Moottorin nakutus vedätettäessä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Moottorin nakutus vedätettäessä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Käynnistettäessä kone pelaa normaalisti, ettei naputa kylmänä eikä lämpöisenä..Kärsii antaa myös kierroksia, ei vieläkään naputtele..(kuormittamaton kone)

Mutta ongelmahan on kun ajattessa tyhjänkäynniltä vedättää 3000 rundii, niin pikkasen JOKU naputtaa kunnes jenkamittari menee yli 3000 rundin, niin ääni häviää..
On aivan sama onko kylmä vai kuuma kone ???

Mistähän tuo ääni lienee tulee...


Nokkapukit on momentissa, mustat pultit sisäkehällä, nokkapyörän pultit momentissa, kansi nokkineen ja paininkuppeineen otettu ehjästä autosta, jossa ei ollut samaa ongelmaa !!

PS..Kannen vaihdon jälkeen ongelma tuli eli mikähän minulta jäi huomaamatta ??

Moottorihan on 2.0 16 tappinen
petromies
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Ennen vanhaan moottori nakutti noissa olosuhteissa jos sytytys oli liian aikaisella. mutta eikös ne nykyautoissa ole kaikenmaailman apct, abst, epgt, transistorit ja tyristorit seuraamassa, ettei nakutusta olisi.
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

ettei vaan pakosarja vuotas?
1,9tdi
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

petromies kirjoitti:Ennen vanhaan moottori nakutti noissa olosuhteissa jos sytytys oli liian aikaisella. mutta eikös ne nykyautoissa ole kaikenmaailman apct, abst, epgt, transistorit ja tyristorit seuraamassa, ettei nakutusta olisi.
Ääni mielestäni tulee paininkupeista....Vaikka pelasivat moitteetta toisessa autossa.

Onko kellään nokkaakselien oikeaoppista asennustapaa, nimittäin kiinnostaa nokkapyörän ja ykköspukin väliin jäävästä nokkaakselin lieriön ja kannen rungon välinen poikittaisvälyys ?? Ja onko akselille joku pulttien kiristysjärjestys niin kuin kannelle ....

Tiedän kyllä että lontooksi löytyy ohjeet, mutta tuo kolmas kotimainen taipuu heikohkosti...



Etukäteen kiittäen
Viimeksi muokannut 900 I 16 Kat, Su Kesä 14, 2009 06:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottorin nakutus vedätettäessä

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Mutta ongelmahan on kun ajattessa tyhjänkäynniltä vedättää 3000 rundii, niin pikkasen JOKU naputtaa kunnes jenkamittari menee yli 3000 rundin, niin ääni häviää..
On aivan sama onko kylmä vai kuuma kone ???
Mulla vastaava nakutus Tonnarissa aiheutui kupareille kuluneista kampiakselin laakereista.
Toivottavasti sinulla on vika jossain muualla.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

paskat öljyt.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:paskat öljyt.
Mitäs lappeenrannan tiimi suosittelee ??
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Tekeekö joka vaihteella saman? kuuluisko laatikosta? :?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eiköhän se kuitenkin alakerrasta tule jos kuuluu siinä välissä ja vedättäessä.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Tri-Lo kirjoitti:Eiköhän se kuitenkin alakerrasta tule jos kuuluu siinä välissä ja vedättäessä.
Mites sen on mahdollista että yli 3000 kierroksen jälkeen kumminki naputus häviää, vaikka vedättää kiekkamittarin lähelle punaista ??
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

yli 3000rpm koneessa on tarpeeksi öljynpainetta......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:yli 3000rpm koneessa on tarpeeksi öljynpainetta......
Niimpä...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Moottorin nakutus vedätettäessä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

MacTurbo kirjoitti:
Mulla vastaava nakutus Tonnarissa aiheutui kupareille kuluneista kampiakselin laakereista.
Toivottavasti sinulla on vika jossain muualla.
Eikös se naputtanut koko kierrosalueella vai ??
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

silloin tietysti naputtaa koko ajan kun tarpeeksi ovat kuluneet...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottorin nakutus vedätettäessä

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

900 I 16 Kat kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:
Mulla vastaava nakutus Tonnarissa aiheutui kupareille kuluneista kampiakselin laakereista.
Toivottavasti sinulla on vika jossain muualla.
Eikös se naputtanut koko kierrosalueella vai ??
"Selvä" naputus kuului ensin vain kierrosalueella 2800 - 3200 rpm.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin