Moottorin nakutus vedätettäessä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Moottorin nakutus vedätettäessä
Käynnistettäessä kone pelaa normaalisti, ettei naputa kylmänä eikä lämpöisenä..Kärsii antaa myös kierroksia, ei vieläkään naputtele..(kuormittamaton kone)
Mutta ongelmahan on kun ajattessa tyhjänkäynniltä vedättää 3000 rundii, niin pikkasen JOKU naputtaa kunnes jenkamittari menee yli 3000 rundin, niin ääni häviää..
On aivan sama onko kylmä vai kuuma kone ???
Mistähän tuo ääni lienee tulee...
Nokkapukit on momentissa, mustat pultit sisäkehällä, nokkapyörän pultit momentissa, kansi nokkineen ja paininkuppeineen otettu ehjästä autosta, jossa ei ollut samaa ongelmaa !!
PS..Kannen vaihdon jälkeen ongelma tuli eli mikähän minulta jäi huomaamatta ??
Moottorihan on 2.0 16 tappinen
Mutta ongelmahan on kun ajattessa tyhjänkäynniltä vedättää 3000 rundii, niin pikkasen JOKU naputtaa kunnes jenkamittari menee yli 3000 rundin, niin ääni häviää..
On aivan sama onko kylmä vai kuuma kone ???
Mistähän tuo ääni lienee tulee...
Nokkapukit on momentissa, mustat pultit sisäkehällä, nokkapyörän pultit momentissa, kansi nokkineen ja paininkuppeineen otettu ehjästä autosta, jossa ei ollut samaa ongelmaa !!
PS..Kannen vaihdon jälkeen ongelma tuli eli mikähän minulta jäi huomaamatta ??
Moottorihan on 2.0 16 tappinen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ääni mielestäni tulee paininkupeista....Vaikka pelasivat moitteetta toisessa autossa.petromies kirjoitti:Ennen vanhaan moottori nakutti noissa olosuhteissa jos sytytys oli liian aikaisella. mutta eikös ne nykyautoissa ole kaikenmaailman apct, abst, epgt, transistorit ja tyristorit seuraamassa, ettei nakutusta olisi.
Onko kellään nokkaakselien oikeaoppista asennustapaa, nimittäin kiinnostaa nokkapyörän ja ykköspukin väliin jäävästä nokkaakselin lieriön ja kannen rungon välinen poikittaisvälyys ?? Ja onko akselille joku pulttien kiristysjärjestys niin kuin kannelle ....
Tiedän kyllä että lontooksi löytyy ohjeet, mutta tuo kolmas kotimainen taipuu heikohkosti...
Etukäteen kiittäen
Viimeksi muokannut 900 I 16 Kat, Su Kesä 14, 2009 06:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Moottorin nakutus vedätettäessä
Mulla vastaava nakutus Tonnarissa aiheutui kupareille kuluneista kampiakselin laakereista.900 I 16 Kat kirjoitti:
Mutta ongelmahan on kun ajattessa tyhjänkäynniltä vedättää 3000 rundii, niin pikkasen JOKU naputtaa kunnes jenkamittari menee yli 3000 rundin, niin ääni häviää..
On aivan sama onko kylmä vai kuuma kone ???
Toivottavasti sinulla on vika jossain muualla.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Moottorin nakutus vedätettäessä
Eikös se naputtanut koko kierrosalueella vai ??MacTurbo kirjoitti:
Mulla vastaava nakutus Tonnarissa aiheutui kupareille kuluneista kampiakselin laakereista.
Toivottavasti sinulla on vika jossain muualla.
Re: Moottorin nakutus vedätettäessä
"Selvä" naputus kuului ensin vain kierrosalueella 2800 - 3200 rpm.900 I 16 Kat kirjoitti:Eikös se naputtanut koko kierrosalueella vai ??MacTurbo kirjoitti:
Mulla vastaava nakutus Tonnarissa aiheutui kupareille kuluneista kampiakselin laakereista.
Toivottavasti sinulla on vika jossain muualla.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."