Prkl lensi oman nopan "vandalisoinnissa" (konepelti ongelma)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Prkl lensi oman nopan "vandalisoinnissa" (konepelti ongelma)

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Rattoisia lukuhetkiä.

Eli olipa kerran kaunis päivä ja sitten jumala suuttui ja päätti paskoa nopan konepellin joka ei halunnut aueta.. No aattelin että katson uudestaan viikonpäästä no aloin vedällä siitä vipusta vivussa oli oma jäykkyytensä joka kertoi että vaijeri ei ollut poikki. No kun hetken päästä totesin ettei toimi, niin päätin lopettaa. (Konepelti siis pitää saada auki jotta akku saataisiin sisään.) No hetken lausuin PRKL:itä tämän hartauden jälkeen taivalsin hakemaan taskulamppua ja pitkää talttapäistä ruuvimeisseliä jos se olisi siinä maskin takana olevassa nipsussa vika no ei auttanut kun ei päässyt painamaan, jälleen sama hartaus PRKL lenteli vain. No menin auton alle katselemaan että jos onnisteuisi ja miltä näyttäisi, no sieltä näky vallan mainiosti kun htken katseli, sitte pyysin papan vetelemään vipua että näkysi toimiiko kyseinen lukko ollenkaan vai onko kokonaan paskana. No kyllähän se lukko siellä hyvi pyöri mut ei tarpeeksi aikansa koitin sielt ropata mutta ei tulosta. Ei tulölut PRkl:itä koska tuli kahvi tauko ja 1h miettiminen. No tämän jälkeen kävelin jälleen katselemaan autoa ja katselin siitä maskin läpi ja ajattelin mitä jos ottaisia maskin irti no mikäs siinä aloin jyystämään maskia rautasahan terällä koska mökiltä ei parempaakaan työ välinettä löytynyt. (Työn tulos) No kun maski saatiin irti tuli pappakin kaveriksi ja siinä alettiin jotain säätämään. No kyllä sitä pakerrettiin otettiin yhessä vaiheessa ne kaksi 10mm pulttia pois että jos lähtisi sillon no ei lähtenyt.. CRC:tä jos vaikka olisi jäppääntynyt ei auttanut. No laitoimme ne 10mm pultit takas paikoille. Kun ei tulosta syntynyt oli vain yksi vaihtoehto.. ...kahvitauko no ei muutakun kahville. Kun kahvit oli juotu ei muutakun takaisin, alettiin ruuvimeisselillä vääntelemään joskus sorkkis pääsi myös mukaan ei tulosta vieläkään.. Meni vääntämään vipua edes takaisin ja pappa keikutti autoa ja väänteli sitä lukkosysteemiä jso vahingossa aukeisi, mutta ei. :evil: no ajettlimme koittaa palauttaja jousen pois ottoa no sanoohan maalais järkikin ettei se mitään vaikuta menimme silti vääntämään vipua edes takaisin ja lukko systeemiä myös. Ei tulosta ei muutakun palauttaja jousi takaisin paikoille, kun jousi oli paikoilla taas toivossa vipua vetelemään ei mitään. :evil: Tämän jälkeen pappa meni kenkuttelemaans itä tappia mikä uppoaa sinne lukkoon ja käänteli systeemiä nokkapellissä tapahtui pieni ylös nousun ele :lol: . Tämä valoi jo usko niin paljon että ei ole tosi ja hetken päästä se nousi ylös. No ainahan on jotain hajottava kun yritetään korjata? (Jep) Nyt se nokkapelti aukeaa sillai kokonaan ylös kun vetää vipusta eli ei enään tarvitse käyttää sitä toista "varavipua" kun se nähtävästi hajos tosin hyvä asiahan se vain on nyt on paljo nopempaa avata nokkapelti "paljon nopempaa" tai siis nopempaa. :lol: :oops: Mutta homma tuli hoidettua, ajattelin eka kysyä täältä tietoa mutta kyllä se omin nokkinen saatin kuntoon. Noppa odottaa vielä maskin takas laittoa. (Maski poissa) Näyttää tuo saabi kaukaa katsottuna ilman maskia aika paljon volvo 240. :D Päivitystä tulee seuraavan viikon sunnuntaina. (28.10.2007) :D Eli homma saatiin korjattua, vaikka pientä laittoa vieläö jäi, ja kun kysy on pelto autosta niin ei sen täysin ehjä pidäkkään olla, vaan ajokuntoinen. :lol: Ja hyvin starttas kuten aina. Mut pistäkääs kysmyksiä ohjeita/neuvoja tai muuta jos huvittaa kommemtoida.. Eli uutta päivitystä tulee 28.10 kun olen taas mökillä aika varmasti. MUTTA NYT TÄMÄ TARINA SAATIN KIRJOITETTUA SUURIMMAKSI OSAKSI. :D Yv tai treadiin kyselyt..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prkl lensi oman nopan "vandalisoinnissa" (konepelti ongelma)

Viesti Kirjoittaja jus »

SB90 kirjoitti:Rattoisia lukuhetkiä.
Eipä tuon lukeminen kovin rattoisaa ole, kappalejaot puuttuu ja tajunnanvirtateksti muutenkin virheitä täynnä.
Mut pistäkääs kysmyksiä ohjeita/neuvoja tai muuta jos huvittaa kommemtoida..
Kannattaisi panostaan tekstin laatuun, tekstin määrää voi rajoittaa, ainakin täällä teknispainotteisella 90, 99, OG900 -puolella. Laita vaikka projektipuolelle laajemmat selostukset asennuksista ja tänne kysymykset tai ongelmien ratkaisut.

Siistinnäköinen peltoauto. Ehkä se tarjoaa vielä kimurantimpiakin asennuspulmia. Lycka till!
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Prkl lensi oman nopan "vandalisoinnissa" (konepelti ongelma)

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joono se joka jaksaa tuon lukea läpi niin...huhhu..! :o

Itse lopetin viidennellä rivillä.(ja meinasin ihan yrittää) :)
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Prkl lensi oman nopan "vandalisoinnissa" (konepelti ongelma)

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Juu tuli storyaa kun oli niin tuore juttu.. Juu mut ei hän tää sillai mikään projekti ollut.. :D Juu aikamoisen romaanin kirjoitin.. :D Toivotaan että nuo kuvat helpottivat edes. :D
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Prkl lensi oman nopan "vandalisoinnissa" (konepelti ongelma)

Viesti Kirjoittaja SB90 »

jus kirjoitti:
SB90 kirjoitti:Rattoisia lukuhetkiä.
Eipä tuon lukeminen kovin rattoisaa ole, kappalejaot puuttuu ja tajunnanvirtateksti muutenkin virheitä täynnä.
Mut pistäkääs kysmyksiä ohjeita/neuvoja tai muuta jos huvittaa kommemtoida..
Kannattaisi panostaan tekstin laatuun, tekstin määrää voi rajoittaa, ainakin täällä teknispainotteisella 90, 99, OG900 -puolella. Laita vaikka projektipuolelle laajemmat selostukset asennuksista ja tänne kysymykset tai ongelmien ratkaisut.

Siistinnäköinen peltoauto. Ehkä se tarjoaa vielä kimurantimpiakin asennuspulmia. Lycka till!

Juu äidinkieli ei ole vahvin aine koulussa.. :lol: :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Vastaa Viestiin