Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Nykyinen autossa oleva osa on 0 280 000 540, joka lienee 87-88 turbotonnarin ECU.
Netistä kaivelin tiedon, että oikea numero olisi 0 280 000 521.
Olisikos kenelläkään EPC käsillä?
Netistä kaivelin tiedon, että oikea numero olisi 0 280 000 521.
Olisikos kenelläkään EPC käsillä?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Itsellä -85 T16 satkussa on juurikin tuo 0 280 000 521.
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
EPC ei 85-autosta sano mitään, mutta Saab 900 tekniset tiedot sanoo 85-T16 ilman kattia käyttävän juurikin tuota -521.


vrt 9000:





vrt 9000:



Viimeksi muokannut jus, Su Elo 07, 2016 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
OK. Kiitoksia. Originaali lienee rikki ja tuota on varmaankin kokeiltu tuolla tonnarin ECU:lla.
Mikähän ero noissa loppujen lopuksi on?
Mikähän ero noissa loppujen lopuksi on?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
eikö noissa ole ainakin eri immu?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Kummankin immun pitäs olla .......005!mikkoimp kirjoitti:eikö noissa ole ainakin eri immu?

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Oliskohan näistä taulukoista apua vertailuissa:
http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html
RJK
http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html
RJK
99 -84
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Listojen mukaan eroa olisi vain suuttimilla ja bensanpaineensäätimellä. Eli taitaa kenties tuo tonnarin boksi käskeä antaa hieman enemmän ainetta. Tämä on tosin vain arvelua.
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Onkos -87 turbotonnarissa joutokäynnin ohjaus erillisellä moottorilla? Ainakin iivarissa oli. -85 satkussa on vielä lisäilmaluisti.
Molemmat ovat kuitenkin LH 2.2:ia ilman vikamuistia.
Molemmat ovat kuitenkin LH 2.2:ia ilman vikamuistia.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Ainoastaan 85-tontussa on lisäilmaluisti, M86 alkaen on tyhjäkäyntimoottori.Svc kirjoitti:Onkos -87 turbotonnarissa joutokäynnin ohjaus erillisellä moottorilla? Ainakin iivarissa oli. -85 satkussa on vielä lisäilmaluisti.
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... t_osat.jpg
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... aminen.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Kuten aiemmin on jo kerrottu niin -521 on alkuperäinen tuohon autoon. Mutta käytännössä myöhempi turbon lambdaton purkki joka käyttää -005 ilmamassamittaria kelpaa ihan hyvin. Kunhan bensanpaineensäädin on ollut sama, niin kartatkin ovat samat, ja hiukan erikokoisella säätimelläkin ollut pelaa ihan hyvin säätimen vaihtamalla tai vaan IMM:n ruuvista hienosäätämällä. Tuossa aiemmin pastetussa listassa käykin ilmi mikä osa on ollut minkäkin kanssa ja missä autossa uutena.
Tonnarin purkeissa on pääbensakartta hiukan erilainen kuin satkussa, mutta isoa merkitystä tällä ei kuitenkaan ole. Tyhjäkäyntimoottorin ohjauksella ei ole merkitystä satkussa, sen olemassaolo ei haittaa.
Kuriositeettina yksi rautamuutos on -517 ('84 OG t16) purkeista eteenpäin, koska näissä on mm. kide erilainen ja kierroslukusignaalin tunnistus toimii eri tavalla. Tästä syystä -517 "esisarjan" ecuilla ei voida käyttää DI-sytkää suoraan koska kiekkasignaali ei kelpaa. Myöhemmille kelpaa, -521 mukaan lukien.
