Ja taas mittaristosta.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Ja taas mittaristosta.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kyseessä on satkun uusin mittaristo 92/93 malleissa oleva.Itselläni on turbon mittaristo jossa lämpömittari renaa.Tuli tuossa mieleen että käykö -92/-93 tavallisen lämpömittarin koneisto tuohon turbomalliin vai näyttääkö asteikko väärin kun on ahtopainemittari siinä ylhäällä?
Noista vanhemmista ei ainkaan sovi koska asteikot osuvat liian alas.

Sillä vaan että varmaan olisi helpompi löytää ehjä -92/-93 mallin mittaristo josta voisi tuon bensa ja lämpötila koneiston vaihtaa tuohon turbon mittaristoon.
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Ei taida sopia, nehän on sijoiteltu eri korkeudelle??

Saitko sen kierroslukumittarin toimimaan?
Et kertonut et on muutakin mittari-vikaa, saattaa olla mittaristossa maadoitusvikaa.

Mittaa lämpö ja polttoainemittarin liittimien kohdasta vastusarvot (oikeat löytyy jostain), voit päätellä onko mittarit oikeasti rikki.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

fforslund kirjoitti:Ei taida sopia, nehän on sijoiteltu eri korkeudelle??

Saitko sen kierroslukumittarin toimimaan?
Et kertonut et on muutakin mittari-vikaa, saattaa olla mittaristossa maadoitusvikaa.

Mittaa lämpö ja polttoainemittarin liittimien kohdasta vastusarvot (oikeat löytyy jostain), voit päätellä onko mittarit oikeasti rikki.
Moi.Tarkoitus olisi ensiviikonloppuna aloittaa toi kierroslukumittarin elvyttäminen.
Eli entinen mittaristo oli -90 mallinen ja vaihdoin sen -92 malliseen.MOLEMMISSA mittaristoissa on se kierrosluvunputoaminen sieltä 4000rpm.
Entisessä mittaristossa taasen toimi lämpötilamittari normaalisti.Nyt tässä uudemmassa toimii aikansa hyvin kunnes pompsahtaa tappiin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ja taas mittaristosta.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie joskus tutkailin tuommosta turbon mittaria ja mielestäni ne mittaritaulun takana olevat viisaria kääntävät mutikat ovat kyl ihan samanlaisia, kuin noissakin vaparin mittareissa. Ne on ruuvilla kiinni siellä muovirungossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin