T16 vesijäähy turbo
Re: T16 vesijäähy turbo
Täysin en muista, mutta ensimmäisissä T16-moottorisissa on kyllä öljyjäähdytteiset ahtimet. Itselläkin tuossa -85 T16:ssa on Garret TB0339, joka on öljyjäähdytteinen.
Re: T16 vesijäähy turbo
Tonnariin tuli vesijäähy muistaakseni '87 eli satkuun tuskin sitä aikaisemmin ainakaan?
Re: T16 vesijäähy turbo
Kyllähän tuonne mun '92 urpon ahtimeen menee öljy- ja vesiletkut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: T16 vesijäähy turbo
Tuosta näkee satkussa käytettyjen orggisahtimien tyypit:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _900.shtml
Eli -87 tuli vesijäähdytetty Garrett ja tietenkin Mitsun TE05 on myös vesijäähdytetty. Vanhasta autoista voi tietysti löyty mikä tahansa hyrrä, onhan noita Mitsujakin viritetty T8:in yms.
Eski
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _900.shtml
Eli -87 tuli vesijäähdytetty Garrett ja tietenkin Mitsun TE05 on myös vesijäähdytetty. Vanhasta autoista voi tietysti löyty mikä tahansa hyrrä, onhan noita Mitsujakin viritetty T8:in yms.
Eski
Re: T16 vesijäähy turbo
ookei, tää oli kiva tietää - etten teettäny itelleen ylimääräisiä töitä/kustannuksia kun vaihdatin vakioahtimen toisesta satkusta toiseen - mitsukin olis siis ollu vesijäähdytteinen...
Eski kirjoitti:Tuosta näkee satkussa käytettyjen orggisahtimien tyypit:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _900.shtml
Eli -87 tuli vesijäähdytetty Garrett ja tietenkin Mitsun TE05 on myös vesijäähdytetty. Vanhasta autoista voi tietysti löyty mikä tahansa hyrrä, onhan noita Mitsujakin viritetty T8:in yms.
Eski
Re: T16 vesijäähy turbo
Eikä sitä mitsua oikein tarvi virittää, kun se sopii T8:iinkin ihan suoraan ilman lisäkommervenkkejä.
Jos ei vesijäähyä ollut vanhassa ahtimessa, niin harkintaa käyttäen voi jättää mitsusta ne kytkemättä. Tulppaa vaan reiät ja muistaa jatkossakin varovaisen lämmittelyn ja huolellisen jälkikäytön, etenkin jos on sattunut racettamaan.
Eipä silti - ei se vesikierron lisääminenkään mikään ameriikan temppu ole, termarikotelosta pitäisi löytyä sopivia pultteja, joiden takaa löytyviin reikiin voi banjon ruuvata ja sitten alavesiletkuun pitää taikoa paluunippa.. Esimerkiksi letku poikki syylarin läheltä ja pieni nipallinen metalliputken pätkä väliin. (kyllä niitä nipallisia letkujakin tietty purkaamoilta voisi kysellä ;-)
Jos ei vesijäähyä ollut vanhassa ahtimessa, niin harkintaa käyttäen voi jättää mitsusta ne kytkemättä. Tulppaa vaan reiät ja muistaa jatkossakin varovaisen lämmittelyn ja huolellisen jälkikäytön, etenkin jos on sattunut racettamaan.
Eipä silti - ei se vesikierron lisääminenkään mikään ameriikan temppu ole, termarikotelosta pitäisi löytyä sopivia pultteja, joiden takaa löytyviin reikiin voi banjon ruuvata ja sitten alavesiletkuun pitää taikoa paluunippa.. Esimerkiksi letku poikki syylarin läheltä ja pieni nipallinen metalliputken pätkä väliin. (kyllä niitä nipallisia letkujakin tietty purkaamoilta voisi kysellä ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)