Sattumoisin saattaisi löytyä muuten yksi -521 ECU, josta on kide rikki. Jos omassasi on ko. osa ehjänä niin näistä voisi ehkä saada kolvailtua yhden toimivan.
Myöskin tuon -540 ecun *pitäisi* periaatteessa toimia tuossa ihan hyvin tuossa autossa, mutta ilmeisesti ei toimi, vai? Mahdollinen syy voi olla releissä, koska niiden tarkoitus on suojata ecua jännitepiikeiltä. Yleensä siis ensin rele hajoaa, sitten mahdollisesti ecu jos lisää rankaisua annetaan.
Tonnarin purkeissa on pääbensakartta hiukan erilainen kuin satkussa, mutta isoa merkitystä tällä ei kuitenkaan ole. Tyhjäkäyntimoottorin ohjauksella ei ole merkitystä satkussa, sen olemassaolo ei haittaa.
Kuriositeettina yksi rautamuutos on -517 ('84 OG t16) purkeista eteenpäin, koska näissä on mm. kide erilainen ja kierroslukusignaalin tunnistus toimii eri tavalla. Tästä syystä -517 "esisarjan" ecuilla ei voida käyttää DI-sytkää suoraan koska kiekkasignaali ei kelpaa. Myöhemmille kelpaa, -521 mukaan lukien.
Sattumoisin saattaisi löytyä muuten yksi -521 ECU, josta on kide rikki. Jos omassasi on ko. osa ehjänä niin näistä voisi ehkä saada kolvailtua yhden toimivan.
Myöskin tuon -540 ecun *pitäisi* periaatteessa toimia tuossa ihan hyvin tuossa autossa, mutta ilmeisesti ei toimi, vai? Mahdollinen syy voi olla releissä, koska niiden tarkoitus on suojata ecua jännitepiikeiltä. Yleensä siis ensin rele hajoaa, sitten mahdollisesti ecu jos lisää rankaisua annetaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Releitä en ole vielä testannut muuten, kuin että naksahdus kuuluu.jcarlson kirjoitti:Myöskin tuon -540 ecun *pitäisi* periaatteessa toimia tuossa ihan hyvin tuossa autossa, mutta ilmeisesti ei toimi, vai? Mahdollinen syy voi olla releissä, koska niiden tarkoitus on suojata ecua jännitepiikeiltä. Yleensä siis ensin rele hajoaa, sitten mahdollisesti ecu jos lisää rankaisua annetaan.
Korjaamolla olivat tuota tutkineet ja siellä veikkasivat myös ECU:a.
Täytyy vähän katsella kaavioita, mitä kaikkea muuta voisi olla rikki.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Eikös muuten viallisesta -521:stä voi vaihtaa sen kartan sisältävän ROM:in tuohon -540:iin?jcarlson kirjoitti:Kuten aiemmin on jo kerrottu niin -521 on alkuperäinen tuohon autoon. Mutta käytännössä myöhempi turbon lambdaton purkki joka käyttää -005 ilmamassamittaria kelpaa ihan hyvin. Kunhan bensanpaineensäädin on ollut sama, niin kartatkin ovat samat, ja hiukan erikokoisella säätimelläkin ollut pelaa ihan hyvin säätimen vaihtamalla tai vaan IMM:n ruuvista hienosäätämällä. Tuossa aiemmin pastetussa listassa käykin ilmi mikä osa on ollut minkäkin kanssa ja missä autossa uutena.
Tonnarin purkeissa on pääbensakartta hiukan erilainen kuin satkussa, mutta isoa merkitystä tällä ei kuitenkaan ole. Tyhjäkäyntimoottorin ohjauksella ei ole merkitystä satkussa, sen olemassaolo ei haittaa.
...
Myöskin tuon -540 ecun *pitäisi* periaatteessa toimia tuossa ihan hyvin tuossa autossa, mutta ilmeisesti ei toimi, vai? Mahdollinen syy voi olla releissä, koska niiden tarkoitus on suojata ecua jännitepiikeiltä. Yleensä siis ensin rele hajoaa, sitten mahdollisesti ecu jos lisää rankaisua annetaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Mikä LH-jet ECU kuuluu -85 T16 satkuun?
Ei onnistu, koska rauta on erilainen. EPROM ei sisällä pelkästään karttaa/karttoja vaan myös kaiken koodin.Svc kirjoitti: Eikös muuten viallisesta -521:stä voi vaihtaa sen kartan sisältävän ROM:in tuohon -540:iin?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com