ajovalojen parantaminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Svc »

toms kirjoitti:Oli miten oli mutta breikkerit oli huonommat mun mielestä / mun silmissä :wink:
Täysin mahdollista. Silmät reagoivat valoon eri tavalla. Itsekin näen taittovirheen takia oikealla silmällä maailman hieman punaisempana kuin vasemmalla.
Aivan turha asiasta on kenenkään kiistellä, sillä näköaisti on täysin yksilöllinen.
Naapurin isäntäkin on täysin tyytyväinen lähes vihreisiin ajovaloihinsa...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja toms »

Niin munkin naapuri on vaimoonsa tyytyväinen ja mun silmään karsastaa pahasti... :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24008
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei perkele,,..........tipuin tuolilta ku rupesin nauramaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja mart96 »

ja minä tässä luin viimeistä viestiä ja ihmettelin, että miksi se nalleolut putosi tuolilta ja sitten käänsin sivua takasin ja päästin semmoiset naurut, että vaimoni tuli ihmettelemään :D
Mä tykkään kyllä tästä suomalaisten huumorista. Sen takia harmittaakin, että yksi toisensa jälkeen otetaan meikäläiseltä Suomen televisiokanavat pois :(

Okei mutta asiaan-itellä on sekä satkussa, että tupliksessä Flösserin Megablau lamput ja olen tosi tyytyväinen. Näyttää valo valkoiselta, ei sinertävältä ja kun vielä laitoin 99-iin sen Bilteman rele/johdinsarjan, niin ei kyllä voi moittia. Kerran yöllä kun palasin ystävän luota kotiin Tallinnan lähistöltä, niin tuntui jopa, että ne liikennemerkit heijastivat liiankin valoa kaukovalojen ollessa päällä....
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24008
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

teslablue on polttimoiden merkki ja saa liiteristä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eilen käväistiin Vaasassa muki illalla. Niitä tienvierellä olevia valkoisten lätkien heijastimia näkyi kuudesta seitsämään ja jos matkamittariin on luottaminen niin lätkät näkyis olevan noin sadan metrin välein. Se mikä oli jännää niin nuo lätkän on aikasta paskaiset tähän aikaan vuodesta ja se mikä oli vielä jännenpää niin todellinen silmin nähtävä valoaluea on siinä kahden lätkän mittainen.

BlueVisioneja pitäisi kokeilla satkuun uudestaan, olisikohan vain sattunut huonot kappaleet viimeksi. 99:ssä ku on tullut kokeiltua vaikka mitä ja ne on ollut siinä enemmän kuin hyvät.

Toisaalta, ensisijaisempana pidän ajovalojen lasien vaihtoa tässä vaiheessa. Sillä ku on oikeasti enemmän merkitystä valojen parantamiseen.
toms kirjoitti:Niin munkin naapuri on vaimoonsa tyytyväinen ja mun silmään karsastaa pahasti... :wink:
Jos sitten aletaan tälle linjalle niin laitanpa tähän erään pirun hyvän sanonnan. Samalla kyllä arvostelen myös itse itseäni mutta kuitenkin.

"Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella on omansa."
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Itse taas olen mieltynyt keltaiseen valoon, joten ostan aina Goldeja. Kaikilla tuntuu nykyisin olevan siniset valot. Jotenkin tuo keltainen vaan miellyttää silmää enemmän.

