Mikä on käypä hinta moottorista
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 13:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Mikä on käypä hinta moottorista
Olen vaihtamassa konetta ysisatkuuni. Tarkoitus olisi vaihtaa 16-venttiiliin ruiskuun, mietin tässä vain, että mikäköhän olisi käypä hinta tuollaisesta koneesta. Eräs purkaamo joka oli testannut koneen- sekä antanut laatuluokituksen A. Koneella ajettu vajaa 200 tkm. Hintapyynti oli 600 €.
Jotenkin tuo hinta tuntuu olevan aika kova. Kertokaahan fiksummat mielipiteenne.
Jotenkin tuo hinta tuntuu olevan aika kova. Kertokaahan fiksummat mielipiteenne.
Saab 900c -89
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Siis oikea hinta on 423 euroa 25 senttiä. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
mihin autoon olet vaihtamassa? eli jos sulla 8vena niin boksit ja kaikki muut tarvitaan myös. ei se 600e paha hinta toimivasta käyntikuntoisesta ja noin vähän ajetusta 16padasta ole. tosin sillä hinnalla saa kokonaisia autojakin.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Näiden varaosien kanssa kannattaa olla kärsivällinen, jotta ei turhaa maksa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 13:31
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Siis kone on kaasarilla nykyisessä (900c -89). Kyseiseen pakettiin tulee mukaan kaikki osat, vaihdelootaa myöten. Toisaalta tuntuisi vähän aneemiselta maksaa noin paljon, kun satkullani ei itsessään ole varmaan tuota 600 ekua enempää arvoa, jos sitäkään.
Saab 900c -89
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Tuossa kyllä sitten jonkin verran puuhasteluakin tulisi, kun autossa ei ruiskukonetta ole ollut. Tosin johdottamista, ruiskuboksit, bensapumppu yms. Riippuu pitkältä siitä että missä kunnossa Satkusi kori on. Jos kori on unelmakuosissa niin kyllähän sitä sitten voisi vaivaa nähdä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Tuolla 600e:lla kasaat jo moottorin uusilla laakereilla, männillä ja tiivisteillä, koneistukset mukaanlukien.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Itsellä meni moottorin kunnostukseen tuollaiset noin 500e lopulta. Uudet männät, laakerit ja tiivisteet sekä koneistus.Coltti kirjoitti:Tuolla 600e:lla kasaat jo moottorin uusilla laakereilla, männillä ja tiivisteillä, koneistukset mukaanlukien.
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
On hyvä ennen päätöksentekoa tietää tarkkaan, mitä tekee.
Kaasutinmallin bensatankki ei käy sellaisenaan, koska ruiskumallin tankkiin tulee bensapumppu. En tiedä voiko tankin modifioida vai joudutko vaihtamaan myös tankin. Ja jos haluat kabiinin pysyvän siistin näköisenä, joudut vaihtamaan etummaisen lattiamaton tai modifioimaan sitä (ruiskun elektroniikkaboksi tulee hanttimiehen jalkatilan reunaan, vaatii eri lailla muotoillun maton). Ohjaustehostimen pumppu ja säiliö ovat 16-v mallissa erilaiset, kannattaa varmistaa että saat nekin moottorin mukana jos tuohon ryhdyt. Mittariston sopivuudesta en tiedä.
Kaasutinmallin bensatankki ei käy sellaisenaan, koska ruiskumallin tankkiin tulee bensapumppu. En tiedä voiko tankin modifioida vai joudutko vaihtamaan myös tankin. Ja jos haluat kabiinin pysyvän siistin näköisenä, joudut vaihtamaan etummaisen lattiamaton tai modifioimaan sitä (ruiskun elektroniikkaboksi tulee hanttimiehen jalkatilan reunaan, vaatii eri lailla muotoillun maton). Ohjaustehostimen pumppu ja säiliö ovat 16-v mallissa erilaiset, kannattaa varmistaa että saat nekin moottorin mukana jos tuohon ryhdyt. Mittariston sopivuudesta en tiedä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Siis nyt on pakko kysyä, että mikset ostaisi kokonaista autoa sellaisella moottorilla. Maksaa sen 600€
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Niin ja saisi vielä koekäyttää ja testailla toimivuuden.Ääni kirjoitti:Siis nyt on pakko kysyä, että mikset ostaisi kokonaista autoa sellaisella moottorilla. Maksaa sen 600€
Sitten harmittaa, kun lyö tuommosen 600€ koneen käyntiin ja mahotonta kolinaa pitää...
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Vain jos kori on täysin priima, on järkevää lähteä muuttamaan 8-tappista 16-tappiseksi. Siinäkin tapauksessa jos esim. minä sitä tekisin, niin ostaisin kokonaisen 16-venaisen satkun, koeajaisin sen ensin ja koeajon jälkeen ajaisin autot vierekkäin ja alkaisin siirtämään osia autosta toiseen. Etuna on se, että kokonaisen luovuttaja-auton kanssa sinulla on kaikki osat saatavilla, mitä siihen projektiin tarvitsee. Voi nimittäin helposti tapahtua niinkin, että joku nippeli unohtuu ja sitten maksetaan siitä kallis hinta erikseen ostettuna.
Seuraavaksi edullisin tapa päivittää 8-tappinen kaasaripeli. Muutetaan se ruiskuksi. Elikkäs 8-venaisen ruiskun imusarja, ruiskutuslaitteet, bensarele ja bensatankki pumpun ja painevaraajan kera. Lisäksi kannattaa olla se ruiskukoneen johtosarja ainakin siitä moottorin päältä. Tuon muutoksen tekee osaava porukka yhdessä illassa. Näin esim. tein serkkuni kanssa yhteen 99:iin, joka myöhemmin päivitettiin turbo8:ksi.
Seuraavaksi edullisin tapa päivittää 8-tappinen kaasaripeli. Muutetaan se ruiskuksi. Elikkäs 8-venaisen ruiskun imusarja, ruiskutuslaitteet, bensarele ja bensatankki pumpun ja painevaraajan kera. Lisäksi kannattaa olla se ruiskukoneen johtosarja ainakin siitä moottorin päältä. Tuon muutoksen tekee osaava porukka yhdessä illassa. Näin esim. tein serkkuni kanssa yhteen 99:iin, joka myöhemmin päivitettiin turbo8:ksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
minkä takia olet vaihtamassa konetta?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
Noita satkuihan annetaan tuolla myynti osiolla vuodessa muutamasta neljään vuodessa miksi maksaa semmoitteesta kun voi saada ilmaiseksi ja pienillä kilsoilla samoin kuten motonetistä löytyy 100€ 200tkh ajettuja kokonaisia satkui... Osta rahalla auto ja käytä loput 400 koneistukseen.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä on käypä hinta moottorista
onko lappeenrannan motonetissa tarjonta lisääntynyt kun eivät saa irtopeltiosia toimitettua myyvät kokonaisia autojaSB90 kirjoitti:Noita satkuihan annetaan tuolla myynti osiolla vuodessa muutamasta neljään vuodessa miksi maksaa semmoitteesta kun voi saada ilmaiseksi ja pienillä kilsoilla samoin kuten motonetistä löytyy 100€ 200tkh ajettuja kokonaisia satkui... Osta rahalla auto ja käytä loput 400 koneistukseen.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
tosiaan haluan edelleen tietää miksi olet vaihtamassa moottoria!
pelko että joutuu kaasarikoneella maksamaan tulevia verouudistuksia vai joku muu vika kenties? joka on mahdollista korjata ehkä halvallakin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659