eri maailmasta.
16-venttiiliseen (B202) näyttäisi sopivan 9000:n (vm. 1986 alkaen) pyörijä, 8-venttiiliseen ei.
B202 = 16 valve (musta venttiilikoppa 16 valve-tekstillä).
Sikäli olennaista, että mm. ruisku systeemeineen on aivan eri maailmasta.
16-venttiiliseen (B202) näyttäisi sopivan 9000:n (vm. 1986 alkaen) pyörijä, 8-venttiiliseen ei.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Juha96 kirjoitti:Siis B201 8 venttiilinen (maalaamaton venttiilikoppa)? Ja katilla, koska '90?
B202 = 16 valve (musta venttiilikoppa 16 valve-tekstillä).
Sikäli olennaista, että mm. ruisku systeemeineen on aivan eri maailmasta.
16-venttiiliseen (B202) näyttäisi sopivan 9000:n (vm. 1986 alkaen) pyörijä, 8-venttiiliseen ei.

Konehuoneessa rymytessäni olin aivan näkevinäni B202 tekstin...


Noista vaihtoehdoista pitkula.nalleolut kirjoitti:onko venakoppa laatikko vai pitkula? höh...

Vaihdoin puolan ja virranjakajan pyörijän. Nyt lähtee käyntiin lämpösenäkin, mutta tyhjäkäynti ei kestä. Käy kun rekka ja sammuu hetken kuluttua.
Sytkän pääteasteen sain vanhalta omistajalta mukaan. Takasin autotalliin se vaihtaan ja toivottavasti autolla huomenna baanalle.

Koitappa eri puolaakin. Mie en maksanu ku 7euroa puolasta, kun hain sen purkaamolta aikoinaan. Nyt on puolia useampi jemmassa, kun purettiin puolentusinaa autoa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01