900og cabrio tuntomerkit?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

900og cabrio tuntomerkit?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mistä erottaa alkuperäisen 900og cabrioletin? onko kaikki yksilöt T16?

Mitens esim tämä (kaunis väri muuten!)
http://www.nettiauto.com/viewFullImage. ... 91864&up=N

takaluukussa lukee S, onko matalapaineturbo ja jälkeenpäin tehty cabrioksi?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kaikki og-avot eivät ole T16 koneella vaan valikoimissa on ollut kaikkia 2-litraisia 16v koneita, 2.1:stä en ole aivan varma.

Cabrion vakiovarusteita ovat kaikki sähköromppeet ja nahkapenkit. Ilmastointi on ainakin Suomessa ollut lisävaruste.

Kuvan auto lienee alunperinkin cabrio ja näyttää olevan tuontitavaraa, todennäköisesti Ameriikan maalta. Autoa en tarkemmin tunne ja väri näyttää ihan nätiltä, mutta tuo katto ei.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Tämä selvä. No se selittää toisen cabrio-ilmoitusken minkä näin jossain autolehdessä, taisi olla vuosimalli 91 mutta hintaa vain reilu 7t euroa. Mallimerkinnässä luki vain 2.0i 16v.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Liekö sama ilmoitus kuin täällä foorumeissakin oli äskettäin juttua. Ensin kirjoiteltiin että myynnissä on T16 cabbe hintaan 7.500e ja hieman asiaa tutkittua joku tiesi kertoa auton olevan i16 ruumiinvaihto.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Musti kirjoitti:Vuoden -93 TM:n autohinnastossa oli ainoastaan 2.1 Cabriolet, ei lainkaan T16:sta. Hinta silloin n. 260tmk ...

Musti
Ja samaan aikaan Ruotsissa:
T16 cab; 306 000 kruunua
2,1i16 cab; 230 000 kruunua
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

suorsa kirjoitti:Cabrion vakiovarusteita ovat kaikki sähköromppeet ja nahkapenkit.
Vapareita on myyty ainakin Ruotsissa myös blyyshisisustalla ja peltivanteilla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900og cabrio tuntomerkit?

Viesti Kirjoittaja Toby »

lucaf kirjoitti: takaluukussa lukee S, onko matalapaineturbo ja jälkeenpäin tehty cabrioksi?
Jos takaluukussa lukee S, se tuskin on silti matalapaineturbo. S-kirjain oli jenkkimarkkinoilla nimenomaan turbottoman satkun tyyppimerkintä 1980-luvulla.

Ainakaan Suomessa ei käsittääkseni cabriota matalapaineturbolla ole koskaan myytykään, vaan loppuaikoina tarjolla oli 2,1-litran vapari.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vastaa Viestiin