OG900 8V -> T16

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
V.I.P
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 19:07
Paikkakunta: Tampere

OG900 8V -> T16

Viesti Kirjoittaja V.I.P »

Morjens taas kaikille. Olen miettinyt tässä että kun mulla on tuolla kampiakseliilla tuo asentotunnistin sytkälle. Niin os laitankin siihen virranjakajan niin voinko laittaa ne virranjakajasta tulevat kolme piuhaa kampiakselin anturin piuhojen tilalle ezk:hon?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG900 8V -> T16

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei tule toimimaan. Anturi on ensinnäkin erityyppinen ja toisekseen vaikka se toimisikin, niin sinulla ei olisi käytössä enää tuota turbon jakajassa olevaa alipaine/paine-ennakkoa. Se on välttämätön, jotta saat koneen toimimaan millään tapaa järkevästi. Laita siis turbomallin virranjakaja ja EZK-roippeet mäkeen.

Toki yksi vaihtoehto on virittää siihen koneeseen fiksumpi sytytys, joka löytyy 9000:sta. Se on Direct Ignition, eli DI. Sen asennukseen tarvitset sen kampiakselin anturin ja tietenkin kaikki muut vermeet 9000:sta.

Edittiä: Hmm. luin vielä viestisi ja tajusin, että ymmärsinkö väärin tarkoituksesi? Onko autossasi siis EZK-sytytys ja mietit EZK:n anturin korvaamista virranjakajan anturilla? No, sama vastaus tähänkin, kuin ylempänä: anturit ovat erityyppiä. Ei onnistu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: OG900 8V -> T16

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No älä nyt ainakaan mitään di syttyä rupea laittamaan vaikka joku usuttaskin.Kohtuullisen kalliiksi tulee etuihin nähden kun saa olla jatkuvasti kasettia ostamassa.. :wink:
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: OG900 8V -> T16

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

tomaatti kirjoitti:No älä nyt ainakaan mitään di syttyä rupea laittamaan vaikka joku usuttaskin.Kohtuullisen kalliiksi tulee etuihin nähden kun saa olla jatkuvasti kasettia ostamassa.. :wink:
Kokemuksen syvällä rintaäänelläkö tällaisia puhelet? Loppupeleissä aika vähän olen edes kuullut ongelmista DI-kasettien kanssa, varsinkin uusien kasettien kanssa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: OG900 8V -> T16

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jatkuvaanhan nuo tuntuu paukkuvan, jo 180tkm kohdalla piti vaihtaa uusi kasetti. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: OG900 8V -> T16

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jokke A kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:No älä nyt ainakaan mitään di syttyä rupea laittamaan vaikka joku usuttaskin.Kohtuullisen kalliiksi tulee etuihin nähden kun saa olla jatkuvasti kasettia ostamassa.. :wink:
Kokemuksen syvällä rintaäänelläkö tällaisia puhelet? Loppupeleissä aika vähän olen edes kuullut ongelmista DI-kasettien kanssa, varsinkin uusien kasettien kanssa.
Ei ole omia kokemuksia.Toi nyt vaan oli heitto jonka olisi voinut jo perässä olevasta hymiöstä päätellä.Useemminhan tonnarimiehen tunnistaa pullottavasta takataskusta.Eipähän siellä lompakko pullistele vaan syttykasetti.. :wink:
Vastaa Viestiin