Virtalukon vaihtoon apua kaivataan
Virtalukon vaihtoon apua kaivataan
Laitoin eilen jo yleiselle palstalle avunpyynnön, kun pitäis päästä liikkeelle, ja murtomies oli rikkonut virtalukonkin murtautuessaan rakkaaseen saabiini.
Tänään hankin uuden lukkopesän ja se pitäisi saada paikalleen.
Siis olen lukenut nuo foorumin virtalukkoa koskevat viestiketjut, mutta ei asia ihan vaan mulle selvinnyt. Joten jos joku tietää helposti neuvoa, miten virtalukko vaihdetaan, niin olisin kiitollinen, jos pirauttaisi minulle ja neuvoisi:
0405937881
Seppop
Auto on muuten Lahdessa. Jos joku pääsee paikan päälle, niin se vasta hienoa olisikin.
Tänään hankin uuden lukkopesän ja se pitäisi saada paikalleen.
Siis olen lukenut nuo foorumin virtalukkoa koskevat viestiketjut, mutta ei asia ihan vaan mulle selvinnyt. Joten jos joku tietää helposti neuvoa, miten virtalukko vaihdetaan, niin olisin kiitollinen, jos pirauttaisi minulle ja neuvoisi:
0405937881
Seppop
Auto on muuten Lahdessa. Jos joku pääsee paikan päälle, niin se vasta hienoa olisikin.
-
- "Kaasari"
Re: Virtalukon vaihtoon apua kaivataan
moro,
lyhyesti yritän muotoilla ohjeen,
-tietenkin pura keskikonsoli pois
-käännä avain asentoon L, ja G välille eli lukituksen ja ns parkkiasennon väliin
-paina sopivalla puikkarilla lukkosylinterin vapautus tappi sisään
-nosta sylinteri pois
uuden asennus päinvastaisessa järjestyksessä,huomaa lukon hammastus että menee oikeassa asennossa ja avain pitää olla myös em asennossa(l,g)
t:marko
lyhyesti yritän muotoilla ohjeen,
-tietenkin pura keskikonsoli pois
-käännä avain asentoon L, ja G välille eli lukituksen ja ns parkkiasennon väliin
-paina sopivalla puikkarilla lukkosylinterin vapautus tappi sisään
-nosta sylinteri pois
uuden asennus päinvastaisessa järjestyksessä,huomaa lukon hammastus että menee oikeassa asennossa ja avain pitää olla myös em asennossa(l,g)
t:marko
900i-88 3D
Tulipas lukko vaihdettua. Porasin tosin reiän vähän turhan ylös, joten uusi lukkopesä pääsee liikkumaan ylös alas. Kiitos neuvoista. Ilman tätä foorumia ei olisi tuokaan lukko ainakaan tänään vaihtunut.
-
- "Tuplakaasari"
Elikkä sama ongelma OG 900 pitäisi saada vanha lukkosylinteri läskeineen pois ja uusi tilalle, sen verran olen saanut infoa että kuskin penkki irroittaa ensin sekä se keskikonsoli, nyt vaan on semmoinen ongelma että pakkilukko pitää vaihdekepin paikallaan eikä sylinteri käänny ollenkaan että pakkilukon saisi pois kannattaako tuota pakkilukkoa alkaa väkivalloin murjomaan rikki vai yrittääkkö turvallisempaa keinoa?
Neuvokaapa viisaammat saabistit nuo työvaiheet, pitäsisi saada ensihätään auto jotenkin liikenteeseen kunnes saan uuden sylinterin? Ainoa mikä tässä on hyvä homma niin sain hinattua auton lämpimään talliin tosi hinausmatka meni kytkin pohjassa. Jos jollain on räjäytyskuvaa tuosta tsydeemistä niin olisin kiitollinen.
Asiaan on saatu informaatio kiitos Satu tietokannan.
Neuvokaapa viisaammat saabistit nuo työvaiheet, pitäsisi saada ensihätään auto jotenkin liikenteeseen kunnes saan uuden sylinterin? Ainoa mikä tässä on hyvä homma niin sain hinattua auton lämpimään talliin tosi hinausmatka meni kytkin pohjassa. Jos jollain on räjäytyskuvaa tuosta tsydeemistä niin olisin kiitollinen.
Asiaan on saatu informaatio kiitos Satu tietokannan.
Itse olen saman homman tehnyt, mutta se hoitui ihan nätisti ilman kuskin penkin irroitustakin. Sieltä kuskin puolelta vaan jollain piikillä painoin sen nastan, jonka jälkeen lukko nousi pois.
hjalmar kirjoitti:Itse olen saman homman tehnyt, mutta se hoitui ihan nätisti ilman kuskin penkin irroitustakin. Sieltä kuskin puolelta vaan jollain piikillä painoin sen nastan, jonka jälkeen lukko nousi pois.
kannattaa ottaa se penkki pois, kyllä niin paljon helpottaa jos ei ole ennen sylinteriä vaihdettu niin pitää porata reikä. ja se tappihan ei muussa kuin tuossa väli-asennossa mene sisälle ilman väkivaltaa, eli tuurnalla pitää tappi hakata...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
ja jos keppi ei liiku niin joskus olen ottanut koko paketin pois eli penkit taakse muovit irti ja ne kolme mutteria irti ja sit kallistaa hieman väkisin paketin kp päin ja ruuvaa sen muosi alakannen irti ja voila paketti on kourassa. sitten vaan tarvittavat temput ja paketti takasin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Aikoinaan kun oli sama ongelma(80.luvulla ) ja toinen keppihässäkkä niin halkasin sen ja pääsin käsiksi lukkopesään.Siitä sit selvis homman idea.Hyvä kun on paikka mistä saa tietoa ei tarvi rikkoa.