Moi saabistit! Minulle on arvoitus mistä voi tarkistaa vetopyörästön öljy tilanteen sekä mitä öljyä te suosittelette vetopyörästöön. käyttöopas näyttää täytön olevan lohkon lähettyvillä, ei kaukana laturista mutten uskalla avata näkyvillä olevaa pientä pulttia, sekä suosittelee sinne moottoriöljyä.
Onko se oikea kohta , helposti itse tarkastettavissa, pultti auki ja öljyä sisään tyylillä? Tuli tässä mieleen ettei niitä ole katsottu ainakaan pariin vuoteen eli n. 50tkm. malli on 2.1 litrainen 1993 automaatti..
Vetopyörästö
Re: Vetopyörästö
Itse olen tarkastellut M82 ja M87 automaatteja, ja niissä tuo vetopyörästön öljy täytetään vetarin kupin vieressä olevasta reiästä. Just vastapuolella laturia, eli pakosarjan puolella.
Ei sitä mitenkään tarkastaa kannata vaan vaihaa kertaheitolla. Varaa kaks litraa tuota oppaan suosittelemaa öljyä, suppilo, sopiva letku ja 3/4" vääntiöllä varustettu räikkä ja siihen pieni jatkovarsi.
Ruuvaa vetopyörästön pohjaproppu auki ja valuttele vanhat mömmöt kippoon. Sitten pohjaproppu kiinni ja kylkiproppu auki, suppilo letkun päähän ja letku reikään. Kun alat kaatamaan toista öljypulloa, kannattaa alkaa tarkkailemaan, että koska öljyä alkaa valumaan reiästä yli (tahtoo sanoa, että sopiva määrä on täytetty). Sitten vaan pultti takaisin kiinni lootan kylkeen ja kovaa ajoa.
Itse kun viimeksi tein tuon tempun, niin letku sattui olemaan vähän liian passelisti reikään sopiva, enkä huomannut välillä ottaa sitä pois koemielessä. Reiästä valuikin sitten aika paljon öljyä ulos kun lopulta tajusin nypätä letkun pois tarkastaakseni. :-)
Ei sitä mitenkään tarkastaa kannata vaan vaihaa kertaheitolla. Varaa kaks litraa tuota oppaan suosittelemaa öljyä, suppilo, sopiva letku ja 3/4" vääntiöllä varustettu räikkä ja siihen pieni jatkovarsi.
Ruuvaa vetopyörästön pohjaproppu auki ja valuttele vanhat mömmöt kippoon. Sitten pohjaproppu kiinni ja kylkiproppu auki, suppilo letkun päähän ja letku reikään. Kun alat kaatamaan toista öljypulloa, kannattaa alkaa tarkkailemaan, että koska öljyä alkaa valumaan reiästä yli (tahtoo sanoa, että sopiva määrä on täytetty). Sitten vaan pultti takaisin kiinni lootan kylkeen ja kovaa ajoa.
Itse kun viimeksi tein tuon tempun, niin letku sattui olemaan vähän liian passelisti reikään sopiva, enkä huomannut välillä ottaa sitä pois koemielessä. Reiästä valuikin sitten aika paljon öljyä ulos kun lopulta tajusin nypätä letkun pois tarkastaakseni. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)