Onko täällä muita keltaiseen mieltyneitä? Ei kyllä ainakaan paljon tule vastaan. :roll:
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1062
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Ennen ko työn puolesta piti yökauet ajella tuli joskus päästeltyä ihan ilman valoja. Ainaki yks talvikuutamomaisema Levin kuppeessa on jääny mieleen. Ja sininen hetki, se on aina hieno.
Kannattais varmasti joskus tutkailla niitä takavalojaki, toimintaa ja näkyvyyttä jne.. Ot :wink:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja dimebak »

"Gi-tsing"... Yönsärkijä oli kärvähtänyt, 22.12.07-1.4.08 kesti. Ei paha mutta ei liioin hyväkään. Pitääpä heittää ne aiemmin olleet tuning-pilipalit paikoilleen ja käydä hakenassa jahka kerkeää notta BlueVisionit :P
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja toms »

Osta multa uudet yönsärkijät halvalla... ihan reilusti alle ostohinnan !
Tuun muuten pietarsaareen vko 14 lopulla tai 15 viikolla et saisit livenä ne lamput !
Osta pois , 15 ekee , sen ajettu et kokeiltu tunnin pari.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja dimebak »

20€ maksoin noista joten taidan passata tällä kertaa. Taidan koittaa onneani Philipsin BlueVisioneilla, niissä ku on potkua enemmän kuin noissa Nightmaressa, eiku Night breakerissa. Kestoa tosin oli viime kerralla puolet vähemmän :lol:

Taidanpa ostaa 3kpl niitä, yksi aina varalla :lol:

EDIT: Huomasinpa tuossa noiden Breikkereiden jälkeen, että nuo Pilot tuning projectin polttimot ei oikeastaan näytä yhtään mitään. Ei ole kuitenkaan kieltäminen etteikö niiden valo ole valkoista mutta miinuksen puolelle menee noissa tehot :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jeltsin kirjoitti:Itse taas olen mieltynyt keltaiseen valoon, joten ostan aina Goldeja. Kaikilla tuntuu nykyisin olevan siniset valot. Jotenkin tuo keltainen vaan miellyttää silmää enemmän.

Onko täällä muita keltaiseen mieltyneitä? Ei kyllä ainakaan paljon tule vastaan. :roll:
Kesäkäytössä on molemmissa ranskattarissa keltaiset lähivalot ihan periaatteen vuoksi :wink: . Syksyisin laitan valkoiset.
Sumuvaloissa käytän kyllä kellertäviä polttimoita ympäri vuoden.

Kun itsellä on valot ja jännitteet kutakuinkin kunnossa niin aika monella vastaantulijalla tuntuu olevan oranssiin vivahtavat valot.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja frost »

frost kirjoitti:Marraskuussa laitetuista nightbreakereista toisen polttimon lyhyt valo meni eilen paskaksi. Onneksi hanskalokerossa oli vielä vanhat polttimot niin ei tarvinnut pimeässä sompailla yhden lampun voimalla. Tulihan se taas todistetuksi että monin verroin tavanomaista kalliimpi hinta ei aina tarkoita sitä että tuote olisi parempi tai kestävämpi. Olisi vain pitänyt ostaa ne bilteman ylitehoiset "normaalit" polttimot.....

Ja tällä viikolla meni toinenkin paskaksi. Ei tosiaan tule toista kertaa noita nightbreakereita jos niitä pitää alkaa monta kertaa vuodessa uusimaan, sellaisessakin käytössä jossa auto seisoo 6kk/vuodessa ja tuon lopun 6kk aikana tulee muutenkin ajeltua harvakseltaan. Ostin nyt tilalle jotkut Philipsin olisko ollu vison+ tjsp... ihan hyvin näkee niilläkin ja maksoi jotain 15e/pari AD-varaosamaailmassa.
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
fd9401
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 23:28
Paikkakunta: Lempäälä

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja fd9401 »

14.11-08 vaihdettu Nihgtbreaker pimeni eilen,eipä ollut hääppönen kestoikä,jos löydän kuitin käyn vaatimassa uuden tilalle ja siirryn vastedes käyttämään taas parin euron polttimoita,jotka kestää vuosia...
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: ajovalojen parantaminen

Viesti Kirjoittaja haffu »

Itsellä on nuo kyseiset Nightbreakerit kestäneet pystärissä jo yli puoli vuotta. Varmaan mulle osunut sitten maanantaikappaleet, kun näinkin pitkään ovat kestäneet. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin